Nie za bardzo przepadam za szlifowaniem podkładu akrylowego na felgach aluminiowych, mają skomplikowany kształt i masę zakamarków które ciężko doszlifować. Do tego trzeba czekać na wyschnięcie podkładu, przeważnie za szlifowanie biorę się dopiero na następny dzień. Więc zacząłem szukać rozwiązania by nie szlifować i nie czekać.
Przeglądając kartę specyfikacji Novol Protect 330 doczytałem, że jest możliwość stosowania go w wersji mokre na mokre. Daje to mi możliwość wykonania naprawy w jednym procesie.
Nie muszę czekać na wyschnięcie podkładu no i nie muszę go szlifować! Przy zastosowaniu tego podkładu naprawa będzie szybka i o połowię mniej pracochłonna. Super sprawa!
Teraz wyobraź sobie, że masz nową maskę do polakierowania, spora powierzchnia, masę szlifowania, a przy konieczności lakierowania obustronnego uciążliwe zakamarki od spodu maski. Właśnie wtedy technika m/m jest wręcz niezbędna.
Wystarczy, że oszlifujesz element papierem P320 i kładziesz po kolei warstwy jedną na drugą, czekając tylko na odparowanie rozpuszczalników. Albo w przypadku lakierowania naprawianego elementu kiedy zależy nam na idealnym wykończeniu.
By uniknąć siadania warstwy lakierniczej z powodu ewentualnych rys po szlifowaniu podkładu, albo gdy przeszlifujemy przypadkiem podkład w paru miejscach. Można wtedy położyć dwie cienkie warstwy takiego podkładu m/m i na nią od razu lakierować.
Kupiłem ten podkład, będę go testował na felgach aluminiowych od Audi.
Cena podkładu jest identyczna jak większości zwykłych podkładów akrylowych co jest kolejnym jego plusem.
Novol Podkład akrylowy Protect 330 szary 1L 37311 NOVNOV160
Na pewno napiszę jak wyszły te felgi z zastosowaniem tego podkładu i techniki m/m.
[13.11.2013] Obiecany wpis z lakierowania felg m/m: Lakierowanie felg aluminiowych metodą mokre na mokre.
Pozdrawiam.
Cześć ,może jakbyś miał czas -nagraj instruktaż !
p.s; Za to protect 300 lepiej wypełnia i tworzy grubszą warstwę,ale trzeba szlifować,co w przypadku felg ,jak wspomniałeś nieco mija sie z celem
Niebawem pojawi się film z lakierowania felg tym podkładem.
Czytałem gdzieś że podkład ten w zależności od rozcieńczenia można stosować jako wypełniający . Próbowałeś?
Nie używałem go jako wypełniającego, tylko w wersji m/m.
Ogólnie bardzo ciekawy i uniwersalny produkt, warto zapoznać się z jego możliwościami.
Pozdrawiam.
Hej.
Jaką bazę i lakier bezbarwny do tego polecisz? Zamarzył mi się efekt satynowy, muszę dolać pasty matującej do klaru (firma/ile)?
Pozdrawiam
Maciej
Pingback:Szpachlówki nitrocelulozowe 1k i kilka pytań praktycznych | Mój Garaż