Xenon, Xenonowi nie równy, jakie Xenony wybrać

jakie Xenony wybrać

Każdy wie że Xenony świecą mocno, część z Was pewnie się zastanawiała czy nowoczesny LED (H1/H4/H7 itp) jest mocniejszy od Xenon’a, pewnie niewielu z Was zastanawiała się jakie są różnicę między Xenon’ami, ale pewnie już nikt z Was nie wie że różnice w ilości światła mogą sięgać nawet kilku SET procent na podobnych zestawach !!

Ponad 10lat temu miałem Xenony (w postaci zestawu do lamp H1) , to były pierwsze zestawy jakie pojawiły się na rynku (tzw. “FAT’y”) i nie było żadnego wyboru , kupiłem pierwszy lepszy zestaw i świecił super,

w kolejnym aucie ok 6lat temu kupiłem nowoczesny zestaw SLIM który miał być super superaśny , sporo lepszy od starego FAT’a, … i się bardzo zdziwiłem, “świecił jak by chciał, a nie mógł” , tzn. świecił znacznie lepiej od żarówki nawet takiej +120%, ale znacznie gorzej od tego co miałem jeszcze kilka miesięcy wcześniej w poprzednim aucie, więc jak bym używał takiego rozwiązania pierwszy raz to bym był zadowolony, ale używałem i było duuuużooo gorzej !!!

to  kupiłem dodatkowe 4 inne zestawy (m.in. FAT’y) 100zł-300zł/zestaw , (za każdym razem prosiłem o pomoc sprzedawcę by mi dał to co ma najlepszego – najmocniejszego) dostałem, porównałem i były różnice, tak czy inaczej wszystkie świeciły … delikatnie mówiąc SŁABO, wtedy też kupiłem super nowoczesne LEDy na chipach COB, miało być super …. skończyło się kaszaną … niby świecą mocniej od zwykłej żarówki:

ale … żarówka:

LED:

jak widać na powyższych fotkach jest dużo światła przed autem, ale nie ma gorącego punktu (brama garażu) co oznacza totalną ciemność na odległość (na trasie)

tak więc unikać takiego i podobnego rozwiązania jak ognia !!!!!!!!! (na światła mijania i drogowe)

oraz :

bo:

jedyne dobre LEDy na chwilę obecną to te na chipach PHILIPS ZES (lub podobnych i ich podróbkach)

ew. XHP-70 ale te są drogie mają więcej światła przed autem, ale już na odległość ZES wygrywa !!

ZHP-70:

po prostu ZES’y imitują kształt i miejsce żarnika w zwykłej żarówce , oraz dają na prawdę dużo światła , małe  porównanie dam na końcu….

Wracając do kupionych 4 zestawów przetwornic, to jedna i ta sama przetwornica + żarniki z zestawu = różna jasność na żarnikach !!!!! i to widziana gołym okiem, ale użyłem telefonu i apki na androida mierzącej ilość światła i rzeczywiście, jest różnica i to dosyć spora, zostawiłem sobie najmocniejszy zestaw FAT AC 55W (jeden z tańszych)  niestety miał mały minus – światło lekko mrugało – “płomień” żarnika przeskakiwał jakoś dziwnie w bańce, ponoć filtry które potem dokupiłem miały pomóc – nie pomogły.

Postanowiłem kupić coś lepszego na ALI , więc co wybrać, co dobre ????????? szukałem od najdroższych i z tych najdroższych szukałem najtańszego , porównywałem parametry/opisy i coś kupiłem, za ok 250zł, czyli u nas pewnie z 400zł by był, bo takie były przebitki na innych rzeczach.

Kupiłem taki zestaw:

jakie Xenony wybrać

Hid xenon zestaw

Zestaw z ALI był świetny, żarniki na tych przetwornicach świeciły super,

żarniki z zestawu ALI, na przetwornicach FAT/SLIM też świeciły lepiej niż żarniki z ich zestawu,

tak samo żarniki z zestawu FAT/SLIM świeciły lepiej na przetwornicy z ALI,

tak że potwierdziłem, że oba elementy mają znaczenie … ale że byłem zadowolony z ilości światła nic więcej nie grzebałem .

