Witam Wszystkich garażowiczów. Dziś chciałbym Wam zaprezentować naprawę błotnika w opelku na materiałach Novol Professional.
Jak widzicie do naprawy poszła reperaturka bo błotniki był zgnity a takich badziewiackich napraw nie wykonuje. Do naprawy użyłem sprzętu:
Ega Profi 313- podkład, Devilbiss FLG5 1.4 -baza, ciśnienie 1.8 bar niecałe 2 obroty,Devilbiss Gti Pro Lite 1.4 Te10- 2 bar.,2.5 obrotu.
Materiały:
1. Szpachlowka: Novol micro fiber, Soft plus.
2. Podkład: Novol 310 szary
3. Baza: Novol spectral 2.0
4. Klar: Novol 590 Hs.
Dodam tylko, że jak zawsze baza na 3 warstwy z cieniowaniem do drzwi a następnie klar na 1,5 warstwy.
Reperaturke przyciąłem tak jak mi pasowało czyli do zdrowej blachy, a nadkole wewnętrzne musiałem wyrobić ze starego łuku błotnika Passata B5. Resztę widzicie. Pozdrawiam.
Kolego maciomab.
Czy konserwowałeś czymś błotnik od wewnątrz (po wspawaniu reperaturki) i fragmentu nadkola? Rdza chyba siądzie na spawy i kiedyś wylezie pod lakier. Jeśli tak to czym?
Dev. FLG5 1.4 – producent zaleca 2 bar. To można zejść do 1.8 bar? Rozbije wtedy bazę dobrze? Jaka lepkość ma wtedy baza? używasz kubka Forda?
p.s. Robótka ładna. Łapa w górę. Możesz podać namiar e-mail do siebie? Może mi kiedyś pomożesz radą jakbym ugrzązł przy jakieś robocie w lakiernictwie.
Witaj mikos26. Dzięki z komentarz, po naprawie nadkola wewnętrznego, spawy zakonserwowałem masą uszczelniającą do karoserii, tak samo spawy od wewnątrz reperaturki, Co do FLG 5 to pewnie masz racje co do parametrów, ale Novol na swoim mieszalniku Spectral zaleca 1.8 bara, myślę że 0,2 bar nie wpływa na pracę pistoletu, w każdym razie ja się nie przejechałem jeszcze. Nie używam k. forda, baza zgodnie z zaleceniami producenta to 75 % rozcieńczalnika na 100 ml . Mój mail maciomab@poczta.onet.pl.
Podpowiedz czym najlepiej prysnąć nadkole w mondeo mk3 żeby kolorek zbytnio nie różnił się od tego czym w oryginale były blachy malowane. miałem lekkiego strzała w drzwi tylne ale zewnętrzne poszycie progu i nadkole też wciągnięte lekko, podłoga cała. Po wyprostowaniu/ wspawaniu elementów chciałbym żeby kolorek był podobny do tego czym były malowane w fabryce pryskać to tylko epoksydem czy jeszcze jakąś farbą?
myśle, że dobry epoksy zrobi swoją robotę….błotnik cały w kolor a drzwi cieniuj bazą, nie na ostro.
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Dobra robota 😀 jakiej firmy kolega kupował reperaturki? słyszałem że jest dużomarnej jakości jak bibuła
Polcar