Lakierowanie Audi A6 – korozja drzwi.

Lakierowanie Audi A6 - korozja drzwiAudi A6 mimo ocynku na blachach ma dość powszechny problem z korozją dołu drzwi pod listwami. W przypadku tej którą dostałem do zrobienia korozja dopadła też przedni i tylny błotnik. Opiszę tutaj co i jak robiłem po kolei przy okazji wykonania tej pracy. Jako ciekawostkę opiszę też jak poradziłem sobie z tylnym błotnikiem który łączy się bezpośrednio z dachem.

Znajomy już w zeszłym roku prosił mnie bym zajął się purchelkiem na drzwiach w jego A6’tce i wgniotce na tylnym błotniku gdzie również pojawiła się już ruda.

Audi A6 lakierowanie - korozja drzwiAudi A6 lakierowanie - korozja drzwi
Od gadania do czynu miną rok, a po bliższych oględzinach i demontażu listew bocznych okazało się, że doły drzwi są całe skorodowane i to nie tylko przednie, ale i tylne podobnie. Omawiany wcześniej purchelek to pikuś do tego co siedziało pod listwami. Przy okazji dokonaliśmy wielkiego odkrycia składu rudej na przednim błotniku, która sprytnie ukryła się pod czarnym lakierem i gryzła blaszkę korzystając z niewiedzy właściciela. Z wgnieceniami podobnie z jednego zrobiły się trzy plus kila brzydkich odprysków i drobnych ognisk korozji 😉

Tak to wyglądało już po konkretnych oględzinach:

Jak widać z jednego omawianego purchelka i wgniecenia, zrobiło się całkiem sporo roboty do ogarnięcia. I tak szczerze mówiąc jest bardzo często. Rozmowa jest o jednym drobiazgu, a w rzeczywistości zakres prac jest znacznie większy.

I tak po kolei do zrobienia mam:
Błotnik przedni – korozja rantu z zewnątrz i od środka.
Błotnik przedni – dwa paskudne odpryski u góry do blachy.
Doły drzwi przednich i tylnych – korozja
Doły drzwi przednich – pojedyncze ogniska korozji na wierzchniej płaszczyźnie
Narożnik drzwi przednich od środka – korozja
Tylny błotnik – trzy wgniecenia, nadkole + kant u góry
Tylny błotnik – korozja dołu nadkola oraz na wgnieceniach.
Na deser paskudne przednie reflektory do regeneracji.

Na temat regeneracji reflektorów przednich tego Audi A6 poczytasz tutaj: Regeneracja reflektorów Audi A6

Po demontażu reflektorów, kół, nadkoli oraz zluzowaniu zderzaków zabrałem się za usuwanie korozji.
Lakier i rdzę usuwałem tarczą RS na wiertarce. W miejscach skorodowanych aplikowałem Brunox Epoxy w celu neutralizacji korozji w miejscach gdzie nie mogłem doczyścić tarczą RS.
Pracę przy usuwaniu korozji wykonałem zgodnie z opisem w artykule: Jak skutecznie usunąć korozję bez piaskowania.

Gdy Brunox wykonał swoją robotę szlifowałem całość ponownie, oraz matowałem okolice naprawy przygotowując powierzchnie do zabezpieczenia antykorozyjnego podkładem epoxydowym. Na podkład epoksydowy po jego wcześniejszym matowaniu, w miejscach wymagających wyrównania jak wgniecenia na tylnym błotniku, szpachlowałem szpachlówką poliestrową. Pracę wykonałem według metody z podkładem epoksydowym opcja#3 opisywanej w artykule:
Jak skutecznie zabezpieczyć przed korozją naprawiany element.