Mijają lata, auto zmienione, wrócił temat oświetlenia, niestety w Volvo s80 99 nie było dostępnych lamp z soczewkami, nawet nie było chińskich zamienników, a nie włożę Xenon’a do zwykłej lampy, bo będę oślepiał innych, więc trzeba samodzielnie przerobić na soczewkę , tak też  zrobiłem i opisałem w innym wpisie TUTAJ -> https://jaktozrobilemwgarazu.pl/przerobka-swiatel-mijania-na-bi-xenon-niskim-kosztem/

kupiłem też 2 zestawy HID na ALI za ok 100zł  i za ok 200zł podobny zestaw do poprzedniego który mi tak fajnie świecił , oraz miernik światła i tak zaczyna się ta historia ;P , ale wróćmy do podstaw !


Używanie w lampie źródła światła do którego lampa nie została przystosowana/homologowana jest NIELEGALNE !! i robicie to na własną odpowiedzialność !

Ogólnie by używać żarników Xenon’owych o mocy większej niż 25W trzeba spełnić wszystkie z poniższych wymagań !!

  1. Światła muszą być wyposażone w system  automatycznego poziomowania (czyli nie ma pokrętła do regulacji wysokości świateł, oraz po włączeniu świateł jest proces auto-diagnostyki, czyli światła idą same w dół, potem w górę i wracają do poziomu)
  2. Światła muszą być wyposażone w system oczyszczania szkieł reflektorów (wycieraczki lub spryskiwacze reflektorów )
  3. Światła muszą mieć gładkie szkło reflektorów
  4. Reflektory muszą być homologowane do używania lamp wyładowczych  ( znaczek “DC” na kloszu lampy)

Co możemy zrobić z tymi wymogami ?? jak je obejść ??

ad 1. poziomowanie można zamontować żyroskopowe za ok 50$ z Ali lub 400zł https://hidretrofit.pl/sklep/zestaw-samopoziomowania-reflektorow/

kupiłem na ALI, montowałem w poprzednim aucie i działa to, ale nie do końca idealnie,

  • kiedyś można było kupić symulator poziomowania świateł, który tylko powodował to że po włączeniu opuszczał … ponosił lampę , jak to robi prawdziwy system poziomowania, ale to nie ma nic z nim wspólnego
  • można też zamontować prawdziwe poziomowanie, może to kosztować nawet  1000zł,
  • jak poziomowanie było przewidziane w tym aucie to można używane elementy kupić i pouzupełniać, może być wymagane zaprogramowanie lub włączenie tej funkcji !  to najlepsza opcja, bo dobrze ustawiona będzie najlepiej działać

ad 2. spryskiwacze reflektorów… można zamontować samodzielnie, zestaw uniwersalny na allegro kosztuje ok 50zł+

Zestaw spryskiwaczy do xenon

ad 3. gładkie szkło … po prostu musisz mieć i tyle !! bo lampy z wszelkiego rodzaju  przetłoczeniami bardzo mocno oślepiają !!  (na szczęście większość aut ostatnich 20lat ma gładkie szkła reflektorów)

ad 4. pseudo homologację lamp można z grubsza załatwić naklejką  https://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-homologacyjne-xenon-dcr/

ogólnie o homologacji więcej można znaleźć np tu: http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/


Skoro już trochę postraszyłem to przejdźmy do samych testów / porównań

do testów kupiłem miernik światła

z drzwi w robocie zrobiłem tablicę pomiarową :

w trakcie testów tablica się zmieniała – ewoluowała i zawierała coraz więcej danych, wiele testów wykonywałem po kilka razy, ostatecznie ustawiałem z grubsza podobnie by max. światłą było w zaznaczonym prostokącie i tylko te testy przedstawię

“tablica pomiarowa” jest równe 1,5m od lampy

zdjęcia robione telefonem Samsung Galaxy S7 w trybie manualnym (jasność -2.0, ISO 50,  przesłona 1/500)

łącznie trochę tego miałem, nie będę się rozpisywał, po prostu wrzucę fotki z ostatniej serii porównań:

testowane żarniki :

z Polski:

z ALI” (z zestawu K5)

Chyba z zestawu K7

Dokupione, bo takie miałem w poprzednim aucie i były super

Przetwornice:

