Witam z tej strony Michał, pracuje jako handlowiec w hurtowni elektrycznej, a poza praca interesuję się lakiernictwem, polerowanie felgi, detailingiem samochodu, lubię uczyć się nowych rzeczy niż dawać komuś je do zrobienia. Taki właśnie był początek mojej przygody z lakiernictwem , polerowaniem felg i detailingiem, cieszę się że trafiłem na ta stronkę(forum) ponieważ uzyskałem tu wiele potrzebnych mi informacji. Strona jest jak dla mnie super, filmiki na youtube wiele mnie nauczyły.
Chciałby pokazać w tym wpisie jak poleruje aluminiowe felgi za pomocą papierów na krążkach oraz trizact 3m o gradacjach 1000,1500,3000,6000.
Dlaczego Trizact?
Z jednej strony są drogie, ale naprawdę przyspieszają robotę, a szlifowaniem każdą gradacja papieru zajmuję więcej czasu (od 80-2500). Ten test wykonywałem w piwnicy u siebie wiec proszę o wyrozumiałość za jakość zdjęć. Felga wzięta do pokazu to felga od audi 7,5J r16 et 52 – które będę malował i robił w poler.
Potrzebne narzędzia :
- szlifierka rotacyjna – ja mam k2
- szlifierka oscylacyjno rotacyjna – ja mam mcallistera
- podkładka -talerz oporowy k2 średnica 125mm – na allegro za 27zł- polecam świetnie się układa do obrabianej powierzchni
- bądź talerz oporowy 150 plus podkładka dystansowa (ja używam 10mm)
- papiery(w zależności od stanu felgi ,wżerów) od 80 -400 szlif wstępny (indasa)
- trizact 3m – 1000,1500,3000,6000- rozmiar tarczy 150mm
- pasta polerska – ja używam mothersa mag&aluminium polish- testowałem rożne pasty od pp wszystkie rodzaje, autosol, meguiars, i dursol, nawet pasty flexa i powiem szczerze ze mothersem wychodzi mi najlepsze lustro
- gąbka polerska średnia i miękka rozmiar 150mm
- zraszacz wody , woda
Nim zacznę pisać pokaże jak szlifować rotacyjną szlifierka aby wyciąć wszystkie rysy i nie narobić dołków (używam do tego talerza oporowego k2)
Najpierw papierem 240 tak aby rysy były od lewa do prawa strzałka nr 1,
a potem papierem 320 tak aby rysy były od dołu do góry strzałka nr 2.
Przy takiej formie szlifowania od razu widać czy zatarliśmy rysy czy nie (można też popatrzeć pod światło).
To zdjęcie prezentuje felgę po papierach o gradacjach 240,320,400
Po obejrzeniu felgi pod światłem i stwierdzeniu, że wszystkie rysy po papierach wcześniejszych zostały wycięte, możemy przystąpić do szlifowania trizackami.
Zaczynamy od trizacka 1000 potem 1500, 3000, a na końcu 6000, dla porównania jedno przęsło po lewej było robione szlifierką rotacyjną a drugie po prawej oscylacyjno rotacyjną.
Używając rotacyjnej szlifierki po trizacku 6000 mamy już świecącą się powierzchnie, ale widać ryski od lewej do prawej (zdjęcie przedstawia szlif po trizack 1500 ponieważ 6000 nie wyszło. Na szlifierce oscylacyjnej nie było takich rys )
Po wyszlifowywaniu do polerowania użyłem szlifierki oscylacyjnej, padu średniego, a potem miękkiego. Powierzchnie po lewej stronie była przygotowana rotacyjna szlifierką a po prawej oscylacyjną do pasty używałem wody.
Po polerowaniu strona prawa przygotowana szlifierką oscylacyjną
Po polerowaniu strona lewa przygotowana szlifierką rotacyjną – mleko wyszło a nie połysk(lustro) – widać ze powierzchnia była gorszej jakości Po mimo użycia tych samych środków (posiadam nagranie telefonem i tam dokładnie widać różnicę postaram się wrzucić na yotube )
Polerowanie felg aluminiowych – Podsumowanie:
Szczerze mówiąc, byłem w szoku kiedy zobaczyłem jakość wykonania po szlifierce oscylacyjnej. Zazwyczaj używałem rotacyjnej (czytałem na forach, że lepsza jest oscylacyjna) i dopiero ten test przekonał mnie, że czas zakupić coś porządniejszego od obecnego macallistera – i nie mówię, że jest zły, ale myślę…. Wydałem na niego całe 124 zł, trzeba coś kupić porządniejszego mocniejszego i ze skokiem przynajmniej 2mm. Czekam na komentarze, jeżeli ktoś zna lepsze metody uzyskiwania lustra na felgach chętnie wymienię się poglądami. Na początku tego wpisu nie pisałem czym ściągam farbę z felg. Osobiście uważam, że każdy sposób jest dobry, ale mi najbardziej przypadł do gustu taki:
Jeżeli felga ma proste kształty.