Na drzwiach miejsca gdzie była korozja zeszlifowałem maksymalnie powierzchnię P240 na oscylacyjnej by zmniejszyć do minimum nierówność powierzchni. W miejsca przetarte do blachy poszedł podkład epoksydowy, a na niego podkład akrylowy wypełniający. Finalnie ewentualne nierówności wytnę przy szlifie podkładu podczas przygotowania do lakierowania.
Tutaj już auto przygotowane do lakierowania:

Audi A6 lakierowanie - korozja drzwiPodczas przygotowania elementów do lakierowania popełniłem błąd. Zwróć uwagę na granice podkładu akrylowego. W niektórych miejscach widać podkład epoksydowy, który był aplikowany na miejsca szpachlowane zbyt szeroko. Ma to wpływ na krycie lakieru bazowego później. Fakt że czarny kolor ma świetne krycie, ale już przy czerwieniach i innych lekko transparentnych kolorach może to skutkować jasnymi przebarwieniami. Nie powinno być takich sytuacji no ale cóż, stało się 😉

Audi A6 lakierowanie - korozja drzwi
Chcę teraz zwrócić Twoją uwagę na fakt, że błotnik tylny łączy się bezpośrednio z dachem. Nie ma tutaj możliwości odcięcia miejsca lakierowanego jak to można wykonać w innych samochodach. W takiej sytuacji muszę wykonać cieniowanie lakieru bazowego oraz bezbarwnego na tylnym słupku.

O ile lakier bazowy da się łatwo wycieniować, do cieniowania lakieru bezbarwnego wymagane jest już odpowiednie przygotowanie powierzchni oraz maskowanie. Do samego cieniowania lakieru bezbarwnego użyłem też specjalnego rozpuszczalnika do cieniowania, który ma za zadanie wtopić nową powłokę i scalić ze starym lakierem tak by nie było widać przejścia. Samo napylenie lakieru bezbarwnego nie daje dobrych rezultatów, a w szczególności na ciemnych kolorach widać wtedy mocno miejsce graniczne nowej powłoki, a wszelkie próby polerowania nie dają zamierzonego rezultatu. Mimo naszych starań nowy lakier i tak będzie tworzył lekko widoczne jaśniejsze odcięcie, gdzie przy czarnym kolorze tego Audi jest to niedopuszczalne.

Więcej o cieniowaniu lakieru bazowego i bezbarwnego możesz przeczytać tutaj: Cieniowanie lakieru.

Więc co i jak po kolei zrobiłem…
Przede wszystkim przygotowanie powierzchni. Miejsce graniczne cieniowania lakieru bazowego matowałem P1500, natomiast miejsce cieniowania lakieru bezbarwnego P2000.

Audi A6 lakierowanie - cieniowanie lakieru Następnie maskowałem rękawem z papieru górną część miejsca matowango P2000, po to by nie zapylić lakierem bazowym miejsca cieniowania lakieru bezbarwnego.

Audi a6 Lakierowanie - cieniowanie lakieru bezbarwnegoPodczas lakierowania lakier bazowy cieniowałem kończąc na granicy matowania P1500.  Pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego skończyłem około 5cm ponad granicą matowania P1500 by pokryć lakier bazowy. Drugą ostatnią warstwę lakieru bezbarwnego kończyłem jeszcze wyżej ponad poprzednią warstwą bezbarwnego łagodnie zapylając granicę tak by jednocześnie wyrobić przed rękawem z papieru. Po około 10 minutach zdjąłem rękaw i aplikowałem lakier bezbarwny rozcieńczony 90% rozpuszczalnikiem do cieniowania CP 066 Profix’a w miejsce łączenia starego lakieru z nowym.

Audi a6 Lakierowanie - cieniowanie lakieru profix cp 066Podczas aplikacji rozcieńczalnika do cieniowania z lakierem obserwowałem zachowanie się powłoki by powstało gładkie szkliste przejście. Tutaj wystarczy mała przesada i mamy zaciek, więc trzeba zachować ostrożność i nie przesadzić. Przeważnie wystarczy jedno, dwa przejścia pistoletem.

Tak to wygląda około 30 min po aplikacji.

Audi A6 lakierowanie - korozja drzwi_18 Cieniowanie lakieru profix cp 066Rozpuszczalnik do cieniowania aplikowany był na miejsce łączenia starego lakieru z nowym więc co zresztą zmatowanej powierzchni P2000 której zostało kilka centymetrów u góry słupka?
Tutaj nic prostszego… Na drugi dzień szybka polerka samą pastą i śladu nie ma 🙂

Cieniowanie lakieru profix cp 066

Trochę tematem popędziłem prawie na sam finał i zapomniałem opisać co zrobiłem z korozją rantu drzwi od środka. Sprawa pozornie prosta, ale dla poprawnego wykonania takiej zaprawki też musiałem zastosować technikę cieniowania lakieru bazowego i bezbarwnego w bardzo małym obszarze.
Zdjęcie przedstawia moment w którym została usunięta korozja, a miejsce naprawy zabezpieczyłem podkładem epoksydowym.

Audi A6 lakierowanie - korozja drzwi_20Jako, że taki skrawek mało widoczny zresztą, nie wymaga super wykończenia, lakierowałem bezpośrednio na zmatowany epoksyd bez użycia podkładu akrylowego.
Okolice naprawy i sam epoksyd zmatowałem włókniną ścierną drobnoziarnistą. Lakier bazowy aplikowałem pistoletem zaprawkowym ustawionym praktycznie na punktowy natrysk o małej ilości materiału. Mogłem wtedy precyzyjnie pokryć bazą miejsce podkładowane i delikatnie wycieniować okolice naprawy.MVI_8640[(003745)18-03-01] Na to poszedł lakier bezbarwny rozcieńczony 10% nie za szeroko w dwóch warstwach. Następnie miejsce przejścia nowego lakieru do starego cieniowałem lakierem rozcieńczonym 70% rozpuszczalnikiem do cieniowania.

MVI_8642[(000702)18-07-47]Pistolet ustawiony podobnie czyli bardzo wąski strumień i mało materiału. Starałem się nie wychodzić zbytnio poza obszar matowany pokrywając miejsce łączenia mieszanką lakieru z rozpuszczalnikiem do cieniowania. Finalnie nie widać miejsca przejścia i samej naprawy skorodowanego wcześniej narożnika 🙂

MVI_8642[(001540)18-08-47]

Na koniec kilka zdjęć efektu prac nad Audi kilka minut po lakierowaniu.

Efekt końcowy po złożeniu auta.

Jednak czarny lakier daje świetny efekt, jest jak lustro, pięknie to wygląda na żywo 🙂

Na koniec mała informacja dla posiadaczy pistoletu Iwata Air Gunsa AZ3 HTE AV dysza 1.3..
Podczas aplikacji lakieru bezbarwnego eksperymentalnie ustawiłem pistolet inaczej niż zwykle. Jak widać efekt uzyskanej powłoki lakieru jest bardzo pozytywny. Na zdjęciach może trudno to zobaczyć dokładnie, ale niebawem pojawi się film z naprawy gdzie już lepiej powinno być widać aplikowany lakier.
Pistolet ustawiłem na wyższe ciśnienie i zmieniłem ustawienie dawki materiału.

Ciśnienie 2.5 bar.
Miotła max.
Materiał max minus 2 obroty.
Lakier T4W 444 + 5% rozpuszczalnika.

Mam wrażenie, że przy tych ustawieniach mam lepszą atomizację lakieru. Fakt, trzeba się więcej namachać, ale dzięki temu mam większą kontrolę nad procesem budowania powłoki i łatwiej mi kontrolować grubość warstwy. W efekcie lakier jest ładnie rozlany wolniej, ale i precyzyjniej się go aplikuje bez niedomalowań czy zacieków przy kantach, dziurach po kierunkowskazach i innych zakamarkach lubiących się popłakać 🙂

Lakier rozcieńczyłem 5% ze względu na dość widoczną strukturę oryginalnego lakieru. Przy tych parametrach natrysku i rozcieńczeniu materiału udało mi się wykonać naprawę bez widocznych różnic w stosunku do starego lakieru.

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

27 odpowiedzi na „Lakierowanie Audi A6 – korozja drzwi.