Po lewej K5, po prawej K7 (obie z ALI) te K7 jest to chyba podróba tych co miałem w poprzednim aucie i byłem z nich zadowolony, bo nie ma oznaczeń audi na etykiecie

z Polski:

podróba mojej podróby … “siódma woda po kisielu” ..

no i teraz wyniki testów:

a tak świeciły żarniki H7R – czyli bez soczewki

LED’y

a tak świeciły jedne z najmocniejszych LEDów dostępnych na naszym rynku za ok 600zł, na ALI od ok 70$… czyli CREE XHP-70  H7

tak świeciły wg. mnie jedne z najlepszych LEDów i znacznie tańszych bo ok 100zł (ALI)  po lekkiej modyfikacji

mrugania przetwornic:

i podsumowanie :

i małe podsumowanie podsumowania :

najmocniejsza  przetwornica to: Vertex AC 55W 1055 za ok 120zł/szt z PL !!

z małą uwagą, u mnie w aucie mrugały światła nawet to na której nie było tej przetwornicy !! 

drugie  co do mocy i zarazem najlepsza opłacalność: to przetwornica z ALI  – K5 zestaw teraz jest z ok 140zł (jak ja kupowałem to był za ok 110zł)  https://www.aliexpress.com/item/CNSUNNYLIGHT-1s-Fast-Bright-55W-HID-Xenon-Headlight-H7-H1-H3-H11-H8-HB3-HB4-9005/32858182867.html

u mnie nie ma problemu z mruganiem czy błędem przepalonej żarówki

żarniki:

z tym jest problem bo ciężko znaleźć coś dobrego , a różnice są ogromne !!

numer 1 to: tzn “blue” z dwoma czarnymi kablami , kiedyś Vertex’y miały takie , niestety teraz nie, i nie wiem skąd je wziąć !??!? bo dostałem je z przetwornicami K7 z ALI

trochę słabsze ( z ALI) :  na ok 25.000lm , nie ma testu, bo dopiero mi przyszły i nie zrobiłem dobrego porównania : https://www.aliexpress.com/item/Buildreamen2-55W-10000LM-Pair-High-Bright-AC-HID-Xenon-Bulb-Lamp-H1-H3-H7-H8-H11/32854559553.html  

słabsze, ale nadal przyzwoite z Polski to Vertex i Vision

przyzwoite, porównywalne z Polskim Vertex’em i Vision’em są te: https://www.aliexpress.com/item/2pcs-HID-Xenon-bulb-35w-55w-3000k-4300k-6000k-8000k-10000k-12000k-H1-H3-H7-H11/32854571621.html

czekam jeszcze za tymi: https://www.aliexpress.com/item/AC-Car-Headlight-H1-H11-9005-HB3-9006-HB4-9003-HB2-HID-H4-Xenon-H7-Lights/32857239894.html

mogą być tak dobre jak “blue” (z czarnymi kablami)

no i poszukam na ALI żarników z czarnymi przewodami …

Test taki trochę nie skończony…, ale jak widzicie nie wiem skąd wziąć te najlepsze żarniki, a różnice są spore ?  poza tym problem jest taki że soczewki 8.1 parę dni temu wylądowały w aucie, a za parę dni lampy z soczewkami 7.0 wystawię do sprzedaży na alledrogo, jak się nie sprzedadzą, to będzie na czym testować , jak się sprzedadzą … ??? to testy trochę poczekają jak się zbierze kilka żarników  (te żółte i z czarnymi kablami) i wymontuję z auta soczewki i zrobię test …

ale przetwornice wiadomo jakie kupować ?

4.44 avg. rating (88% score) - 9 votes
Tagi .Dodaj do zakładek Link.

63 odpowiedzi na „Xenon, Xenonowi nie równy, jakie Xenony wybrać

  1. Avatarkicek814 mówi:

    Świetny wpis 😀
    zastanawiam się czy doszły do ciebie te żółto czarne, bo właśnie zaczął mi jeden żarnik mrugać delikatnie więc muszę się zacząć rozglądać za nowymi żarnikami. przetwornice mam Vertexa obecne żarniki miałem w zestawie z przetwornicami 55W. Tych Blue co polecałeś faktycznie nie mogę znaleźć 🙁

  2. rexmanrexman mówi:

    Poczytałem, bo być może trafi mi się jakie pędzidło na lichych zenonach. Na razie bujam się na zwykłych 55W. Dziękuję za obszerny i pomocny tutorial!

