Lakierowanie Peugeota 206.

Witam.. 😀 Tak jak obiecałem w komentarzach Panu Krzysztofowi, dodaje moje prace związane z Peugeotem 🙂

 

Do zrobienia było:

  • przednie oba błotniki
  • przedni zderzak

Więc zaczynam opis zapraszam…

Zdjęcie1917 Zdjęcie1918 Zdjęcie1919

Jak widać na załączanych zdjęciach lewy błotnik zadrapany, wgniecenie jest i pomalowany sprayem.. drugi juz większe wgniecenie, a zderzak odpryski i zadrapania.

Zaczynam wszystko od demontażu 🙂 błotnik przykręcony na 3 śrubach pod maska, i jedna pod lampa. i koło progu zaczepiony (wsuwane od góry) a zderzak przykręcony do błotnik i pod grilem na dwóch śrubkach (torksy)

Zdjęcie1921

Lubię mieć wszystko dokładnie zrobione 😉 dlatego demontuje i na stojakach robię.

Zdjęcie1923Zdjęcie1924

Zacząłem od umycia wszystkiego zmywaczem anty-silikonowym. i szlifowanie p80 a potem p240 oscylacyjna pod wyklepanie tego 😉 i na to lecę epoksydem  pod szpachle.

Zdjęcie1925Zdjęcie1928

Epoksyd w dwóch warstwach 5:1 +10% rozp. akrylowego.  zostawiam do następnego dnia i matuje podkład p240 uważając żeby przetrzeć się, najlepszym rozwiązaniem była by tu  włóknina ścierna ale nie miałem pod ręka :/

Zdjęcie1930Zdjęcie1932

Pod podkładem widać lekkie dołeczki, więc szpachluje i następnie szlifuje papierem p150,p240, p320 na twardym klocku.
Otłuszczam jeszcze raz całość i maskuje przed podkładowaniem epoksydem  jak widać na zdj taki mały młoteczek na szybko uspawany 😉 zdał egzamin  😀

Zdjęcie1934

Zdjęcie1937

Szpachla uniwersalna 😉

Zdjęcie1942

A teraz zderzak szlifuje wszystkie zarysowania i odpryski. a następnie szlifuje papierem p150,p240, p320 na twardym klocku

Zdjęcie1939 Zdjęcie1940

Po szpachlowane wszystkie odpryski 🙂 po przeszlifowaniu przedmuchuje sprężonym powietrzem i odtłuszczam zmywaczem anty-silikonowym.   Podkład na zderzak jest inny niż na błotniki ponieważ trzeba dodać plastyfikator do podkładu, ale jeszcze przed tym trzeba dać przyczepność nowym warstwom lakieru więc przed podkładem daje PZP podkład zwiększający przyczepność ( aktywator adhezji, jest to jedno komponenty produkt, czyli bez utwardzaczy) i dopiero na to podkład akrylowy w tym przypadku czarny (wg. tła pod tą baze) podkład 4Cr 5:1, do podkładu daje 25/30%plastyfikatora do tego jedna piąta mieszanki daje utwardzacz i do tego 30% rozp. akrylowego, stosuje jako wypełniający.

Zdjęcie1948Zdjęcie1952

Zderzak schnie, a teraz błotniki idą w podkład epoksydowy, następnie akrylowy 🙂
Oczywiście odtłuczone i zamaskowane

Zdjęcie1944Zdjęcie1945

Po 30 min na podkład epoksydowy aplikuje podkład akrylowy, też z firmy 4Cr 5:1 + 30%rozp akrylowego.

Zdjęcie1955Zdjęcie1953

Zostawiam to na następny dzień a następnie docieram podkład papierem wodnym p600 i p800. niestety nie ma zdjęć po dotarciu podkładu. Pierwsza warstwa bazy cienko, druga już pełna, po około 5/10 min baza jt sucha w dotyku i przecieram błotniki z powstałego odkurzu.

Zdjęcie1957
Stojak troche oklejony alby zabezpieczyć przed śmietkami 😉 ze zderzakiem tak samo.

Zdjęcie1958 Zdjęcie1959

Teraz 15 min od ostatniej warstwy bazy i lece z lakierem bezbarwnym i znów trzeba osobno 😉 bo na zderzak lakier bezbarwny idzie z plastyfikatorem. 😉 2:1 + 30% plastyfikatora + 10% rozp akrylowego.

A tak wyglądają elementy już po pierwszej warstwie 😉

Zdjęcie1960Zdjęcie1962

15min między warstwami i kolejna już wylana 🙂

Zdjęcie1963Zdjęcie1966Zdjęcie1977Zdjęcie1978Zdjęcie1968Zdjęcie1971

Dobra uff polakierowane nie ma dużo śmietków może ogólnie 3 pora poskładać!

Zdjęcie1985 Zdjęcie1986 

Błotniki spasowane z maska, jeszcze tylko lampy 😀

Zdjęcie1998

Efekt końcowy oceńcie sami.

  • Baza i bezbarwny aplikowany Air Gunsa az3 1,3mm na dwóch barach.
  • podkład Auariata K400 1,8mm
  • podkład na plastik, mp-102 1,0mm

Zdjęcie2055

Dzięki za przeczytanie, pozdrawiam.

