Dziś pokaże wam jak zmienić czujnik położenia wałka rozrządu w Vectra B. Główne objawy to brak mocy i odcięcie przy 4,5 tys obrotów. Nie będę się bardzo rozpisywał bo wszystko widać na zdjęciach.
[ad 9]
Musimy zdemontować filtr, łapę silnika, najlepiej pasek klinowy ( można go nie demontować ale ciężko dostać się do jednej śruby od obudowy rozrządu a nie chciało mi się podnośnika rozkładać i patrzeć od dołu), kolejnym etapem jest odkręcenie 3 śrub obudowy i odkręcenie jednej śruby czujnika. Mi to zajęło ok 20-25min całość.
Po wszystkim wykasowałem błąd. Można to akurat pominąć. Nie wpływa na żadną pracę silnika w tym wypadku. Tylko mamy zapisane że była taka usterka. Silnik to X20XEV
[rate]
[ad 3]
ile oleju ci łyka przy tym przebiegu ?
od max do min mieści się spokojnie
Również miałem taką vectre to lubiła sobie podebrać oleju, musiałem dolewać no ale przebieg miałem większy około 280tyś
moja przed naprawą silnika brała ok 1l/1000km. Zrobiłem w niej głowicę i pierścienie i jak narazie przez pierwsze 15 tys spokój.
Remont silnika też mnie nie ominął, poszło sporo kasy bo woziłem blok na wymianę tulei, pierścienie, głowica, przy okazji rozrząd i się uzbierało, gaz w niej masz?
mam gaz, ale gaz nic tutaj nie ma do rzeczy. w nich są słabe pierścienie i kończą się przy przebiegu 200k km. mój ma dużo większy przebieg i dlatego brał już takie ilości