  3. Avatarnewbie mówi:

    Dzięki wielkie za ten temat 🙂 Właśnie padł mi bi-xenon w moim Volvo S60 i szukałem, zastanawiałem się co z tym zrobić. Myślisz, że jest sens zmieniać fabryczną przetwornicę Volvo na tą Vertex AC 55W 1055? Żarniki kupie te co polecasz, czyli https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html




    • FMOneFMOne mówi:

      jeżeli masz Volvo S60 , to może u Ciebie być ten sam problem z przetwornicą Vertex’a – będzie mrugać jak u mnie w S80 ???

      nie wiem jak jest z oryginalną przetwornicą w Volvo
      teraz mam mondeo i oryginalna 35W ma 40W … który skacze przy uruchamianiu aż do 110W !!

      a te 55W co mam na miejscu mają 49-52W … (przy uruchomieniu 90W)

      dlatego oryginały (firmowe) lepiej świecą, bo są mocniejsze, a chińskie są słabsze niż powinny być 😛

      ale przygotowuje się do kolejnego testu . ciągnę/lub mam już do testu:
      – 7kpl przetwornic 55W
      – 1kpl przetwornic 70W
      – 2 zestawy chińskich soczewek BI-LED 3″
      – 1 zestaw chińskich soczewek Hella 3″ D1S/D2S + 8.1 H1
      – 1 zestaw soczewek BI-LED oryginalnych KOITO 2020
      – i z 15 zestawów żarników D1S i D2S w tym Bosma i oryginalne Osramny NB Laser
      – i z 5 zestawów LEDów na chipach ZES i CSP

      tak więc może wstrzymaj się jeszcze z miesiąc …?
      już by było porównanie, ale przez wirusa w chinach są spore opóźnienia

    • FMOneFMOne mówi:

      i tak … zauważyłem że jest taka zasada ..

      mały przykład..
      słaby żarnik np. przy przetwornicy z poborem prądu:
      – 30W świeci na 5.000Lx
      – 40W świeci na 8.000Lx
      – 50W świeci na 10.000Lx

      Dobry żarnik: np..
      – 30W – 8.000Lx
      – 40W – 16.000Lx
      – 50W – 32.000Lx

      to przy 70W może być w 60.000Lx !! 😀

      to są tylko przykłady …

      niestety wcześniej nie sprawdzałem jaki pobór prądu mają tamte przetwornice i nie wiem czy jest taka zależność

      obecnie mam tylko 3 przetwornice i występuje taka zależność , czekam na 6 kolejnych przetwornic w tym 70W by potwierdzić te zależności

      a może pobór prądu nie jest taki ważny ?????
      może sprawność danej przetwornicy ?? i np:
      55W na jednej = 20.000Lx
      a na 50W w innej będzie 30.000Lx
      na tych 3 nie zauważyłem tego, ale … mooooże ???

      no i dochodzą jeszcze LEDy zamiast żarówek xenonowych (LIPA !!)

      no i na koniec .. nowe soczewki BI-LED !!!! tu mam spore oczekiwania

  4. Avatarnewbie mówi:

    O rany, gruuuuby zestaw 😀 W takim razie kupię chyba żarnik jakikolwiek z Allegro najtańszy, żeby na miesiąc styknął a po Twoim teście kupie to co u Ciebie wygra 😉 Przetwornicę w takim razie zostawiam fabryczną i czekam z niecierpliwością na testy 😀

  5. AvatarTomadz Kapka mówi:

    Cześć, super test i bardzo obszerny, czekam z niecierpliwością nad uzupełnieniem testu bo chce przerobić reflektory na bixenon lub bi led i nie wiem co wypadnie lepiej dlatego jeszcze się wstrzymam i czekam na test 😀
    Pozdrawiam Serdecznie
    Tomek

  6. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Kawał dobrej roboty taki test!
    Też będę śledził dalej bo interesuje mnie opcja D2S , mam fabryczne biksenony a chciałbym je trochę “podrasowac”

