HYDROGRAFIKA

hydrografikaWitam
Chciałbym tu poruszyć jeden, moim zdaniem ciekawy dział lakiernictwa jakim jest Hydrografika. Technika ta może nie jest jakąś super nowością w Polsce bo już od kilku ładnych lat są firmy które świadczą usługi wodnego transferu nadruku 3D , ale w dalszym ciągu mało osób ma świadomość co to za technika i jak ona przebiega.

Może na sam początek zaczniemy od regułki co to jest:)
Hydrografika – jest procesem nanoszenia obrazu przy udziale wody na powierzchnie 3D. Jest jedną z najlepszych modyfikacji, jakim można poddać przedmioty o skomplikowanych, jak również prostych kształtach. Pozwala na wykończenie oraz pełne pokrycie niedostępnych miejsc w rogach i szczelinach. Hydrografika odznacza się dużą trwałością i odpornością na czynniki atmosferyczne i wysoką temperaturę, powłoka jest równie trwała jak lakier samochodowy, a wizualnie podobne do aerografu. Obraz zostaje przeniesiony na niemal każdą powierzchnię odporną na wodę, jak: metal, plastik, drewno, włókno szklane, ceramika. Liczna gama wzorów obejmuje odmiany: karbonu, kamuflażu, drewno, marmur, motywy zwierzęce, kwiatowe, czaszki, grafikę i wiele innych.

Proces polega na zanurzeniu pokrywanego przedmiotu w specjalnie zaprojektowanej wannie wypełnionej wodą, która musi być rozgrzana do ok 30 stopni Celsjusza. Na wodę zostaje położona specjalna folia z odpowiednim wzorem, następnie po ok 1,5min zostaje spryskana aktywatorem i folia zamienia się w żel. Pokrywany przedmiot, który musi zostać odpowiednio przygotowany do tego procesu jak każdy element w lakiernictwie należy go zmatowić, nałożyć podkład a następnie farbę bazową i jak baza wyschnie to element zostaje zanurzamy w zbiorniku , poprzez naturalną wyporność wody, żel idealnie przylega na przedmiocie, dokładnie okrywając jego kształty. Po tym procesie dokładnie myjemy element z resztek żelu i lakierujemy lakierem bezbarwnym.

A teraz chciałbym wam przedstawić kilka prac jakie wykonałem tą techniką.

Na początek elementy samochody Mercedes W210. Wzór Karbon, kolor bazowy czarny:

Listwy wewnętrzne BMW. Wzór srebrny karbon, kolor bazowy biały:

Rączki drzwiowe VW Passat B4. Wzór drewno, kolor bazowy biały:

Alufelgi 15″. Wzór złoty karbon, kolor bazowy czarny, wnęki srebrne grube ziarno:

Obudowy lusterek i dokładka zderzaka Chevrolet Malibu.
Wzór srebrny karbon, kolor bazowy czarny:

Elementy dotarły do mnie od wykonawcy, któremu nie udało się prawidłowo wykonać hydrografiki, czyli trzeba było wszystko zedrzeć i wykonać usługę prawidłowo:) 

Pokrywa silnika i obudowa filtra powietrza Mini Cooper S. Wzór karbon, kolor bazowy czarny:

Motocykl Yamaha Drag Star. Wzór płomienie, czaszki, kolor bazowy żółty:
Tak wyglądały elementy motoru przed przystąpieniem do prac:

Następnie elementy zostały przygotowane do procesy hydrografiki (podkład, baza):

A tu została nałożona hydrografika i polakierowane lakierem bezbarwnym:

Tak wygląda motor już poskładany:):

I na koniec elementy wyposażenia domu, obudowa wzmacniacza i odświeżacze powietrza Ambi Pur:)

Mam nadzieję ze zaciekawiłem was tym artykułem:) życzę miłego czytania, oglądania:)

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

9 odpowiedzi na „HYDROGRAFIKA

  1. lakiernik komentarz:

    Ładnie to wygląda ale jak powstaje taki obraz rysujesz go w jakimś programie i przenosisz na nazwijmy kalkomanie czy to fabrycznie gotowy obraz bo z tego co zrozumiałem to można zrobić np.dwa bliźniaczo podobne motocykle nawet ze skomplikowanym wzorem ponieważ nie jest to robione pistoletem aerografem może opisz jak powstaje takie dzieło za nim zostanie zanurzone w wodzie ale ogólnie efekt ładny.

    • Mateusz Gawron komentarz:

      Jeśli chodzi o wzory to kupuje się gotowe obrazy w postaci folii tak więc nie ma problemu zrobić kilka identycznych projektów ale na naszym rynku jest ok 300 różnych rodzajów obrazów i możemy się bawić w ich łączenie tak więc ogranicza nas tylko wyobraźnia dotatkowo jest opcja ze można sobie w domu samemu wydrukować dowolny obraz i przenieść go na element tak więc można zrobić coś całkiem ciekawego

  2. mikun321 komentarz:

    Bardzo ładnie wszystko wykonane, ale mam takie jedno pytanie. Powiedz mi, czy bazę np czarną można prysnąć sobie dzień wcześniej, czy to jest tak jak przy lakierowaniu, kładziemy baze czekamy aby wyschła i od razu lakier bezbarwny ? :]

  3. rexman komentarz:

    Piękna robota! Ale nie dziwię się, skoro do Ciebie przychodzą na poprawkę. Musisz być w tym dobry!
    Jestem amatorem, który kilka razy coś tam pistoletem prysnął, ale na felgę bym się nie odważył dać aerografu. Po prostu szkoda by mi było.

  4. peka komentarz:

    Witam, ciekawa i efektywna robota. Proszę o wycenę takich rączek do passata b4 na e-mail pauel007@wp.pl, dzięki.

  5. Piotr Hanusiak komentarz:

    A powiedz mi kolego jeśli mam element starszy, lakierowany dawno plastik, jakim papierem matowić i od razu po matowieniu zanurzać w hydro i klar?;)

  6. stasiek komentarz:

    Mam pytanie o wode w wannie – jako że ta ma swoje gabaryty a nie codziennie nieraz się robi nakładanie hydro, to czy do wody dodawane są jakieś specyfiki w celu zablokowania kwitnięcia wody? Sam filtr lustra wody nie poradzi sobie z większością brudu.

Dodaj komentarz