Witam po długiej przerwie.. Oto kolejny już mój wpis 😀
Chciałem zaprezentować tym razem Simsonka mojego dobrego kolegi. Któremu znudził się dotychczasowy kolor. 😉 więc dobieramy nowy kolorek z palety subaru o numerze 333. Jest to perła :3 z nie wielkim dodatkiem, do lakieru bezbarwnego dosłownie paru kropel czystej srebrnej bazy z mieszalnika. Super efekt w słońcu mieniących się srebrnych ziarenek w czerwonej perle.
Zaczynamy…
Tak wyglądał przed malowaniem.
Zacząłem od demontażu boku, boczków, błotników.. Teraz naklejki hm? problem.. czym usunąć? Żaden problem! 🙂 Najlepiej podgrzać czymś lekko np: suszarka do włosów i podwadzić ostrym nożykiem, a co zrobić z klejem który został? Dobrze było i pasowało by go wyczyścić bardzo dokładnie, żeby potem przy podkładowaniu nie wyszły oczka silikonowe. Najlepiej zmyć nitrem. Skończyłem etap odklejania 🙂 Teraz trzeba oczyścić z wszelkich tłustych plam, past, wosków, do tego nadaje się zmywacz antynikotynowy i po tych czynnościach dopiero przystępuje do rozszlifowania odprysków i innych uszkodzeń papierem p240 na twardym klocku, reszta lecę papierem p320 pod podkład akrylowy.
Odtłuszczam jeszcze raz zmywaczem anty silikonowym i na to podkład akrylowy w dwóch pełnych warstwach, podkład rozcieńczony 40% rozpuszczalnikiem akrylowym, zależy mi na dobrym rozlaniu, nie ma tak ubytków wiec nie ma sensu dawać jako wypełniający.
Podkład jeszcze mokry – dwie pełne warstwy, zostaje na pełne utwardzenie do następnego dnia. A potem obrabiam go papierem wodnym p600 i p800.
Tu jeszcze parę fotek z przygotowywania do malowania, oklejone odtłuszczone i przetarte ściereczka anty statyczna.
I jazda z bazą, 😉 z palety subaru 333. 1:1 tez rozpuszczalnikiem akrylowym pamiętać pierwsza warstwa zawsze cienko! I po każdej warstwie można przetrzeć ją ściereczką aby zebrać nie potrzebny odkurz.
Druga już wylana, bak i boczki idą z kąt teraz błotniki.
Tu nie ma się co powtarzać taka sama sytuacja jak powyżej 😉 Baza 9006 z palety opla 1:1 tez rozpuszczalnikiem akrylowym.
Osłonka tłumika tez nowy kolor, jak się bawić to się bawić.. 😀 Czarna perła.
Zasada ciągle ta sama…
Teraz wszystko ląduje na swoich miejscach i czeka na bezbarwny. Przecieram wszytko dokładnie szmatką anty statyczną i lakieruje bezbarwnym APP. 2:1+25% rozp. akrylowego. i parę kropli srebrnej bazy tak jak pisałem wyżej. Dodam, że bezę i bezbarwny aplikuje Air Gunsa az3 z dysza 1,3mm na dwóch barach.
Pierwsza warstwa bezbarwnego dosyć cienka, nie dolewam bo może popłynąć.
A tu już cały simek.. 🙂 pisać czy się podoba. słucham waszych opinii. dzięki za przeczytanie.. :3
Efekt końcowy.
Trzymajcie się … 🙂
Jak się lakierowało lakierem APP Classic?
Domyślam się, że tego lakieru użyłeś z proporcji rozcieńczenia 😉
No i gdzie fotki z lakierowania błotników? 😉
Brakuje trochę oryginalnych naklejek, szczególnie na zbiorniku.
Bawiłeś się już w naklejki pod lakier?
Zastanawiam się nad filmem na ten temat…
APP Classic bardzo dobrze 🙂 dobra rozlewa, tak z proporcji :v nie mogę edytować tego posta zęby dodać błotniki, bo gdzieś mi sie zapodziały ale juz mam 🙂 co mam zrobić ? naklejki już sa 🙂 kolega sam sobie chciał nakleić. bardzo doby pomysł czekam na film! 🙂
fajny pomysł z filmem z naklejkami
Dzięki za foto relację z lakierowania, póki co jesteś no.1 na top liście autorów bloga, gratki 🙂
nie ma za co 🙂 jeszcze przy wolnej chwili dodam z lakierowania peugeota zderzaka i błotników 🙂 będę trzymał sie tej pozycji 😛
eh, kiedyś marzyłem żeby mieć simka.. Fajna ta baza. Jaki to podkład konkretnie? Też z APP?
dzięki 🙂 dobierałem u znajomego w mieszalni 😉 nie, podkład jest z 4Cr 😉 tez db firma lubię lakier bezbarwny z tej firmy i polecam ;p
też marzyłem o takim simsonie 🙂
i baza też mi się podoba, na żywo musi być super kolorek
FMOne- tak, potwierdzam baza super w słońcu wygląda 🙂