  7. FMOneFMOne mówi:

    z grubsza mogę powiedzieć że …
    -> najlepszy żarnik D2S to niestety Osram NB Laser +200%
    -> przyzwoite są Bosmy D2S , ale mimo wszystko słabsze, inne, np m-tech basic i premium i inne opisywane jako +30%, +50%, +60%, +100%, to w najlepszym przypadku świecą jak BOSMA !!, a Osram jest od nich jakieś 30% mocniejszy !

    niestety przetwornice K5 się pogorszyły 🙁
    od 52W … po przez 49W … aż po ostatnie jakie ściągałem miały 46W 🙁

    -> na chwilę obecną przyzwoite zestawy (jak stare K5) i dobre żarniki powtarzalne to 55W (rzeczywiste ok 50W): https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html

    -> mocniejsze bardzo dobre 70W (rzeczywisty 67W) https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html

    czekam jeszcze na zestaw tej firmy 55W, ale chyba zaginął po drodze 🙁

    -> dobre przetwornice D1S są tym zestawie 55W (rzeczywiste 52W) https://www.aliexpress.com/item/32880703194.html

    -> można dołożyć adaptery D1S -> D2S i wsadzić D2S (jeżeli by nie dało się wsadzić w soczewkę D1S bo to praktycznie to samo https://www.aliexpress.com/item/32957931555.html

    czekam jeszcze za jedną soczewka BI-LED i paroma żarnikami i będę mógł dokończyć test , ale niestety chyba zaginęły 🙁

  8. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Osram chodzi o taką: https://www.osram.pl/ecat/XENARC%20NIGHT%20BREAKER%20LASER-Przednie%20reflektory%20ksenonowe-Motocykle-Automotive%20Lighting/pl/pl/GPS01_3043392/PP_EUROPE_PL_eCat/ZMP_4057843/

    Oryginał np w AutoPartner po jakiejś zniżce ok 208zł
    Z opisu testów rozumiem że mogę dać 35W palnik i przetwornice nawet te najsilniejsze F7 , działać powinno jedynie mogę skrócić życie palnika.
    PS. Do tej pory myślałem że przetwornice są tzw wieczne a starzeniu ulegają palniki a to chyba tak nie jest – przetwornice też tracą z czasem i przez to lampy świecą słabiej nawet jeśli damy nowe palniki..

  9. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Czy w tych zestawach co na Ali sprzedają są też palniki faktycznie 55W czy zwykłe 35W a jedynie przetwornice mają 55W..?
    Jeśli są do kupienia faktycznie palniki 55W to jak one się mają do tych standardowych 35W…?

  10. FMOneFMOne mówi:

    palniki 35 i 55W to jeden kij 😛

    ani żarnik 55W nie świeci jakoś lepiej na 35W czy 55W przetwornicy

    ani 35W na 35 czy 55W

    i wcale nie jest powiedziane że żarnik 55W będzie świecił lepiej od tych 35W

    dla przykładu najmocniejszy żarnik jaki miałem to w/w Osram NB Laser +200% D2S/D1S 35W + przetwornica AC 70W

  11. FMOneFMOne mówi:

    nom, są niezłe te F7 ! można brać !!!!!!!!

    natomiast Q5 i C5 z tej oferty to gówna, mają pobór ok 40-44W !!! a od tego jeszcze trzeba odjąć sprawność przetwornicy która jest na poziomie ok 95% (ponoć, wg opisów ok 90-99%)

    -> co ciekawe wszystkie przetwornice chińskie zimne startują z poborem prądu ok 90W (85-95) , nie ważne czy 35W czy 55W czy 70W !!

    -> oryginalna przetwornica OSRAM 35W D1S (z Forda Mondeo MK4 2010) rzeczywisty pobór ma 40W (a nie 35) i startuje z poborem aż 120W !!!!

    -> tak że oryginały są zaniżane na etykiecie , dlatego tak ładnie świecą, a chińczyki zawyżane na etykiecie, jeszcze nie znalazłem chińskiej przetwornicy która by zaniżała na etykiecie,

    -> ogólnie chińskie 35W mają 20-30W,
    -> ogólnie chińskie 55W mają 40-52W
    (minus sprawność)

    więc jak przepali Ci się oryginał, to albo kupujesz oryginał, albo musisz kupić 55W by były porównywalne z oryginałem, zakup 35W chińczyka to najgorsze posunięcie !!!