4.83 avg. rating (96% score) - 6 votes

 

1358 : Wszystkie. 4 : Dzisiaj.
Tagi .Dodaj do zakładek Link.

7 odpowiedzi na „Lakierowanie Peugeota 206.

  1. FMOneFMOne mówi:

    fajny kolorek, ja chyba chcę swoje autko na coś podobnego pomalować, ale sam do końca nie wiem jaki kolor ;-(

  2. FMOneFMOne mówi:

    niestety raczej nie, bo sam nie wiem czego chcę, a może ?
    kupiłem i dostałem kilka lakierów bazowych do testów (nauka / wybór koloru / zabawa itp..) muszę pobawić się tymi kolorami by zobaczyć czy mi się spodobają…

    do fiata bravo ’99 już wstępnie dobrało się kolor bordowa perła t4w na 99% (był granat) http://www.elakiery.pl/media/product_photos/LLASPwNGtkdxfKWmXPXjnMDVKNctTnUe.png
    lub 2ga opcja t4w „zielony” http://www.elakiery.pl/media/product_photos/MIGYCcVgmAHvWXXCnTewslbMjPnsZRDt.JPG ,ale na żywca wygląda słabo

    gorzej z drugim autem:
    chrysler 300m był czarny (carbon black perła – coś jak grafit , „wyblakły czarny” pod słońce jak by lekko brązowy) i tu robi się ciężko … na 1 miejscu bym chciał kolor skody błękitny metalik race … ale idealny odcień jest trochę drogi w wykonaniu, więc odpada (bo mogę go spierdzielić przez brak doświadczenia i porządnej lakierni), ale mam jeszcze tańsze :
    2. niebieska perła t4w http://www.elakiery.pl/media/product_photos/GhoiduRPOganmzkFQnEXyGvKNvtvzWXw.png 9 nawet mi się podoba, tyle że jest dosyć pospolity kolor
    3. t4w pomarańczowa perła http://www.elakiery.pl/media/product_photos/naFiVIlDbTBztzBdBIwiYfbqXqqkUCEq.png (wygląda jak sraczka, ale pod słońce wygląda fajnie)
    4. t4w niebieski 02c subaru http://www.elakiery.pl/media/product_photos/GViACuTxGsFFmDfgChuusWsGSFfrXruR.jpg (mdły, za mało metalika)

    ew. ten bordowy z fiata, i w ostateczności czarna perła która będzie idealnie pasować i będzie mi się podobać…

    ale chciał bym zmienić kolor, najlepiej jakiś efekt zrobić … może z brokatem się pobawić, bo coś i tak zrobić muszę (parę ognisk rdzy i ogólnie trochę porysowany), za dużo wpakowałem w to auto czasu i pieniędzy, oraz w sprzęt do malowania, by kolor był pospolity – zwykły / znowu czarny

    Ps. testy tych lakierów robiłem tylko w postaci wymazów na powierzchni 10x10cm, tak że nie mam pojęcia jak to wygląda na większych elementach odpowiednio rozcieńczonych, a pewnie różnica będzie… jak będzie pogoda i czas to w weekend spróbuję zrobić testy już pistoletem lakierniczym…

  3. andrzej99andrzej99 mówi:

    Hm w takim razie nic tylko czekać na pogodę 😉 powodzenia daj znać jak wyszło, pokazane kolorki przez Ciebie są całkiem fajnie, podoba mi się zielony i jasny niebieski 🙂 co to za samochód ?

  4. Adam mówi:

    Niebieski kolor ze Skody o numerze 8X8X Race Blue rewelacja. Najlepiej wychodzi z renomowanych mieszalników, a podobno najlepiej z R-M.
    Cena tej bazy to około 210zł za litr ze Standoxa.
    Lakieruje się jak każdą inną bazą, bo to nie jest żadna trójwarstwowa perła. Polecam.

    • FMOneFMOne mówi:

      tak, zgadza się 8X8X, Race Blue, 210zł to przyzwoita cena, ja dostałem odp z APP : „8X8X – przekierowanie na SKODA 9463 w cenie 114,62 zł za 1L, dodatkowo undercoat U105 w cenie 122,74 zł za 1L”, a to już robi się trochę dużo, zwłaszcza przy aucie o długości 5m i szerokości prawie 2m (Chrysler 300m) dodatkowo że zmiana koloru to trzeba by było wszystko pomalować, do tego to by było moje 2 auto jakie pomaluje, to prawdopodobieństwo zawalenia roboty jest całkiem spore i dopiero bym się wqrrrr …….. tak że …. pójdę w coś tańszego, a poza tym, mam jeszcze czas do namysłu,

      dzisiaj pomalowałem 2 anteny satelitarne 80cm (nie miałem na czym testować) na bordową i niebieską perłę, i są nawet fajne, ale…za tydzień przetestuję jasny niebieski z subaru i ten zielony…

      cholernie nie mogę się zdecydować, (trochę żałuję że zacząłem się w to bawić ;P) jest jeszcze parę kolorów które mi się podobają m.in z tego bloga,

  5. andrzej99andrzej99 mówi:

    Z subaru fajnie może ten kolor wyglądać. 🙂 ale macie tanie bazy.. Ja płace po 22zł za 100ml. z Auto Color. oo potwierdzam zajeb..ty kolor ten 8X8X Race Blue tylko trochę drogo ;/

Dodaj komentarz