  1. kudii komentarz:

    Świetnie ,czekam na filmiki 🙂 Jednak nie było problemu z dobraniem odpowiedniej ilości lakieru,bardzo miła obsługa w sklepie z Miłomłynu :).Testowałem 444HS i bardzo ciężko o zaciek muszę przyznać,a przy lakierowaniu czachy motocykla łatwiej o bata ,niż w przypadku elementu prostego typu drzwi,Ile wytrzymuje ten bezbarwny,w sensie,że ile miesięcy mogę go przechowywać ??,bardziej chodzi mi o utwardzacz ,bo tylko on sztywnieje.
    P.S Skończyłem już czachę i boczki ,wrzucę filmik z lakierowania bazą,bo znalazłem taką fajną z brokatem na elakiery.pl (srebro) ,całą kamerkę miałem w brokacie 😀 ,szczoteczka dała radę by doczyścić go :). Jakim programem montujesz i jak intro zrobiłeś ?? Pozdrawiam Serdecznie !

    • kudii komentarz:

      P.S Rozpracowałem sico i zarąbiście nakłada sie bazę przy 1 -1.5 max barza na reduktorze przed pistoletem,Bezbarwny 2 bary i wychodziła delikatna strukturka bez rozcieńczania 444HS T4W 🙂

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Lakier T4W 444 i utwardzacz nie otwarty spokojnie poleży 1 rok. Tyle ma tez gwarancji 😉
      Otwarty lakier mimo, że jest szczelnie zakręcony gęstnieje znacznie po 6 mc.
      Z utwardzaczem to już jest tragedia, mimo że zakręcony szczelnie, gęstnieje bardzo mocno w szybkom czasie. Moim zdaniem przechowywanie max 2mc.

      Do składania filmów używam: MAGIX Movie Edit Pro 2014 Premium

  2. Kamil komentarz:

    Doły drzwi leciałeś bazą po całości ? Będę robił coś podobnego z tym że pacjent to Mercedes kompressor c200 korozja dołów drzwi w postaci purchli.

  3. Kamil komentarz:

    Kudii wrzucaj film co do bezbarwnego lakierowalem t4w444 i lakierek ok ale jak sie niema pewnej ręki to bata mozna zrobic. Teraz uzywalem T4W4444 i to jest wlasnie lakier U-Pol HS bardzo twardy duza głębia szczególnie na ciemnych kolorach daje fajny efekt. Jest nieco droszy.

  4. marcin komentarz:

    Czesc Krzysztof. Wczoraj malowałem dach swojego seicento. Po nalozeniu bazy w 3 warstwach, pierwsza kontaktowa kolor na dachu był jasniejszy od reszty. Po polozeniu klaru w dwoch warstwach lakier nadal byl jasniejszy. Na drugi dzien dach zdecydowanie ciemniejszy od reszty. Lakiery ,baza kolor niebieski kod 451 z t4wnakladany przy 2.2atm, klar t4w 444 nakladany przy 2.5 atm gun air gunsa iwata 1.3

