Reflektory Audi są jak w większości przypadków całe pożółkłe i utlenione od UV. Wyglądają paskudnie i mają znacznie mniejszą skuteczność oświetlania drogi. Jak regenerować reflektory już było w artykule -> Regeneracja lamp samochodowych. Nie będę się więc rozwodził specjalnie nad całym procesem by się nie powtarzać. Chcę tylko pokazać jak wyszła regeneracja reflektorów w tym przypadku.
Tym razem również wybrałem metodę regeneracji przez lakierowanie, nadal uważam ją za najskuteczniejszą i najtrwalszą. Niebawem będzie obiecany film pokazujący jak utrzymuje się efekt regeneracji reflektorów w Matizie którą wykonałem w zeszłym roku. A wież mi teraz na słowo, że efekt jest nadal świetny, a reflektory wyglądają jak dwa diamenty na aucie 🙂
Cały proces regeneracji reflektorów Audi A6 przebiegał identycznie jak przy reflektorach Matiza z jedną małą, ale istotną różnica. Reflektory Matiza miały jednolicie utlenioną powierzchnię kloszy więc szlif rozpocząłem od gradacji P1500. W przypadku Audi są już dość głębokie wżery i uszkodzenia od kamieni. Postanowiłem więc zacząć bardziej agresywnie od P800.
Cały proces naprawy w skrócie:
- Demontaż reflektorów.
- Mycie odtłuszczenie reflektorów.
- Szlif powierzchni klosza P800-P1500-P2000-P2500 na mokro.
- Maskowanie tyłu lampy i odtłuszczenie powierzchni klosza.
- Lakierowanie w dwóch warstwach lakierem bezbarwnym T4W 444 + 20% rozpuszczalnika TVA. Lakierowanie pistoletem Mini z dyszą 1.0.
Tutaj mała galeria zdjęć z wykonanej pracy, przy regeneracji reflektorów Audi:
OBIECANY FILM POKAZUJĄCY LAKIEROWANE REFLEKTORY MATIZA PO ROKU, ZAPRASZAM! 🙂
polerowałeś przed lakierowaniem ? czy po p2500 od razu lakier ?
Nic nie polerujesz przy lakierowaniu kloszy, no chyba że spartolisz strukturę lakieru, albo masz śmieci to wtedy polerujesz już polakierowany klosz w celu usunięcia wad.
Nie można przed aplikacją bezbarwnego polerować z dwóch podstawowych powodów.
* Pasty polerskie mogą zawierać silikony i woski, więc kicha gwarantowana.
* Lakier bezbarwny trzyma się powierzchni klosza na zasadzie kotwiczenia się cząsteczek z matowana powierzchnią.
Jeśli położysz lakier na gładką powierzchnię odpadnie i to bardzo szybko.
Lakier bezbarwny aplikujesz bezpośrednio na zmatowana powierzchnię P2500.
Poczytaj dodatkowo: https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regeneracja-lamp-samochodowych/
witam powiedz mi jak jest z przeglądem takich lamp bo zrobiłem jedne lampy i było auto na przeglądzie i nie mogli ustawić świateł jest to możliwe?
Super Panie Krzysztofie, po artykule jak zregenerował Pan lampy w matizie postanowiłem zrobić tak w fordzie focusie mk1. Lampki były gorsze niż te z Pana audi, całe jednolicie żółte(szkoda że nie mam dobrych zdjęć). Efekt rewelacja!!!
Jedną rzecz trzeba by tylko dodać. Jeżeli lampa jest rozszczelniona( u mnie nie było zaślepki przy żarówce), to efekt może nie być taki doby bo klosz będzie od środka matowy.
Będzie coś na temat procesu naprawy dołów drzwi w audi A6 ?
Jak się mają prace na Fiestą ?
witam powiedz mi jak jest z przeglądem takich lamp bo zrobiłem jedne lampy i było auto na przeglądzie i nie mogli ustawić świateł jest to możliwe?
Hmm, a wiązka śiatła nie rozprasza się?
Jak lakier jest wylany na kloszu na tak zwane szkło, nie ma prawa nic się rozpraszać. Po lakierowaniu wiązka jest ładna i skupiona.
Panie Krzysztofie.Mam kompresor mały 50l.czy taki kompresor wystarczy mi do malowania reflektorów.I jaki by pan polecił pistolet lakierniczy,przewód o jakiej srednicy,odwadniacz i sensor po taki mały kompresor?
Do takiej drobnej pracy lakierniczej wystarczy jakikolwiek kompresor nawet 25l i pistolet mini.
Zrób sobie instalację na postawie tego opisu: https://jaktozrobilemwgarazu.pl/przygotowanie-powietrza-do-lakierowania/
Zastosuj filtr z odwadniaczem dowolnej firmy choćby Yato.
Pod pistolet dokup reduktor membranowy.
Przewód zwykły zbrojony PVC o średnicy wewnętrznej 8mm i długości nie przekraczającej 5m za filtrem.
Panie Krzysztofie zainspirował mnie pan. Kupie wszystko i biorę sie za moje Audi A6. Tylko najbardziej przeraża mnie to lakierowanie nigdy w rece nie miałam pistoletu do lakierowania. Zobaczymy ale myslę że będzie ok 🙂 pozdrawiam świetny blog
Panie Krzysztofie mam pistolet lakierniczy mini z dysza 1.2, zda on egzamin. Jeżeli nie to jakiej firmy Pan poleca pistolet z dyszą 1.0 ( mam mały kompresor 25L )