    lub można przejść na soczewki BI-LED, niestety one są słabsze !!! ale światło jest ładne , równomierne, mocne oświetlenie przed autem = po prostu wygląda zajebiście, niestety zasięg jest kijowy, ale…

    -> gówniane żarniki za 35W-55W miały w moich testach 5-15.000lux
    -> dobre żarniki i przetwornice 55W miały ok 20-30.000Lux
    -> 70W przetwornica z dobrym żarnikiem 40-45.000Lux !!

    natomiast przetestowane przeze mnie Bi-LEDy miały: (cena nie jest wyznacznikiem)
    -> Japoński KOITO “2020” z Toyota/Lexus (za 1000zł) ok 11,500Lux !!
    -> Chińskie gówno (najsłabszy wynik, ale więcej światła przed autem- wolał bym to od Koito) = ok 10,500Lux !!! (za ok 500-600zł)
    -> fajniejsze chińczyki ok 15.000Lux (za ok 500zł)
    -> najmocniejszy bi-led (ale nieładnie światło się rozkłada przed autem) ma już ponad 20.000Lux !!!! (za ok 600zł) więc jak przyzwoite xenony !!!!

    czekam jeszcze na zaginionego bi-leda za 700-800zł

    • AvatarTomadz Kapka mówi:

      Czyli rozumiem że teścik się zbliża :D?

      • FMOneFMOne mówi:

        tak, teścik się zbliża … ale jak pisałem to parę rzeczy mi może zaginęło bo status przesyłki nie zmienił się od 5-13 marca :(, ale jeszcze poczekam i w miedzy czasie coś jeszcze dobieram

        tak czy inaczej w ostatecznym teście nie wezmą udziału żarniki i przetwornice które sromotnie przegrały, tylko o nich wspomnę i jaki miały wynik pomiaru, bez fotek

        a przetestowanie jednej kombinacji (1żarnik + 1 przetwornica) to ok 60min (wygrzanie z 30min, fotki i zbieranie danych z 20min i 10min stygnięcia by można było zmienić żarnik, bez czekania można zmienić przetwornice, ale nowa przetwornica i tak musi się wygrzać)

        i tak trzeba jeden żarnik przetestować na wielu przetwornicach

        jak i każda przetwornica na wielu żarnikach

        teraz zbieram szczątkowe dane

        a jak już wszystko będę miał to wybiorę najlepsze i zrobię dokładne bezpośrednie porównanie

        • FMOneFMOne mówi:

          a testy robię w robocie , tak że czasami ciężko z czasem, a jak widać to trochę trwa

          LEDy można szybciej zmieniać bo wygrzewają się krócej bo ok 5-10min już świecą maxa, albo raczej pobór prądu się ustabilizował i to co miały się przygasić, to się przygasiły (bo np. startuje z poborem ok 30W …i jasnością np 10.000Lux, ale po 5 min. jak się one nagrzeją spada pobór do np 25W i jasność do 8000Lux i wtedy można dopiero robić pomiar

          a wszystkie LEDy / xenony (bez bi-ledów) jeszcze testuję w “kuli pomiarowej” która zbiera informacje o ogólnej ilości światła w niej, nie patrząc jak się żarnik włożył do soczewki, czy też jak wpływ ma dana soczewka na ilość światła = dodatkowe 30-60min na jedną parę

  12. FMOneFMOne mówi:

    ps. chińskie 55W które dobijają lub przekraczają 50W jest problem ze znalezieniem !! !!!

    większość ma ok 40-46W, lepsze 46-49W

    przetestowałem ok 30 modeli przetwornic 55W, a łącznie z 80-100szt (kpl. są w parach wiec jest x2 + kilka dostaw)

    to te które przekraczały lub osiągały 50W (z przetwornic 55W)to tylko:
    1. wcześniejsze K5 (50-52W) , bo teraz mają 44-46W
    2. vertex 1915 jak dobrze pamiętam (51-52W), to było rok temu tak że teraz też mogą być słabsze
    3. te SKYJOYCE D1S (52W) https://www.aliexpress.com/item/32880703194.html
    4. te buldream2 (49-50W) https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html
    na chwilę obecną, bo czekam jeszcze za innymi SKYJOYCE, SOKOTO, i F5 (brat F7)

  13. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Zamówiłem właśnie 2 komplety F7 (dzięki twojemu opisowi) ciekawe na kiedy dojdą..
    Zastanawia mnie jeszcze kwestia starzenia się przetwornic – tracą z czasem swoją moc czy to jest tak że działają działają a później pyk i spalona..?