  5. Mariusz Cwa komentarz:

    Witam, patrząc na efekt jest ok, może wtrącę się trochę nie na temat , ale myślę że wielu „lakierników” jest tego ciekawych. Mam airgunse identyczną jak autor, niestety trafił mi się egzemplarz z wadliwym rozpylaczem. Krzywo jest wywiercona dziurka, nie idzie w jednej linii , przez co muszę korygować strumień przekręceniem jej w bok. Pracowałem rok na niej, było ok, nie ciężko u niej o bata , mimo wszystko jest dość agresywna i nieprzewidywalna. Pracowałem też w tamtym momencie na materiałach t4w, klar 444 bardzo przypadł mi do gustu, 4444 jest trudniej wylać, trzeba dolać około 10% rozcienczalnika (airgunsą sie trochę bałem żeby bat nie wyszedł). Od około 4 miesięcy posiadam sate 4000rp , jest bardzo przewidywalna , powłokę można sobie ustalać samemu. Niestety ale posiadam tylko jeden pistol do bazy i klaru, sata spisuję się rewelacyjnie, miałem 3 rodzaje sreberek (audi ly7w, i 2x mercedes 744 i 744c), mimo że nie polecają tego pistoletu do bazy, nic nie chmurzyło, szerokość miotły saty to przy natrysku próbnym 33cm (dysza 1.2w). Airgunsa przy tych samych ustawieniach i dyszy 1.3 ma 20cm. Przelakierowałem już około 50 elementów satą , i dość ją wyczułem , jest przepaść między tymi gunami, strukturę ustalam sobię sam, baza jest gładka jak szkło, Nie mam tu zamiaru nikomu dopiec w żaden sposób. Lakieruję dla własnego użytku i koszt 1200zł (za tyle kupiłem jak nową z 2 ręki) to nie małe pieniądze , jeśli na tym nie zarabiam. Więc dla ludzi miejących dylemat piszę. Chcesz siedzieć w tym dłużej kup satę, a jak nie to jest pare firm do wyboru, airgunsa daję radę. Reszty nie miałem w ręku więc się nie wypowiadam ale chodzą różne opinie. Jeśli chodzi o klar, też jest to ważny aspekt , 444 łatwo się poleruję i bardzo łatwo wylewa, polecam osobą , którzy oddają auto po polerce. Jeśli ktoś ma warunki bardzo fajne, wtrąceń do 10 sztuk na calaku to polecam 4444 premium, jest bardzo twardym lakierem, przez co się ciężko poleruje, menzerna fg500 w ogóle nie chciała ruszyć tego klaru, musiałem bardzo ostro lecieć fareclą g3 , i widzę miejsca na których jeszcze są rysy po darciu papierem. Jeśli chodzi o materiały t4w , to polecam też bazy, 7/10 kolorów po dopasowaniu odpowiedniego tła „pasuję” na krechę , krycie zależne od lakieru , la5e z różnych mieszalników ma słabe krycie, i przy cenie 3x niższej ,t4w kryję tak samo. 199 mercedes krył na 1.5 warstwy bez problemów tak samo jak lakiery mercedesa 744, i audi ly7w , krycie super, kolor identycznie dorobiony jak w mieszalni (niestety mam 40km do mieszalni i zacząłem rzadko tam zaglądać). Moj post nie ma być antyreklamą, a bardziej ma ukierunkować początkujących lakierników. Myślę że komentarz jest na odpowiednim poziomie, a prowadzącego tą stronkę naprawdę podziwiam, wiem co to znaczy uzyskać taki efekt airgunsą 🙂

    • Kamil komentarz:

      Kolega z forum lakierowanko.info dobrze mówię ? Sate kupiles na forum od Mariusza jak bym miał kupować na allegro używaną to miał bym obawy nie wiadomo jak kto dba o sprzęt.

      • Mariusz Cwa komentarz:

        Dokładnie , tak jak piszesz. Przedwczoraj była na znanym portalu aukcyjnym 4000rp 1.3 digi , za 1200zł, na początku było jedno zdjęcie, na życzenie osoba mi wysłała więcej zdjęć , i na „oko” była bardzo zadbana, tylko dodał zdjęcia do aukcji i od razu poszła. Szukam dla kolegi właśnie saty i powiem że jest bardzo ciężko o coś zadbanego, z drugiej ręki.

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Dziękuję Mariusz za tak obszerną wypowiedź. Jest tak jak piszesz, Air Gunsa nie jest łatwa do okiełznania i nie ma co jej porównywać do Saty. Jest dobrym pistoletem na początek za małe pieniądze dający przyzwoite efekty. Co do lakierów bazowych z elakiery.pl i ich pasowalności koloru nie miałem tyle szczęścia 😉

  6. kudii komentarz:

