Lanos Lakierowanie – błotniki.

Witam. Dziś zaprezentuje mojego kolejnego pacjenta.. Mianowicie daewoo lanos. Do zrobienia mam przedni lewy błotnik i tylny lewy, powód? prosty znów rdza.. pełno jej wszędzie. Ale to nic spróbuje ją usunąć i dobrze zabezpieczyć poprzez podkłady antykorozyjne.

[ad 9]

 

Parę zdjęć podglądowych o czym mowa 😉

Zdjęcie1757    Zdjęcie1758

Chcę to jak najlepiej zabezpieczyć wiec zaczynam od przeszlifowania tego krążeniem „włosy murzyna” i papierami p150, p240 i p320 pod podkład epoksydowy na goła blachę. Plan taki podkład epoksyd –> szpachla –>podkład epoksyd –> podkład akrylowy i na to dopiero baza i bezbarwny.

Całe auto oklejam folia 4x5m na elektryzowana 😉 dobrze się trzyma karoserii.

Zdjęcie1759 Zdjęcie1760

Oklejone 😉 przemywam zmywaczem anty silikonowym i  teraz mogę podkładować, podkład epoksydowy 5:1 + 10% rozp.akrylowego aplikuje pod auarita k-400 z dysza 1,3   dwie warstwy. po dwóch godzinach od ostatniej warstwy szpachluje małe ubytki, szpachla uniwersalna, obrabiam p150 następnie p240 i całość łącznie z epoksydem p320 delikatnie żeby nie zrobić przecierek i na to dwie cienkie warstwy epoksydu.

Zdjęcie1762 Zdjęcie1764 Zdjęcie1765

Odtłuszczam zmywaczem anty silikonowym i maluje podkładem epoksydowym a następnie po pół godz od ostatniej warstwy podkładem akrylowym.

Podkład akrylowy 5:1 + 20%rozp.akrylowego. aplikowany za dwie warstwy auariata k-400 z dysza 2.0mm ( mam dwie wymienne dysze 1,3mm i 2,0mm)

Zdjęcie1770Zdjęcie1768Zdjęcie1767 

Następny dzień podkład obrabiam papierem wodnym p600 p800 i p1500 okolice dobrego starego lakieru, a w miejscu przejścia bazy p2000 bezbarwnego natomiast  p2500

Zdjęcie1771 Zdjęcie1772

Auto pozostawiam w słońcu żeby podkład dobrze oddał wilgoć. Potem obklejam i to co najlepsze lakierowanie :3

Maskuje folia, a następnie papierem.

Zdjęcie1773 Zdjęcie1774
Odtłuszczam tuż przed baza, i zbieram wszelakie pyłki ściereczka antystatyczna, pierwsza warstwa bazy cienko i tylko na podkład, druga  już trochę szerzej, no a przy trzeciej staram się cieniować i trzyma pistolet nie co dalej niż przy dwóch pierwszych warstwach . baza 1:1 aplikowana auariata k400 z dysza 1,3mm 2 bary.

Zdjęcie1775 Zdjęcie1776

5-7 min i przecieram ściereczka antystatyczna i kolejne warstwy.

Zdjęcie1777 Zdjęcie1778 Zdjęcie1779

Po 15min od ostatniej warstwy znów przecieram ściereczka i aplikuje lakier bezbarwny. 2:1 + 10% rozpuszczalnika akrylowego aplikowany auarita-400 z dysza 1,3mm i 2,5bara. na półtorej warstwy, czyli pierwsza cienka druga wylana..

Zdjęcie1780 Zdjęcie1782 Zdjęcie1784

Przy łączeniu na słupku użyłem rozpuszczalnika do cieniowania z nie wielka ilością bezbarwnego.

Zdjęcie1786

Koniec 😀 fajnie wyszło..
Dzięki za przeczytanie pozdrawiam. A tu efekt w całości.