  14. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Druga kwestia kiedyś gdy nie było praktycznie jeszcze dostępnych 55W myślałem o zwiększeniu mocy poprzez podłączenie 2 przetwornic do 1 palnika ale finalnie nie sprawdziłem czy się da i jaki ewentualnie efekt?

  15. FMOneFMOne mówi:

    co do zdublowania przetwornic to nie mam pojęcia…
    przetwornice 55W są ok 10lat

    pierwsze przetwornice miałem ok 15lat temu
    auta zmieniałem co ok 5-6lat (czasami miałem kilka na raz, bo najpierw kupowałem, potem sprzedawałem)
    tak że miałem porównanie !!! i tak…

    -> 13-15lat temu miałem Passat’a B5 i chińskie lampy (chyba Depo) z soczewkami, wtedy pojawiły się chińskie xenony (a przynajmniej ja się o nich dowiedziałem) i miałem FAT’a 35W i był zajebisty ..!!! przez ten czas zdechły 2 przetwornice, jedna zdechła po tygodniu, to kupiłem drugi zestaw by mieć nim przyjdzie z gwarancji, druga zdechła po 2 latach wymieniłem i obie lampy świeciły tak samo

    -> 8-10lat temu kupiłem Chrysler’a 300m tam były soczewki, dałem całe lampy do regeneracji i… zaczęły się problemy , próbowałem z LEDami, ale ostatecznie wleciały xenony , i już musiałem kupić 6 różnych zestawów !!! 1x35W fat, 1x35W slim, 1x55W slim, 1xAC55W “cyfrowe”, 1x55W fat i z chin 1x AC55W (najdroższe jakie w chinach były – K7) i okazały się najlepsze = dorównywały, i przebijały światła z PAssata !! który miał 35W fat !!!, reszta z PL to była masakra 5letnie żarniki i przetwornice (35W) biły nowe 35-55W !!!

    -> 2-3lata temu kupiłem Volvo S80 i ta sama sytuacja, najpierw LEDy, potem xenony ale już poszedłem na całość bo przeszło 20kpl bo nic nie dorównywało starym z chryslera !!!

    tak że … z roku na rok przetwornice i żarniki są coraz gorsz / słabsze !! ich przewody coraz cieńsze !!!

    spadek ich wydajności to głównie wypalające się żarniki, przetwornice niewiele tracą, a jak mają paść to z dnia na dzień bez ostrzeżenia, ew. nie startują, lub gasną lub mrugają przy końcu żywota

    żarniki z czasem zmieniają barwę i tracą na jasności, ale to nie jest tak źle jak niektórzy próbują wmówić
    po prostu jak jest dobry żarnik od początku to mniej słabnie z czasem !!

    jak żarnik już na dzień dobry jest słaby to prawdopodobnie z czasem o wiele bardziej słabnie !!!
    ale taki słaby żarnik np.
    na 35W świeci 5000Lux, na 55W=8000lux, na 70W=10000Lux
    dobry/lepszy żarnik np:
    na 35W niech ma nawet 6000Lux, ale już na 55W=20.000lux na 70W już 35.000lux
    tak że przyrosty są większe…

    to tak z grubsza, bo muszę spadać

  16. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Znajdę chwilę to zlutuję 2 przetwornice do testu, jak się nie będę długo odzywał tzn że wyleciałem w powietrze 🙂

  17. AvatarDawid Pająk mówi:

    Mam pytanie. Potrzebuję zestaw hid pod wejście Hb4. Na allegro obecnie brak przetwornicy vertex 1055 55w ale jest vertex 1068 35w. Czy możesz mi podpowiedzieć jaki zestaw ostatecznie wybrać i jako żarnik do tego? Ewentualnie jakiś gotowy zestaw przetwornic i żarników masz do polecenia??

  18. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Ja jak zamówiłem to z Chin wyleciało następnego dnia w PL było dosłownie w 24 h tylko nasi trzymają to już ponad tydzień – kurde kwarantanne sobie urządzają ale bez przesady że tyle czasu..