    Nie wrzucę nic póki Pan Krzysztof nie pomoże mi w moim pytaniu co do intra i montażu ,bo bez tego ani rusz 🙂 Mam filmik z bazy przy plastikach ,a bak na razie zapodkładowany podkładem kontrolnym, jeszcze będę lakierował ten bak i kapy akrylowym z Novola m/m i baza i klar w T4W.
    Właśnie ja też spostrzegłem ,że lepiej zostawić ,bądź zwiększyć ciśnienie,a materiał zmniejszyć, ale wtedy bezbarwny w drodze do elementu wysycha (teoria pro lakierników Saty-Niemcy).Próbowałem Sony Vegasem ,ale nic nim nie zdziałałbym ,bo potrzeba wykupić, a nie bedę robił tak często póki co ,bo dopiero dziś byłem zakupić kable do mojej,,komory” żeby poprowadzić do gniazdek i lamp,przy okazji jakie lepsze lampy rastrowe,czy hermetyki (nie chodzi już tak o szczelność jak o rozproszenie światła)

  7. marcin komentarz:

    Witam ,koledzy doradzcie mi. Czy to normalne ze sama baza oraz po nalozeniu klaru byla jasniejsza a na drugi dzien zdecydowanie ciemniejsza. Czy po nalozeniu bazy kolor powinien byc taki jak reszta. Prosze o pomoc

    • Kamil komentarz:

      Gdzies czytałem ze niebieskie kolory z mieszalnika Profix kiepsko wychodziły. Krzysztof jak lakierowal matiza pisał ze kolor był sporo ciemniejszy od oryginału nie szło by tego nawet zgubić w cieniowaniu. Niech sie jeszcze Krzysztof wypowie.

      • Krzysztof Mulcan komentarz:

        Niestety prasowalność kolorów bazowych jakie do tej pory kupiłem w elakiery sporo odbiegały do oryginał. Raczej nie polecam do naprawy pojedynczych elementów. Jak już to do całościowych napraw. Kolory zawsze są dużo żywsze, ten do Matiza wygląda pięknie, ale jest znacznie ciemniejszy i ucieka lekko w fiolet :/
        Liczę na to, że poprawią pasowalność kolorów, bo ich bazy mają świetne krycie i są z bdb cenie…

    • Mariusz Cwa komentarz:

      Zależy od lakieru, lakierowałem lakierem la5e vw , poleciałem calaka bo odcień mi nie pasował , po 3 dniach odcień się zrównał… Więc to różnie bywa, chyba zależy wszystko od pigmentów

  8. bespartyjny komentarz:

    ” … Gdy Brunox wykonał swoją robotę szlifowałem całość ponownie, oraz matowałem okolice naprawy przygotowując powierzchnie do zabezpieczenia antykorozyjnego podkładem epoxydowym. Na podkład epoksydowy po jego wcześniejszym matowaniu, w miejscach wymagających wyrównania jak wgniecenia na tylnym błotniku, szpachlowałem szpachlówką poliestrową. Pracę wykonałem według metody z podkładem epoksydowym opcja#3 …” TO CHYBA POMYŁKA I INNĄ METODĘ MIAŁEŚ NA MYŚLI 🙂 ? NIE ZGADZA SIĘ Z TYM CO OPISUJESZ … 🙁 POZDRAWIAM. MIREK

  9. mirek komentarz:

    Krzysztof …. pomyliłem artykuły , PRZEPRASZAM , dobrze jest w treści.

  10. Robert komentarz:

    Chciałbym się dowiedzieć czy na środek o nazwie rust filler inter troton mogę położyć podkład epoksydowy? wybrałem ten środek ze względu na szybki czas schnięcia 3 godz. Posiadam także Brunoxa ale nie odpowiada mi ten środek za długi czas schnięcia oraz wymaga jeszcze dalszej obróbki.

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Po aplikacji i zakończeniu procesów chemicznych środka rust filler, czyli min 3 godziny. Zmatuj powierzchnię włóknina czerwoną (grubo ziarnistą) albo P320 – P400 na sucho. Usuń pył po matowaniu i spokojnie aplikuj podkład epoksydowy, albo akrylowy. W razie konieczności możesz szpachlować zmatowany rust filer, albo pokryty wcześnie podkładem epoksydowym. Też pożegnałem się z brunoxem na korzyść szybkiego APP R-STOP. Pozdrawiam.

