Audi 100 smart repair

Witam

Dziś zawitało do mnie audi 100 a6c4 można by powiedzieć młodszy brat Audi 8o. Napędza je wdzięczny silnik 2.5 TDI. Auto to typowy wół roboczy więc będzie odświeżone po najmniejszych kosztach, czas na oględziny:

 

Błotnik lewy- śmietnik ale mam już reperaturkę:

Bomble na słupkach wypiaskuję:

Dół lewych drzwi pospawam i usunę rdzę:

Korozja tylnego słupka do piaskowania:

Odpryski maski do ogarnięcia:

Paskudna zaprawka:

Łuszczący się bezbarwny 🙁

Klapa po demontażu blendy plastikowej ukrywa rdzwe dziury które naprawiam lutospawem i kawałkami blachy:

Resztę wypiaskowałem nakładam primera i szpachuję, używam papieru drobnej gradacji żeby nie narobić rys:

Wstępne przymiarki błotnika, jest go kawał:

Klapa po spawaniu oszlifowana i zabezpieczona podkładem jak i powierzchnie na których robiłem zaprawki:

Błotnik tradycyjnie zmatowiony zieloną gąbką primer i na to baza i bezbarwny. Kolega z mieszalni jak zwykle spisał się znakomicie. zaprawki robię pistoletem italco mini dysza 0,5:

Dolny rant drzwi pospawałem i wyszło przyzwoicie:

Kolor wyszedł świetnie, a zaprawki nie rzucają się w oczy- audi powraca do pracy: 

Dziękuję za uwagę 🙂

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

3 odpowiedzi na „Audi 100 smart repair

  1. rexman komentarz:

    Szkoda, że nikt nie komentuje.
    Ale tak przy okazji… zgadałem się z pewnym gościem, który zwie się lakiernikiem. Twierdzi, że jeśli auto ma ciemny kolor, to malując jakiś element do niego, to stara się używać też ciemnego podkładu.

    Ponad 20 lat temu chciałem przemalować koła Simsonka na jasny kolor (sprayem oczywiście). W tym celu dość gruntownie zmatowiłem starą powłokę, bo miejscami była już sfatygowana, tudzież uszkodzona. Nałożyłem na to brązowy podkład. Po wyschnięciu, lekkim zmatowieniu i odtłuszczeniu, zacząłem napylać żółtym odblaskowym sprayem koło. Niestety po zużyciu prawie całej puszki efekt był gorzej niż mizerny. Po przeczytaniu instrukcji na opakowaniu, okazało się że podkład ma być biały. I tak zrobiłem. Wreszcie koła wyszły mówiąc trywialnie – ładnie.

    • luzet komentarz:

      W pełni się z tobą zgadzam w kwestii kolorów tła. kluczowe to w przypadku żółtych czerwonych i perłowych transparentnych jak np w Subaru. nawet jak zrobisz przecierki i na tzw łaty jak ma być biały a dasz szary. to będą takie problemy z kryciem albo i ciemniejsze plamy tak że lepiej całość pokryć cienkim podkładem mokre w mokre albo bazą tłem🙂 zaoszczędzone parę godzin nerwów i sporo bazy gwarantuje 🙂

  2. rexman komentarz:

    Dziękuję! Człowiek ciągle czegoś się uczy, poznaje.

Dodaj komentarz