Dzień dobry
Dziś zajmiemy się moim Bmw e39 2.5 benzyna 170 km które posiadam od roku.
Z braku czasu udało mi się tylko wymienić skorodowaną klapę i polakierować oraz odnowić i przyciemnić reflektory i błotniki z przodu. Nadszedł czas ogarnąć korozje nadkoli tył, zderzaki oraz pas tylny więc do dzieła:
Zderzak przód ma spore rysy:
Zderzak tył ma wytartą górę do plastiku i rysy niczym po p40 :0
Dokładnie je myje szlifuje P150 i ubytki szpachuje kitem do plastiku:
Pierwszy raz chyba spotykam się z tak masywnymi i ciężkimi zderzakami z metalowymi wspornikami. Zderzaki po obróbce psikam pzp i podkładuje:
Podkład ivat sky filler z dodatkiem 10 procent rozcieńczalnika pięknie się rozlewa dzięki czemu obróbka to czysta formalność p500 na maszynie i gąbką zieloną indasa trudne zakamarki:
Po dokładnym umyciu i oklejeniu budy piaskuje skorodowane elementy na szczęście blacha jest zdrowa i nie potrzeba do walki spawarki:
Następnie aplikuje epoksyd primapox który ma wysoki indeks antykorozyjny na to idą mastyki i cobra truck bedliner:
Na epoksyd nakładam szpachlówkę karbonową novol i szlif p240 i po oklejaniu podkład akrylowy:
Wgniotka parkingowa zostaje zlikwidowana i wyprowadzona nie będzie już szpecić lini nadwozia:
Po wielu godzinach oklejania można podkładować:
Fabryczne plastiki od zderzaków były nielakierowane więc je przeszlifowałem p150-240 i zapodkładowałem i będą finalnie w kolorze auta:
Zderzaki pomimo zaledwie 8 stopni udało się polakierować bez zacieków, niestety miałem małą awarie pieca a czas gonił 🙂
Bazę staram się aplikować na możliwie najmniejszym obszarze cieniując ją delikatnie na błotnikach. bezbarwny aplikuję do przetłoczeń na gąbce dzięki czemu nie będzie widać przejścia naprawy:
Po aplikacji szybko ściągam gąbkę bo czasem lubi przemoknąć i mgiełkę ciężko usunąć. Mgiełkę ścieram rozcieńczalnikiem akrylowym. Później spoleruje to maszynką dual action:
Po wielu godzinach zbrojenia otrzymuje efekt końcowy. Jako zapominalski zapomniałem założyć uszczelki między przednim zderzakiem przez co musiałem go ponownie popuszczać:
Kolor cosmo shwartz dzięki dodatkom perły w cieniu jest czarny natomiast do słońca staje się nieco granatowy:
Auto odzyskało dawny wygląd w prawdzie w przyszłości będę chciał odnowić łuszczący się dach, maskę z odprysków i drzwi trzeba cieszyć się z małych rzeczy które już się udało zrobić pozdrawiam
ładnie ładnie:) widzę ,że taśma pomarańczowa to chyba taśma elewacyjna , trzyma porządnie 🙂 probowałeś 8600 z novola?
witaj serdecznie taśma pomarańczowa to Mirka. taśma lakiernicza trzyma rewelacyjnie i nie zostawia kleju. miałem już w ręku sporo taśm i ta jest numer jeden. co do novola 8600 mam złe wieści mój kumpel lakiernik ostatnio kupił i ogółem dramat robił zderzak i nawychodziło pełno zacieków. drugie podejście robił wielką maskę i malutki zgazował tysiące mikro dziurek i robota od nowa tak że ja nie będę ryzykował. być może wadliwa partia choć wątpię. jak dla mnie podium to baslack i novol 8200😉
Ja taśmy z novola korzystam , z mirki używam Sobie papiery do szlifowania bo używam mirek szlifierek 🙂
taśma mirki jest mocniejsza od novola. ale radzę być przy niej ostrożnym bo ostatnio jak ściągałem zderzak i asekuracyjnie okleilem ranty błotników to zdjęła bezbarwny z błotników auta kolegi 🤣 taka mocna
Czy mogę prośić o jakiś kontakt do autora? Mam kilka aut i często któreś z nich wymaga jakiegoś lakierowania. Pozdrawiam
cześć 🙂 odezwij się na mojego maila lukaszwszolek93@gmail.com pozdrawiam