      • Robert komentarz:

        Odnośnie tego APP R-STOP to czy po usunieciu korozji nakłada się go w miejsce gdzie była rdza i tak jak w przypadku Brunoxa trzeba usunąć preparat z gołej blachy gdzie nie było rdzy czy nie ma takiej potrzeby (trzyma się też zdrowej blachy).

  11. Robert komentarz:

    Chciałbym się dowiedzieć czy przy tego typu konserwacji lepszy jest podkład reaktywny (wytrawiający) czy epoksydowy? wiem że nie można łączyć ich razem.

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Obydwa grunty antykorozyjne są tak samo skuteczne, maja tylko inne zastosowanie. Przy naprawach ognisk korozji bardziej uniwersalny jest epox. Reaktywny zaś super sprawdza się przy lakierowaniu nowych, albo przemalowywanych używanych elementów, po usunięciu starej powłoki lakierniczej.

  12. Kamil komentarz:

    500ml gotowej mieszanki lakieru bazowego wystarczy na polakierowanie czterech dzwi do listwy tak jak w tym przypadku ?

  13. Mateo komentarz:

    Witam . Mam pytanie do kudii , jakie sico posiadasz model i technologia ?

  14. 11krzys17 komentarz:

    Witam, bardzo fachowa praca:) jestem pelen podziwu.
    Panie Krzysku hcialem sie poradzic i nie ukrywam ze spare mam troszeczke pilna. A wiec czy czysta biala baza no audi ly9c gdy wysycha nie robi sie matowa, no moze troszeczke. Nie wiem czy ja cos robie zle czy to ta baza jest juz taka:/ jak lakierowales blotnik tego audi to przed polozeniem klaru nie miales 100% bazy matowej. Czy to przy takich lakierach bazowych nie metelik jest normalne?? Boje sie ze gdy poloze na polysk klar to baza.sie z nim nie powiaze.
    Bardzo cie prosze o rade bo juz nie wiem co jest grane

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Lakier bazowy po wyschnięciu nie osiąga pełnego głębokiego matu, jest taki jakby lekko satynowy.
      Po aplikacji ostatniej warstwy lakieru bazowego odczekaj 30min w 20*C, przetrzyj ścierką antystatyczną.
      Zobaczysz, że jest suchy ten lakier bazowy 🙂
      Fakt, przecieraj bardzo delikatnie przesuwając ścierkę tylko po powierzchni bez nacisku.
      Na to aplikuj już lakier bezbarwny.
      Nie możesz przesuszyć bazy (max 12h) po tym czasie traci aktywność chemiczną i nie zapewni przyczepności dla lakieru bezbarwnego.

  15. 11krzys17 komentarz:

    Przepraszam za moją pisownię przy poprzednim wpisie ale pisałem na tel;/ Sprawa z połyskiem wyschniętej bazy się już wyjaśniła, mieszalnia 2 razu namieszała mi akryl a nie bazę i dlatego po wyschnięciu miałem połysk ;/
    Dostałem już bazę i zrobiłem próbę na klapce od wlewu paliwa no i trafiłem na kolejne problemy;/
    a mianowicie oczka na lakierze. Zrobiłem jak kiedyś ty, umyłem ściany dobrze spłukałem i przykleiłem folię na sufit i troszeczkę się poprawiło, nie ma już tego choć jeden czy dwa się mogą trafić. a kolejny problem to taki że baza po aplikacji nie rozlewa się idealnie;/ tworzy się taka lekka struktura, nie ma tego idealnego lustra które chciałbym uzyskać. po aplikacji klaru strukturę widać bardziej. Jak myśłisz co może być tego powodem?? Już tracę nadzieje że zdołam temu problemowi;/
    Lakieruje pistoletem STAR SLV EVO-T z dyszą 1.3
    Może pomoże mi coś jakbym kupił DeVilbiss flg-5

Dodaj komentarz