Witam, jak wspomniałem w poprzednim poście, dziś zaprezentuje wam jak sprawdzi się spotter wykonany ostatnio przeze mnie.
Zapraszam 😉
Oto nasz pacjent 😀
A to spotterek 😉
Prace zacząłem od demontażu lampy oraz zderzaka, i przystąpiłem do szlifowania szpachli i starej powłoki lakierowej .
Było trochę ponad 3mm szpachli 😀
Zacząłem bawić i się i testować spotter.
Drut falisty przygrzany tym – >
Wszytko okey było, ale czym ten drut ciągnąć ;o tego jeszcze nie zrobiłem sobie.. Peszek nie wykorzystałem pełnych możliwości drutu, ale jak już przygrzany to zapiąłem kilka łańcuszków za poszczególne miejsca i zacząłem naciągać to taką mała rzymka 😉 dało rade jednak 😀 ale nie polecam lepiej coś innego zrobić..
Tak to wygląda do punktowego wyciągania użyłem tego motka co na zdj obok 🙂 całkiem fajna sprawa, jak na 0,5kg ciężarka na 40cm pręcie ma moc 😀 😀 wszystkie ostre góreczki po spotterze oszlifowałem i przetarłem p240 pod szpachle nie dawałem epoksydu miało być „szybko i tanio” więc zaciągnąłem to szpachla uniwersalna oraz miękka.
<- może i wygląda ze tam jest kilo gipsu ale nie! jest max 1,5mm bo bardzo cienko jest to za sprawa spottera bo wystarczy trochę wprawy i cierpliwości i można zrobić prawie bez szpachlowania 🙂
Matowanie p320 oraz czerwona włóknina okolice pod podkład akrylowy.
…. i tu przerwa świąteczna auto stało cały tydzień w podkładzie to nawet i lepiej bo wszystko ładnie siadzie. Po tygodniu zmatowałem papierem p600 i p800 oraz 1500 pod baze i bezbarwny lekko p2000 na górnej granicy cieniowania lakieru.
I oklejanie najpierw wnęki a potem papierem oraz folia
Odtłuszczam wszystko zmywaczem silikonowym i zaczynam lakierowanie bazą, na początku cienko, a potem staram się zgubić przejście bazy.
Pistolet -> auariata k400 1,3mm lvmp.
Między warstwami oczywiście zbieram syfki szmatką anty statyczną po 15 min mieszam lakier bezbarwny z APP scpetral fast 4:1 temp około 18/20 stopni idealnie się nadaje do takich temperatur ten lakier, bez rozcieńczania jest wystarczająco rzadki <- lakierowałem Air Gunsa az3. 1.3mm na 2,5 bara.
Aaa o to efekty 🙂
A tu reszta auta po rozmasowaniu i umyciu 🙂
Dziękuje za oglądnięcie, mile widziane komentarze 🙂 pozdrawiam.
A tu taki mały bonus, mam zrobiony wyciąg oraz nawiew ale nie zdradzę do końca jak.. 😉
Pokazuj ten wyciąg i to już 😀 A robota bardzo dobra.
hahah 😀 dzięki
nawiew zrobiony na dmuchawie, przez filtry i jak widać na rurach fi 110.
jakie wentylatory zastosowałeś na nawiewie i wyciągu? właśnie zastanawiam się jakie zastosować i boję się, że będzie za dużo powietrza albo za mało.
tylko proszę bez wyśmiewania 😀 wentylator jest od chłodnicy od opla vectry średnica wentylatora 40cm! dwu stopniowa regulacja obr/min. Nawinąłem porządny trafo 14V na zmiennym a 12,50 na wyprostowanym przy max obciążeniu czyli dwa takie wentylatory, przekaźniki (4szt.) odpowiadają za regulacje obrotów.
ten wentylator jest bardzo mocny, trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego moc. sam wentylator w scianie nie wiele może…. a włożony w rure fi 45/50 o długości 1m jest potężny!! 😀 na max obr. przy filtrach z Maty filtracyjnej z włókna szklanego, oryginalny filtr z komory lakierniczej.
bankowałeś blache po prostowaniu spotterem?
nie 😉 nie bańkowałem ponieważ nie widziałem tu takiej potrzeby blacha nie była wiotka tylko sztywno się trzymała
pomaluj ściany na biało się zrobi jaśniej:)
myślałem o tym! 🙂
kolego andrzej99 mozesz mi pomóc w nawinięciu taiego trafa?? Bardzo by mi się przydał przy nadmuchu do lakierni, mam dobry wyciąg ale robi się podciśnienie i musze miec nadmuch