W drugiej części poradnika „Jak wymienić progi” pokarzę jak przygotować powierzchnię do lakierowania. Skończyłem na etapie oszlifowanych spawów i podkładowaniu całości epoksydem.
Auto zamaskowałem już dokładnie by było gotowe do aplikacji podkładu, no i by nie pylić do środka podczas szlifu szpachli.Co potrzebne, przynajmniej te podstawowe materiały i sprzęty.
Materiały:
- Szpachla konstrukcyjna z włóknem szklanym.
- Szpachla wypełniająca.
- Szpachla natryskowa. (ja użyłem ale nie jest to niezbędny element tej naprawy)
- Podkład epoksydowy.
- Podkład akrylowy.
- Rozpuszczalnik akrylowy.
- Rozpuszczalnik Nitro (do mycia szpachelek i pistoletu)
- Baranek na pistolet (ja użyłem Gravit 600 Novol’a ale nie jest to konieczne)
- Zmywacz antysilikonowy albo benzyna ekstrakcyjna.
- Papier P150,P240,P320
- Papier do maskowania
- Taśma maskująca.
Sprzęt:
- Klocek szlifierski
- Szpachelki stalowe
- Szlifierka oscylacyjna (przyspieszy pracę)
- Pistolet do epoksydu 1.0-1.4
- Pistolet do podkładu akrylowego 1.4 – 1.8
- Pistolet do szpachli natryskowej 2.5
- Pistolet do konserwacji
Podkład gdzie będzie szpachlowane i okolice zmatowałem P320 delikatnie by nie przetrzeć do blachy. Na miejsce spawów najpierw położyłem szpachle konstrukcyjną z włóknem szklanym.
Następnie szlif tej szpachli papierem P150 na klocku i oscylacyjną gdzie się dało.
Na to poszła szpachla wypełniająca dużo szerzej by zgubić ewentualne nierówności.
Oprócz spawów szlifowałem też kilka miejsc gdzie reperaturka miała wgniotki i inne niedoskonałości.
Szpachlowałem tyle razy aż uzyskam idealną powierzchnię bez dziurek w szpachli i żądany kształt. Zgrubny szlif P150 następnie wykończenie P240.
Po zakończeniu szpachlowania zmatowałem okolice naprawy P320 do wysokości gdzie będzie aplikowany podkład akrylowy. Następnie na miejsca szpachlowane i przetarte do blachy położyłem podkład epoksydowy dwie warstwy.
No i tutaj dla lepszego wykończenia na miejsca szpachlowane aplikowałem szpachlę natryskową dwie warstwy ale dość mocno rozcieńczoną, tak by tworzyła gładką powłokę.
Jak widać po aplikacji szpachli natryskowej łączeń nie widać wcale do tego mam pewność, że nie będę miał w tym miejscu wad lakierniczych typu przebarwienia czy siadanie powłoki. Szpachla natryskowa to dobra praktyka, trochę zapomniana przez większość lakierników, niebawem rozwinę temat z uzasadnieniem zalet i wad jej stosowania. Oczywiście można ten krok pominąć oszczędzając czas i koszty materiałów.
Po utwardzeniu się szprycy szlifowałem ją P240 oraz matowałem całe progi P320 pod podkład krylowy.
Podkład akrylowy aplikowałem w dwóch warstwach pistoletem z dyszą 1.7 w rozcieńczeniu 30% rozpuszczalnika akrylowego
Miejsce gdzie będzie aplikowany baranek zmatowałem włóknina czerwoną.
Po zamaskowaniu progu, baranka aplikowałem pistoletem do konserwacji dwie warstwy z wierzchu progu i od strony podłogi gdzie była spawana reperaturka.
Baranek poszedł też na nadkole i dorobione elementy progu od strony podłogi.
Tak to wygląda na gotowo.
Tak wygląda druga strona…
Etap przygotowania i lakierowanie opiszę w kolejnym poście Przygotowanie do lakierowania
Pozdrawiam.
Lubie wracac na ta strone ale musze przyznac ze ciezko bylo ja znalezc w google, byla gdzies na 2 stronie. Przydalo by sie jej pozycjonowanie polecam wpisac w google :
seo stronka z seo poradami
i znajdziesz tam ciekawy i darmowy sposob na podniesienie pozycji w wyszukiwarkach
No właśnie, zachciało mi się prowadzić stronę co wiąże się ze zdobyciem nowej wiedzy 🙂
Tak że uczę się i zgłębiam tajniki pozycjonowania w tym również SEO.
Póki co udało mi się już przy niektórych frazach być na pierwszej stronie Google.
Np: spawanie reperaturek, jak wspawać reperaturki, lakierowanie matiz (tu jestem no.1) 🙂
Tak że działam w tym temacie cały czas.
Najgorzej idzie mi z frazą „jak wymienić progi” w ogóle nie znajduje strony :/
Pozdrawiam.
Może trochę off-topic, ale nie mogłem się oprzeć żeby tego nie wrzucić:
http://olx.pl/oferta/wymiana-progow-reperaturek-blotnikow-CID619-IDatVtF.html#6bb107864e
Tak mi się wydawało, że już gdzieś te zdjęcia widziałem…. Krzysztof, chyba masz klona na śląsku 🙂
No niestety co i raz ktoś mi kradnie grafikę. Mało tego na jednej aukcji allegro z ofertą pianki do wnęk byłem pokazany jak oklejam wnękę od passata. Mimo zgłaszania naruszeń praw autorskich i wizerunku administratorzy OLX czy nawet allegro nic sobie z tego nie robią. Na YouTube też sobie wycinali moja grafikę…Ehhh szkoda energii na to wszystko.
Krzysztof, ja również nie trawię tego typu postaw a ludzi, którzy dopuszczają się tego typu działań nazywam zwyczajnie „pasożytami”. Znalazłem jeszcze jeden przykład wykorzystania Twojego filmu z porównania APP R-STOP i Brunox przez jednego ze sprzedawców z allegro. No cóż, walka z tego typu praktykami wydaje się bezcelowa. Może pomyśl nad umieszczaniem znaku wodnego na grafikach, w trudno usuwalnych miejscach, może to po części ukróci tego typu praktyki.
Panie Krzysztofie a czy po wymianie progów stosuje Pan jakis środek do konserwacji profili zamknietych.I co Pan sadzi o stosowaniu na łaczenie blach lub w miejsca spawane cynku w sprayu.
Mam pytanie ,złapały mnie wątpliwości.Czy jeżeli mam już pomalowane wszystko podkładem epoksydowym,i na wierzch chciałbym położyć kolor akryl.To czy przed tym muszę kłaść jeszcze podkład akrylowy,czy mogę kolor akryl kłaść na podkład epoksydowy?.
Jeśli powłoka lakieru nie musi być wysokiej jakości, jak najbardziej można lakierować bezpośrednio grunt epoksydowy. Przed lakierowaniem konieczne jest matowanie np włókniną szarą bądź papierem p800 na wodę. Lakierować można wszystkimi dostępnymi systemami, baza-bezbarwny, akryl, baranki itp.
Dzięki za szybko odpowiedz.Ale dla lepszego zabezpieczenia dobrze położyć podkład akrylowy.Zmatuje epoksyd papierem 800na mokro.I położę na to podkład akrylowy.
Dzięki twojej stronie wymieniłem sam progi i nadkola.Fakt widać w szpachli rękę amatora s
le ujdzie.