Fabryczny odpływ podszybia w VW T4 będący po prostu dziurą w podszybiu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Razem z wodą dostaję się tam piasek i inne śmieci które osiadają wewnątrz błotnika i powodują korozję. Proponowana przeróbka ma za zadanie sprowadzić odpływającą wodę prosto do nadkola.
Po zdjęciu błotnika widzimy najczęściej taki widok:
Po okładem z ziemi oczywiście rozwija się korozja, dlatego bardzo wiele T4 ma zardzewiałe ranty błotników.
Aby tego uniknąć trzeba sprowadzić wodę z podszybia z pominięciem przestrzeni za błotnikiem.
We wpisie pomijam informację o zdejmowaniu/zakładaniu błotnika oraz usuwaniu korozji.
Potrzebne materiały:
– kawałek blachy ok 1mm,
– rurka ok. 20mm średnicy (w tym wypadku jest to „wieszak” z OBI). Po obraniu z wierchniej warstwy PVC mamy śliczną chromowaną rurkę
– wąż pasujący na rurkę (w tym wypadku jest to „wąż do oczek wodnych” z OBI), bardzo ważne żeby był gładki w środku!
– 4 cybanty
Z blachy wycinamy trójkątne kształy pasujące do otworu w podszybiu. W środku wiercimy otwór taki jak zewnętrzna średnica rurki oraz 2 otwory na popnity.
Rurkę wkładamy w otwór w blaszce i spawamy.
Smarujemy masą uszczelniającą (ja użyłem uszczelniacza poliuretanowego APP PU-50) , nitujemy i lakierujemy.
W nadkolu wiercimy otwór taki jak zewnętrzna średnica rurki wykorzystując fabryczne przerwy we wzmocnieniu (nie trzeba naruszać wzmocnienia).
Po włożeniu rurki punktowo spawamy i dokładnie wszystko uszczelniamy masą i lakierujemy.
Nakładamy wężyki i zaciskamy cybanty.
Gotowa modyfikacja wygląda tak:
Teraz tylko nie można zapomnieć że doszła nowa czynność obsługowa – trzeba co jakiś czas oczyścić odpływ, żeby się nie zatkał.
Dzięki prawie prostemu przebiegowi węża można to zrobić czymkolwiek, nawet kawałkiem gałązki w terenie.
bardzo dobry patent pozdrawiam 🙂