Zdjęcie1791   3mjacie się 😉

[rate]
[ad 3]

 

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

26 odpowiedzi na „Lanos Lakierowanie – błotniki.

  1. BikoLakier komentarz:

    Przed aplikacją podkładu w miejscach gdzie kończy się szpachlówka a zaczyna „dobry” lakier i ma być położony podkład jakiej gradacji papieru używasz do matowienia? robisz to na mokro czy sucho?

  2. luzet komentarz:

    fajny efekt końcowy dawałeś jakiś odrdzewiacz na wżery w blaszce?

  3. bartek komentarz:

    jedną rzecz robisz źle, nie potrzebnie dojeżdżasz podkładem do samej taśmy. Ciężko jest później coś takiego rozszlifować. Niby wydaje sie że jest dobrze a po lakierowaniu będzie widoczny ślad. Następnym razem sobie tylko napylaj w okolicy taśmy i będziesz miał łatwiej 🙂

  4. maciek1905199666 komentarz:

    przed epoxem było wcześniej te wżery zapezpieczyć jakimś dobrym podkładem reaktywnym 🙂 sam epox nic nie pomoże 🙂

    • andrzej99 komentarz:

      owszem to juz bdb zabezpieczenie.. ale jak pisałem powyżej nie miałem go pod ręka. A w sklepie co zawsze kupuje nie było, tylko jakiś dziwny w sprayu. Miejsce było oczyszczone bardzo dokładnie! do gładkiej powierzchni bez wżerów. Na jakiś czas będzie mam na dzieje 😉

      • luzet komentarz:

        Najlepiej dać app rstop albo koroplex wurth, na reaktywny trzeba dać podkład akryl żeby mc dać szpachel a to już porażka bo wygrywa epox bezpośrednio można go szpachlować. Reaktywny super nakłada się pędzlem jest rzadki. Robiłem ostatnio eksperyment na nadkolu i w miejscu gdzie blacha już była mocno zjedzona pomimo dokładnego oczyszczenia rudy wyszedł z pod epoxu i odrdzewiacza po paru tygodniach. Pomogła wycinka chorego fragmentu 😉

        • andrzej99 komentarz:

          APP rstop – ten co Pan Krzysztof testował? będę następnym razem o nim pamiętał 😉 nie zawsze da się uratować skorodowane miejsca… :/

          • luzet komentarz:

            No ten środek jest ok 🙂 spoko jest podobno też fertan dedykowany do oldtimerw drogi ale go nie prbowałem

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Uzasadnij dlaczego uważasz, że reaktywny jest lepszym środkiem antykorozyjnym w tej akurat sytuacji od epoksydu.

    • bartek komentarz:

      czy dasz reaktywny czy epoksyd nie ma to żadnego znaczenia :/ żaden z nich nie jest odrdzewiaczem a jedynie odcina dopływ tlenu i wilgoci. Epoksydowy jest bardziej uniwersalny i szybszy. Od siebie mogę polecić app r-stop. Niby krótko bo naprawę robiłem przed zimą a teraz jest dopiero marzec ale nic nie wyszło. Po samym epoksydzie albo jakiś brunox’ach zawsze wyłaziło :/ 😀 🙂

  5. luzet komentarz:

    No ten jest ok dobry jest też ponoć fertan do renowacji oldtimerw ale nie prbowałem

  6. Dj_Kris007 komentarz:

    Nie rozumiem dlaczego nie zdemontowałeś zderzaka i nadkoli skoro ta rdza z tamtąd wychodziła

    • andrzej99 komentarz:

      Skąd wiesz ze tak nie ociągnąłem nadkoli? Akurat były wszystkie nadkola ściągnięte, bo konserwowałem całe podwozie, a zderzaka nie było sensu całego ściągać, po prostu odkręciłem jedna stronę aby dojść w miejsca skorodowane.. i zabezpieczyłem. Także spokojnie, nie zostawiłem nigdzie tam rdzy.

Dodaj komentarz