Naprawa błotnika Opel Astra II

Witam Wszystkich garażowiczów. Dziś chciałbym Wam zaprezentować naprawę błotnika w opelku na materiałach Novol Professional.

Jak widzicie do naprawy poszła reperaturka bo błotniki był zgnity a takich badziewiackich napraw nie wykonuje. Do naprawy użyłem sprzętu:
Ega Profi 313- podkład, Devilbiss FLG5 1.4 -baza, ciśnienie 1.8 bar niecałe 2 obroty,Devilbiss Gti Pro Lite 1.4 Te10- 2 bar.,2.5 obrotu.

Materiały:

1. Szpachlowka: Novol micro fiber, Soft plus.
2. Podkład: Novol 310 szary
3. Baza: Novol spectral 2.0
4. Klar: Novol 590 Hs.

Dodam tylko, że jak zawsze baza na 3 warstwy z cieniowaniem do drzwi a następnie klar na 1,5 warstwy.

Reperaturke przyciąłem tak jak mi pasowało czyli do zdrowej blachy, a nadkole wewnętrzne musiałem wyrobić ze starego łuku błotnika Passata B5. Resztę widzicie. Pozdrawiam.

Spawanie reperaturek Naprawa błotnika Opel Astra II Lakierowanie błotnika Opel Astra II Naprawa błotnika Opel Astra II

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

7 odpowiedzi na „Naprawa błotnika Opel Astra II

  1. mikos26 komentarz:

    Kolego maciomab.
    Czy konserwowałeś czymś błotnik od wewnątrz (po wspawaniu reperaturki) i fragmentu nadkola? Rdza chyba siądzie na spawy i kiedyś wylezie pod lakier. Jeśli tak to czym?
    Dev. FLG5 1.4 – producent zaleca 2 bar. To można zejść do 1.8 bar? Rozbije wtedy bazę dobrze? Jaka lepkość ma wtedy baza? używasz kubka Forda?
    p.s. Robótka ładna. Łapa w górę. Możesz podać namiar e-mail do siebie? Może mi kiedyś pomożesz radą jakbym ugrzązł przy jakieś robocie w lakiernictwie.

    • maciomab stg komentarz:

      Witaj mikos26. Dzięki z komentarz, po naprawie nadkola wewnętrznego, spawy zakonserwowałem masą uszczelniającą do karoserii, tak samo spawy od wewnątrz reperaturki, Co do FLG 5 to pewnie masz racje co do parametrów, ale Novol na swoim mieszalniku Spectral zaleca 1.8 bara, myślę że 0,2 bar nie wpływa na pracę pistoletu, w każdym razie ja się nie przejechałem jeszcze. Nie używam k. forda, baza zgodnie z zaleceniami producenta to 75 % rozcieńczalnika na 100 ml . Mój mail maciomab@poczta.onet.pl.

  2. kiper1993 komentarz:

    Podpowiedz czym najlepiej prysnąć nadkole w mondeo mk3 żeby kolorek zbytnio nie różnił się od tego czym w oryginale były blachy malowane. miałem lekkiego strzała w drzwi tylne ale zewnętrzne poszycie progu i nadkole też wciągnięte lekko, podłoga cała. Po wyprostowaniu/ wspawaniu elementów chciałbym żeby kolorek był podobny do tego czym były malowane w fabryce pryskać to tylko epoksydem czy jeszcze jakąś farbą?

  3. kiper1993 komentarz:

    Dzięki wielkie za odpowiedź.

  4. luzet komentarz:

    Dobra robota 😀 jakiej firmy kolega kupował reperaturki? słyszałem że jest dużomarnej jakości jak bibuła

Dodaj komentarz