Albo tarcza rapid strip, ale potem szlif 120,150,180,240
Lub papierami ściernymi na szlifierce rotacyjnej z podkładką k2 gradacja 240.
Jeżeli ma trudne w dostępie kształty to tylko np paint ex -app, lub jakiś inny ściągacz powłok lakierniczych.
Ok to tyle na temat polerowania felg, może jak będę w sobotę w garażu to zrobię jakąś relację z lakierów candy którymi się ostatnio bardzo interesuję, jeśli ktoś to w ogóle przeczytał to dzięki , pozdrawiam.
Nieźle. W warsztacie za granicą gdzie pracowałem,obrabialiśmy p180,p-400 na sucho małą szlifierką oscylacyjną 75 mm potem p 600 ręcznie na mokro i finalnie 2000 i na końcu białą gąbką polerowaliśmy mleczkiem T-cut lub zdarzało się fareclą g3 i wyjazd. Efekt był okej ale jak auto stało jeden dzień na dworze w wilgoci i deszczu to felgi robiły się mleczne 😀 Jak wygląda zabezpieczenie przed czynnikami atmosferycznymi pastami dedykowanymi do aluminium? Kiedy pojawiają się jakieś pierwsze smugi,plamki albo robią się mleczne? Też lubię się bawić w polerowane felgi ale ja po p2000 lakieruję bezbarwnym. Efekt nieporównywalny ale na pewno trwalszy i mniej problemowy w utrzymaniu
trochę duży przeskok z 600 na 2000 wycinało to wszystkie rysy po 600
bergi07@o2pl jakim lakierem bezbarwnym lakierujesz polerowane aluminium? Słyszałem , że zwykły klar nie trzyma się aluminium i potrzebny jest jakiś specjalny lakier.
Lakieruje normalnym lakierem. Szlifując aluminium nie przekraczam gradacji p-2000 i finalnie dla ujednolicenia kierunku rys poprawiam szarą włókniną na mokro. Mam komplet felg na aucie,trzeci sezon i nic się nie łuszczy
masz moze jakieś fotki jak to wygląda ?
bergi
masz moze jakieś fotki jak to wygląda ?
ja nie zabezpieczam lakierem bezbarwny i niestety jak tylko popada to trzeba lecieć wycierać i raz na miecha przelecieć autosolem albo mothersem
słyszałem że jest jakiś klar do polerowanego aluminium ale niestety pytałem w paru sklepach i nik nic nie wie
adammat89 odsyłam do moich wpisów „Zmiana designu alusków BMW e60” oraz „Lakierowanie felg honda CBR”. A tak dla zobrazowania na szybko mam tu przykład mojej pracy,którą jeszcze nie podzieliłem się na blogu
felga z bliska
trochę na mleko wygląda możesz zrobić zdjęcia np jak się odbija palec, jak to zrobiłem jakie gradacje papierów jakie pasty ?
Cześć. Przeczytałem uważnie twój artykuł, bardzo przydatny. Ale zastanawiam się nad jedną rzeczą. Felgę obrabiam papierkami, odpowiednie
Cześć. Przeczytałem uważnie twój artykuł, bardzo przydatny. Ale zastanawiam się nad jedną rzeczą. Felgę obrabiam papierkami, odpowiednie gradację. Pózniej polerka, ale chciałem się zapytać. Kiedy ją malować, czy poprostu udało Ci się uzyskać taki efekt, tylko papierkiem i polerka. Pozdrawiam
chodzi ci o malowanie bezbarwny po polerce ? jeśli tak to nie malowałem bezbarwnym.
Oki. Chodziło mi o to ze, na pierwszym zdjęciu widać jakby felga była przetarta papierkiem do podkładu. Poprostu sie pytam czy ja malowales. Czy poprostu mam takie złudzenie 🙂 bo może tak sie odbija światło. Pozdrawiam
felgi przygotowywałem pod malowanie a zanim je pomalowałem zrobiłem ten test więć tak we wnękach jest przetarty lakier do podkładu
Witajcie, to i ja dorzucę swoje 3 grosze w temacie polerowania felg. Mam swój poradnik jak zrobić to w domowych warunkach: https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzLUVVVFNRbGwzRjQ/edit
A tak wyglądają koła po 3 latach użytkowania. O auto dbam sam omijam, myjki z chemią niewiadomego pochodzenia. Tylko szampon w woskiem Sonax’a.
Witam. Kiedyś bawiłem sie polerowanie Alu , powiem tak lustro wyszło i to mega konkretne jeżeli uda mi sie poszukać fote to wam pokaże .. Tydzień temu zacząłem sie bawić w polerowanie i powiem ze całkiem ładnie wychodzi może wam sie spodoba . Jak dla mnie są całkiem ładne ale jeszcze je dopieszcze
Ja również dorzucę swoje trzy grosze i zachęcę do zapoznania się z moim prywatnym poradnikiem:
https://meskie-sprawy.pl/jak-odnowic-felgi-aluminiowe-domowym-sposobem/