Witam, chciałbym zaprezentować wam moje kolejne prace w moim garażu 🙂
Do zrobienia jest przód skutera + lampy
Bierzemy się za rozbiórkę, czyszczenie.
Następnie musiałem „pospawać plastik” o ile to można tak nazwać 😛 zrobiłem to najprostszym sposobem i chyba dość wytrzymałym, potrzebne:
– cienki drucik
– wiertło nieco grubsze od drucika
– lutownice
– papiery p150, p240.
– szpachle na plastik.
Wywierciłem otwory tak aby dało się to pęknięcie połączyć, przeplotłem drucik, i rozgrzana lutownica wtopiłem go żeby nie wystawał, patrz na zdjęcia, po odczekaniu aż plastik wystygnie 5/10 min. przeszlifowałem odtłuściłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem i zaszpachlowałem.
Kolejny etap to matowanie całego elementu, miejsce pod podkład papierem p240, a resztę na mokro(to na mokro zrobiłem przed szpachlowaniem, ponieważ nie można zamoczyć szpachli ! ) W związku ze to plastik to wymaga podkładu na plastik „aktywatora odhezji ” zwiększenie przyczepności, stosujemy go na miejsca przetarte do gołego plastiku, ale tez nic się nie stanie jeśli zapylimy okolice przetarcia 🙂 nawet należy aby nie było odcięcia, UWAGA tego podkładu nie szlifujemy.
Następnie zamaskowałem elementy i podkład akrylowy.
Podkład Ultra, 4:1 + 10 % pistolet auarita K-400 2.0 ( mam jeden pistolet do bazy bezbarwnego i podkładu, tylko zmieniam dysze, 1,3 i 2,0mm ) ciśn około 2,5/3 atm.
Szlifuje podkład papierem p600. p800
Osuszamy, odtłuszczamy i lecimy z baza 🙂 pierwsza warstwa zawsze musi być cienka, aby szybko rozp. odparował. baza czarna preła 2:1 na 100ml bazy 50ml ropz. akrylowego.
i pełna już warstwa bazy, czas na odparowanie miedzy warstwami to około 10/15min w około 20 stopniach.
Dobrze były by użyć ścierki antystatycznej, dobra rzecz, nie okłamujmy sie, każdy dobrze wie jakie sa warunki w garażu jaka jest zadyma jak nie ma wyciągu, a ściereczka załatwia sprawę. Db lecimy z srebrnym baza metalik 1:1 100ml bazy + 100ml rozp.akrylowego
przy srebrnym trzeba uważać aby nie przesadzić bo zrobią się tzw „chmury” i przy ostatniej najlepiej 3 warstwie dobrze jest trzymać pistolet trochę dalej od elementu aby ładnie się metaliki ułożyły,
Lecimy z bezbarwnym. 2:1 + 10% na 100 ml bezbarwnego 50 ml utwardzacza + 10 rozp. akry. przed lakierem bezb. przetarłem ścierka antystatyczna 🙂
pierwsza warstwa kontaktowa, nie wylewamy na lustro ! 😉 przy drugiej trzeba się postarać 😀
Dosychający lakier drugie dzień na słońcu,
EFEKT PO ZŁOŻENIU 😀
Materiały i przyrządy użyte podczas naprawy 🙂
DZIĘKUJE ZA PRZEGLĄDNIĘCIE 🙂 i pozdrawiam i życzę miłych i kolejnych napraw 🙂
I jak poszło z tymi głębokimi rysami na reflektorach?
Na zdjęciu wszystko wygląda cacy 😉
wystarczyło poświęcić więcej czasu i znikły, rozpocząłem od p600 i skończyłem na 2500. Jak widać jest dobrze 🙂 cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość i da rady takie rysy usunąć 🙂
dobra robota polecam tylko użycie węża zbrojonego zamiast tego spiralnego mniejsze straty powietrza 😉
Tak wiem. Taka śmieszna sytuacja bo zamówiłem ten zbrojony wąż 10mm wewnętrzna średnica, 10m. A tu trafił mi sie skuter do lakierowania i musiałem na spiralnym, ponieważ tamten jeszcze nie przyszedł :/ ale do bazy i bezbarwnego juz był 🙂 dzięki 😉
Jak ci się sprawuje ta czerwona Auarita ?
może to nie jest jakiś super pistolet, ale jak na swoja cene to jest bardzo dobrze:) do bazy 1.7/2.0atm. a bezbarwny 3/3.5 ale to jak miotła jest na max. Ogólnie jestem z niego zadowolony