VW Passat B5 lift zmiana koloru i konserwacja

 Witam 🙂

Dziś podzielę się z wami wykonaną konserwacją Passata B5 FL kombi:
Passat miał liczne ogniska korozji typowe dla tego modelu:
Korozja błotników przednich była tak dotkliwa, że postanowiliśmy kupić jeden oryginalny z auta sprowadzonego z Włoszech bez oznak korozji. Natomiast prawy kupiony został zamiennik z powodu braku błotnika w dobrym stanie. błotniki zostały od środka oczywiście zabezpieczone podkładem epoksydowym i masą stp flow.
Podwozie zostało dokładnie umyte na myjni ciepłą wodą z detergentem i po zdemontowaniu baku i wszystkich zbędnych elementów korozja została usunięta.
Po dokładnym zabezpieczeniu i oklejeniu auta podwozie zmatowiłem włókniną zieloną moczoną w benzynie ekstrakcyjnej a po wyschnięciu podkładem epoksydowym ppg, który ma nielimitowany czas na nakładanie w wersji mokre na mokre:
Na następny dzień nakładam poliuretanowy środek zwany cobra bedliner w jednej grubej warstwie wraz z nadkolami oraz progami:
Po skończonej konserwacji zabieram się za zdemontowane elementy ruchome. Wszystko dokładnie myję dimerem usuwam korozję nakładając podkład epoksydowy i wyrównując powierzchnie szpachlówką:
Jako że auto będzie malowane razem z wnękami drzwi zostały zdemontowane a wnęki najpierw lakierowane oraz przekroje drzwi. po dokładnym oklejeniu montuje je ponownie żeby móc lakierować cały bok w całości minimalizując ryzyko zmiany odcienia:
Szpachlówka została pokryta podkładem epoksydowym novol 3000 i mokre w mokre podkładem novol solid filler koloru czarnego aby w przypadku rysy nie prześwitywał stary kolor i ładnie wypełnić powierzchnie:
Auto było lakierowane lakierem poliuretanowym roberlo disolac który daje piękny matowy kolor. Ma bardzo dobre krycie i wysoką odporność na warunki atmosferyczne oraz mechaniczne. na koniec wosk w profile zamknięte i składanie wszystkich elementów.
Efekt wizualny jest doskonały. Lampy również były lakierowane dając mu nowy wygląd i drugą młodość. A po prawej moje auto odnawiane w całości 2 lata temu nadal świetnie się trzyma pomimo wieku. Poniżej mój opelek ma się dobrze parę lat po naprawie 🙂

Dziękuję za uwagę 🙂

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz