Witam serdecznie.
Dziś opiszę naprawę Vectry C przedlift. Klient prosił mnie o zrobienie zaprawek na nadkolach, rantu od klapy, rantach drzwi, listwie ozdobnej drzwi, nakładce progowej oraz błotnikach.
Pracę rozpocząłem od dokładnego umycia auta zmywaczem silikonowym i przez parę dni go wietrzyłem w garażu bo niestety auto było bardzo mocno wyplakowane wewnątrz. Demontuje wszystkie lampy, zderzaki oraz plastikowe nadkola w celu łatwiejszej roboty auto zostaje podniesione na mocnych drewnianych klockach bo nie mam kobyłek.
Maskuje solidnie całe auto aby nie uszkodzić niczego podczas szlifowania i ochronić dobry lakier. Rdzę usuwam wiertarką z tarczą rs gdzie nie ma dojścia używam szlifierki trzpieniowej z frezem bądź szczotki drucianej. Na rdzę nakładam rstop i op 24 godzinach epoxyd.
Dodam ważną rzecz od wewnętrznej strony nadkola znajduje się mastyka fabryczna pomimo iż wygląda dobrze od środka czai się ruda. Usunąłem ją nożykiem do wycinania tapet, wyczyściłem rdzę.
Po nałożeniu r stopa i epoxydu pokryłem polimerową masą sika-flex
Ubytki szpachluję szpachlą uniwersalną novol:
Klapę oczyściłem z korozji i również od środka zabezpieczyłem ją możliwie najlepiej:
Niestety w środku nikt nie dawał wosku nic dziwnego, że koroduje. Wewnątrz klapy dałem r-stop i epoxyd pędzelkiem żeby dobrze wniknął.a od zewnątrz mastykę:
Po podkładowaniu elementów przygotowuję podłoże do cieniowania. Jedno nadkole udało mi się lakierować do przetłoczenia bez potrzeby cieniowania za pomocą pianki lakierniczej:
Jednak ta metoda odpada jeśli mamy inne uszkodzenia na elemencie. Matowie dobry lakier włókniną szarą z wodą i pastą do matowania.
Podczas cieniowania do słupka zrobiłem rękaw z papieru który pozwolił mi ładnie wycieniować bazę i bezbarwny. Do cieniowania użyłem dwóch pistoletów: jeden z blenderem drugi z bazą i wszystko pokryłem bezbarwnym roberlo 450hs.
Zderzaki były w fatalnym stanie liczne pęknięcia pajączki oraz łuszczący się lakier:
Dokładnie je myje aktywną pianą wszystkie elementy demontuje i myje zmywaczem anty silikonowym.Po rozszlifowaniu uszkodzone miejsca spawam spawarką do plastików następnie szpachluje szpachlą do plastików.
Zapodkładowane zderzaki pudruj pudrem kontrolnym.
Następnie matowie p600 i włókniną szarą i lakieruje italco mini dysza 1.2
Do nadkoli oraz klapy daje wosk do profili zamkniętych.
Zdjęcia po złożeniu:
Kocur załapał się na sesje 🙂 dzięki za uwagę
dobra robota 🙂
Wydaje się że wyszło całkiem ok. Dużo wtąceń po malowaniu?
Nie było zbytnio śmieci dzięki dokładnemu sprzątaniu i schlapaniu posadzki więc nie polerowalem nic a klient jest zadowolony do tej pory z Vectry😉