Witam.
Chciałem przedstawić jedno z moich pierwszych większych malowań jakie wykonałem, pomijając doświadczenie zdobyte na felgach, pokrywach zaworów i innych błahostkach jakie do tej pory miałem okazje wykonać.
Za cel postawiłem sobie odnowienie mojej starej Hondy Civic z 92r. tak blacharsko jak i estetycznie. Jeden z najważniejszych punktów w mojej koncepcji zajmowała komora silnia.
Postanowiłem ją odmalować, zmieniając jej przy tym kolor. Wszystko w dość spartańskich warunkach bo w sumie jak na razie nie dorobiłem się garażu a samej wiaty. Mimo wszystko jestem zadowolony jak na robotę pod chmurką, mimo że lato nie było aż tak ciepłe jak poprzednie lata.
Jeżeli chodzi o sprzęt jaki wykorzystałem jest on totalnie amatorski ale w pełni wystarczający:
– kompresor 50l Specair
– pistolet do podkładu Sico RP dysza 1.7
– pistolet w tym wypadku do bazy, bezbarwnego H2000P mini z dysza 1.0
– szlifierka kątowa z regulowana prędkością
– papiery, włókniny ścierne różne gradacje
Całe malowanie było wykonane na produktach firmy T4W :
– podkład epoksydowy 1:1
– podkład akrylowy PIK Fuller biały 5:1
– baza akrylowa z palety Hondy Integry
– bezbarwny PIK Klarlack 2:1
Zaczynamy oczywiście od wymontowania silnika :
Następnym krokiem jaki wykonałem był demontaż całego pozostałego osprzętu w komorze. Jedynie serwo od ukladu hamulcowego zostało na miejscu, ładnie i dokładnie zamaskowane przed malowanie. Tak to wszystko absolutnie wyleciało z komory – było to również spowodowane moim planem wykonania komory na tzw. clean ( czyli na czysto ) oraz wykonania wire i brake tuck’a ( czyli pochowania całej instalacji elektrycznej i przewodów hamulcowych )
Zdemontowane zostało również prawie całe przednie zawieszenie :
Następnie w ruch poszły szmatki, pędzelki oraz duże ilości piany aktywnej, wody i na koniec benzyny ekstrakcyjne do wyczyszczenia samej komory – co dało już rewelacyjny efekt :
Wszelkie wystające elementy, które były zbędne w mojej koncepcji zostały wycięte za pomocą szlifierki i tarczy tnącej. Cała komora została zmatowiona papierem 240 na sucho a w miejscach trudno dostępnych których jest tutaj dużo jak widać włókniną również o gradacji 240. Cała komora została przeze mnie pokryta podkładem epoksydowym :
Z racji tego że wg. mnie osobiście nie powinno się kłaść szpachli na gołą blachę, została ona naniesiona dopiero na podkład epoksydowy co widać na powyższym zdjęciu. Została ona naniesiona tylko w celu wyrównania niektórych elementów, niedoskonałości fabrycznych oraz moich działań szlifierką. Szpachla marki Novol, uniwersalna, została następnie obrobiona mechanicznie papierem 240 oraz 360 oraz na samym końcu jeszcze recznie 360 również w miejscach gdzie szlifierka nie dochodziła.
Całość została pokryta następnie podkładem akrylowym wypełniającym PIK Fuller o kolorze białym by ładnie rozświetlić bazę. Podkład ten obrabiałem tylko na powierzchniach najbardziej widocznych i dostępnych na mokro papierem o gradacji 800.
Kolejny krokiem było już malowanie docelowym kolorem a więc żółtym z palety Hondy, akrylem za pomocą pistoletu Mini :
Całość pokryłem bezbarwnym PIK Klarlack 2:1.
Jeżeli chodzi o ilość warstw poszczególnych malowań :
podkładu epoksydowego : 2 warstwy
podkłady akrylowego : 2,5 warstwy ( pierwsza to takie przypruszenie, kontaktowa )
bazy – akryli : 3 warstwy
bezbarwnego : 2 warstwy.
Dlaczego użyłem bezbarwnego gdy już sam akryl baza dawał ładny połysk – jako żę to komora uważam że dodatkowe wzmocnienie, utwardzenie i uodpornienie na temperatury się przyda.
Ostatecznie komora po wsadzeniu silnika prezentuję się tak :
A tak wyglądała na początku prac :
Różnica jakby jest
Dziękuje i pozdrawiam.
Zabas
Świetna robota! 🙂
Widać że podchodzisz do tematu z zapałem i z dbałością o detale.
Takie podejście na pewno zaowocuje efektem końcowym odnowy Civic’a.
Zapytam bo z treści nie do końca jestem pewien…Lakierowałeś bazą 1k czy lakierem akrylowym barwionym?
Świetny kolor, przykuwa wzrok 🙂
Przy okazji gratuluję, jesteś jako pierwszy w tej galerii, dzięki 🙂
Pozdrawiam.
Tak faktycznie tego nie napisałem – baza 1k 🙂
Mam nadzieje ze w kompozycji z lakierem budy będzie dawał odpowiedni efekt 🙂
Ja również dzieki za możliwość !
Pozdrawiam
Jeśli jeszcze tu zaglądasz to podaj proszę kod tego lakieru, jest zajebiaszczy 🙂
I gratuluję wykonanej naprawy, porządna robota 🙂
witam. jestem nowy w temacie blacharsko-lakierniczym ale mam zamiar zakupić trochę sprzętu właśnie także do takich malowań. Moje pytanie brzmi czy uszkodzę w jakiś sposób blachę stosując zamiast szlifierki piaskarkę?
Super robota no i a może nawet przede wszystkim kolor. A jak się tak pod wiatą lakieruje to dużo wtrąceń masz..?