Witam interesuje się lakierowaniem , pomalowałem już kilka motocykli, skuterów, zderzaków, progów i mogę powiedzieć, że zaczyna mi to wychodzić. Teraz mam do pomalowania felgi aluminiowe, które posiadają dużo wżerów, felgi są po piaskowaniu .
Chciałem lakierować metodą mokro na mokro, ponieważ nie widzi mi się szlifowanie podkładu, ale gdy pojechałem dobrać lakier i podkład Pan sprzedawca powiedział, że tą metodą tego nie zrobię .
Kazał mi malować na początek epoksydem całość, potem zaszpachlować grubsze rysy, na to podkład akrylowy, darcie podkładu, baza i bezbarwny .
Teraz pytanie do Was, czy mogę to zrobić bez szlifowania podkładu żeby to wyglądało jak należy?
Tera felgi wyszlifowałem tarczą listkową z gradacja p100 i wyszlifowałem na oscylacji 240 i pozbyłem się grubszych rys .
Proszę o wskazówki krok po kroku 🙂
Jeszcze kilka zdjęć
witaj , jeśli zależy ci na dobrym efekcie zrób jak ci radzi facet z mieszalni ,mokre na mokre stosujemy gdy mamy prawie idealną powierzchnie .
Możesz opisać jak Ty byś to zrobił jak przygotować + etap malowania od początku do końca ?
2
Ze szpachlowaniem chyba się pospieszylem ,ale tylko jedna . Pierwszy powinien być epoksyd?
w galerii prac czytelników jest parę prac z lakierowania felg , poczytaj i do dzieła . powodzenia
na przetarcia epoksyd czekam około godzinę i jadę z akrylem ,( nie matuje epoksydu ) kiedy podkład mam suchy szlifuje podkład i ewentualnie szpachluje miejsca większych ubytków ,docieram szpachle i podkład akrylowy . po wyschnięciu papier 800 na mokro , przemywam zmywaczem i baza potem klar . Mam nadzieje że pomogłem
podkład epoksydowy nie na całość ? tylko na te miejsca które były szlifowane do zywego ?
przepraszam ,nie doczytałem felgi masz piaskowane wiec malujesz całe epoksydowym
A po co kłaść podkład epoksydowy na felgi aluminiowe? moim zdaniem zbędne koszty… ponieważ i tak one nie zardzewieją. Ja osobiście szpachluje szlifuje papierem ostatniej gradacji 800 wodnym chyba ze jest szpachla to 400 na sucho kończę i kładę podkład akrylowy do aplikacji m/m baza następnie klar,
Chyba nie pomyślałeś o jeszcze jednej właściwości epoksydu poza samą antykoroazją 😉
Tak się składa że szpachlówki i podkłady akrylowe mają mniejszą przyczepność do alu. Grunt epoksydowy zapewnia bardzo dobrą przyczepność szpachlówek poliestrowych i podkładów akrylowych do podłoży z aluminium i blachy ocynkowanej.
Więc idea epoksydu na felgi alu jest bardzo słuszna.
epoksyd jak najbardziej polecam na alu, mimo ze nie rdzewieje to i tak koroduje, skądś sie biora purchle na felgach, dasz dwa podkłady to lepiej powierzchnie wyprowadzisz
Czyli jak wyprowadzę 240 na felgi to epoksyd , nie docieram epoksydu , po jakiejś godzince kładę akryl ,po wyschnięciu , jeżeli zostaną jakieś rysy to wyprowadzam szpachlą , przycieram szpachlę . Później znowu akryl na miejsca szpachlowane i szlifowanie podkładu na całych felgach 800 na mokro no i później wiadomo, baza i bezbarwny ?
Prawie, ale nie do końca 😉
– Epox na całość 1 warstwa (schnięcie 12h)
– Matowanie włóknina czerwona miejsc z wadami
– Szpachlowanie wad lekką szpachlą typu Soft
– Matowanie całości włókniną czerwoną
– Epox w wersji mokro na mokro 1 cienka warstwa na całość.
– Podkład akrylowy wypełniający dwie pełne warstwy.
– Suszenie 3-4h w 20*C
– Szlif włókniną ścierną, szarą albo papierem na gąbce P600 – P800.
– Baza
– Bezbarwny
„Epox w wersji mokro na mokro 1 cienka warstwa na całość.
– Podkład akrylowy wypełniający dwie pełne warstwy.” Ile czekać pomiędzy jednym a 2 podkładem ?
czy p320 na gabce nie bedzie za duza gradacja na srebro? ja mialem na bazie po p600 na gabce widoczne rysy 🙂
Ups, pomyłka. Masz rację pod bazę P600 – P800.
Wpis poprawiony…
P800 wskazane pod srebra. Mati99999 plus za czujność 😉
Felgi po przytarciu szlachli przed ostatnią warstwą epoksydu 😉 jedno zdjecie przedstawia juz całość, co prawda zostały małe nierówności , ale myślę ze akryl to przykryje.
Tak to mniej więcej wyszło . Jak oceniacie ? Moim zdaniem jak na początki i warunki nie jest źle , a Wy co sądzicie ?
1
Witajcie. Przymierzam się do regeneracji felg. Czytam tutaj, że dajcie dwa rodzaje podkładów epoksyd i akryl.
Pytanie, czy jest to zawsze konieczne, czy można użyć sam epoksyd i bezpośrednio na niego baza, na koniec klar?
Podkład – mam Troton Rust control 4w1 – może być?
Baza – mam dorabiany pod kolor auta lub zwykły spray – będą ok?
Bezbarwny – będę dawał do nabicia 2k przed lakierowaniem (nie mam w okolicy puszek gotowych).
Nabity Klar chciałbym wykorzystać jednocześnie do reflektorów, felg spodów drzwi – podobno klar „jest jeden” – prawda to, mogę tym samym „oblecieć” wszystko?
Ps. Jestem jeszcze za cienki na wyprowadzanie na ideał, jak u Kolegi, więc chciałbym tylko z grubsza usunąć odpryski i wżery, szlif ręcznie, bez piaskowania, po prostu budżetowo, ale trwale 🙂
Z góry dzięki za radę!