Witam 😀
Chciałbym przedstawić wam naprawe lakierniczą mojej corsy b rok 97. Drzwi lewe są skorodowane na rantach oraz punktowo podobnie tylni błotnik oraz klapa. Miejscowe wgniotki oraz rysy. Międzyczasie robiłem tez lakierowanie i naprawę zderzaka przedniego z włókna szklanego oraz nakładek progowych zniszczonych od piasku i soli zimą, były także robione nakładki plastikowe na nadkola.
Przed naprawą:
Rdze usuwam tarczą RS bądź papierem P40 na maszynce i potem matowie razem z okolicą mimośrodkową:
Teraz pędzelkiem na wżery rdzy nakładam środek korroplex firmy wurth po 3 godzinach można działać dalej bez matowania:
Matowie go dla pewności włókniną szarą i przedmuchuje i nakładam epox troton master 10:1 plus 30 procent rozpuszczalnika wersja gruntująca:
Po wyschnięciu matowie szarą włókniną i nakładam szpachle paxol z włóknem szklanym:
Obrabiam maszynką a trudno dostępne miejsca klockiem nakładam szpachel uniwersalny i dla pewności kładę kontrast kontrolny:
Matowie maszynką całą powierzchnie na przekładce zmiękczającej P320 P500. Maskuje auto i przygotowuje do lakierowania. Kładę na zaprawki epox troton master 15procent rozpucha. I po odczekaniu pół godziny kładę już lakier akrylowy GM 474 plus 15 procent rozpucha pistoletem iwata airgunsa 1.5 oraz italco mini 1.2 jako pomocniczy do trudno dostępnych miejsc:
Zdjęcia zderzaka i lusterek:
Autko w końcu złożone niestety wyszła lekka morka przypuszczam że z powodu niskiej temperatury i trochę za dużej dyszy w iwacie.Więc trzeba użyć polerki
A oto efekt po złożeniu:
Zdjęcia materiałów i moich ,,pomocników”
Pozdrawiam 😀
No i autko odświeżone 🙂
Niezły parapet masz z przodu, jakaś gleba by się do tego przydała. Nie myślałeś o tym?
Aż się prosi o co najmniej 4 centymetry w dół 😉
Obniżanie było w planie niestety te nasze drogi, wysokie krawężniki i lekko z grki do mojego garażu sprawiają że musze bardzo uważać żeby nie obcierać. Jak na włkno szklane musze powiedzieć że jest bardzo wytrzymały 😉
a nie lepiej było zderzaki , lusterka itp.. polakierować pod kolor auta ??, albo jak taki zderzak to też dać jakiś odjechany jaskrawy kolor ?? 😉 coś na wzór Szybkich i wściekłych 😉 ??
Miałem w sumie dylemat albo czarno-biały albo całość w białym. Dziewczyna doradziła mi żebym został przy pierwszym. Bardzo dobre auto do rozpoczęcia lakierniczych eksperymentw. Zderzak był już 3 razy lakierowany jakoś pechowy jest 😉 do obtarć. Kolory wybrałem proste bo nie chciałem żeby rzucał się zbytnio w oczy 😉
Niezła robota, zachowane „prawidła technologiczne” (epox pod szpachlę itp.), tak trzymaj!
Powiedz mi tylko dlaczego dodawałeś 30% do epoxa Trotona 10:1? Karta techniczna mówi, że w wersji gruntującej to dodatek rozcieńczalnika to 20%. To ze względu na dyszę pistoletu? Pytam, bo sam używałem tego epoksydu, ale teraz chyba przerzucę się na wersję 4:1 też Trotona. Szybciej schnie i ma o wiele krótsze czasy odparowania międzywarstwowego (wg karty technicznej).
Hej faktycznie w karcie było 20 procent ale dałem 30 bo chciałem żeby bardziej wypełnił wżery 😉 Aplikowałem go pistoletem speedway 1.7 hvlp