    • FMOneFMOne mówi:

      24h mało realne by dotarło z Chin, rekordowe wysłane pocztą miałem ok 5-7dni , ale to było może z 5x na 10lat …

      jeżeli masz przesyłkę zaczynającą się od 0045… to można ją śledzić za pomocą poczty dopiero jak będzie w PL i wtedy powinna dojść w ok 1-3dni po dotarciu do PL bo idzie jako paczka kurierska
      to jest najszybsza wysyłka (poza kurierami DHL itp) może iść min. od ok 5-7dni, przeważnie ok 2-3 tygodni trzeba liczyć,

      jak masz przesyłkę 2litery , potem cyfry i 2 litery, to status na stronie poczty polskiej jest od razu jak wyjdzie z chin, ale często nie ma aktualizacji jak jest w PL albo ogólnie w EU … dostarczane przez listonoszy jako list i tu może iść w do 2-3 tygodni (tego do końca nie wiem czy w PL, ale w EU na pewno) te idą minimum ok 1 miesiąca

      są jeszcze wysyłki zaczynające się od LP, w połowie drogi dostają numery 2litery-cyfry-2litery i też się wleką miesiąc to minimum

      to samo zaczynające się od S-i dalej cyfry, lub same cyfry, też idą długo, minimum miesiąc

  19. FMOneFMOne mówi:

    większość paczek z chin dochodzi w 2-3 tygodnie
    ale mam też kilka na które czekam już ponad 2 miesiące 🙁 lub zaginęły 🙁 ???

  20. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Ok, dzięki za podpowiedź, dziś faktycznie zmienił się znów status i jest że dopiero wyleciało z CHRL ..
    PS. Jak podmieć fabryczną przetwornicę np w Audi czy Mercedesie na taką uniwersalną o jakich tu mowa.
    Tam jest tak że przetwornica podpięta pod lampą w środku idą kabelki do (to się chyba nazywa statecznik) który jest wtykany na palnik

  21. FMOneFMOne mówi:

    nie wiem jak tam jest, i u siebie (Mondeo MK4 ) jeszcze nie wymieniałem … ale u mnie jest….

    wtyczka wchodzi w reflektor (jak w każdym innym aucie) i na tylnym dekielku w lampie jest przetwornica, do której dochodzą 2 kale (zasilające, wystarczy przerobić wtyczkę, lub dorobić adapter i wpiąć w uniwersalną)

    z przetwornicy do żarnika to już indywidualna sprawa, zależy jaki żarnik jest w aucie i jaki się chce zastosować, oraz czy da radę włożyć i poprawnie zamontować w soczewce żarnik innego typu np zamiast D1S dać żarnik D2S

  22. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Chodzi o palniki D2S
    To się chyba zapłonnik nazywa
    https://static.pokazywarka.pl/m/9/3/a6096ff1ab77d0ec3526430e4dab692a_orig.jpg?1588186564
    Tam idą chyba 4 kabelki

  23. FMOneFMOne mówi:

    D2S mają zapłonnik w przetwornicy i połącza się żarniki takim kablem / wtyczką https://www.aliexpress.com/item/4000157879636.html

    jak ktoś ma D1S przetwornice to może dać Żarniki D2S (jak soczewka pozwoli/jej zapięcie) przez takie adaptery-iskrowniki/zapłonniki
    https://www.aliexpress.com/item/32957931555.html

  24. AvatarArtur Kosiński mówi:

    jak tu poprawnie wstawić zdjęcie?

  25. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Przetwornice doszły bez dodatkowych kosztów już jakiś czas temu, w opakowaniu nie było żadnych kwitów ale widać że każde pudełko było otwierane przez celników. Tak sobie myślę że dobrze byłoby mierzyć przepływ prądu miernikiem cęgowym na przewodzie ale za przetwornicą wtedy wyeliminowałoby to straty samej przetwornicy i pokazało ile faktycznie idzie do palnika

  26. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Na szybko zrobiłem test (pomiar mało dokładny bo aplikacją w telefonie)
    Ten sam palnik ta sama lampa, pierwszy wynik na oryginalnej przetwornicy (chyba Hella) drugi na 70W z Aliexpress

    https://static.pokazywarka.pl/5/e/b/dd9e9bf27dafc287092d26c56b0b3113_orig.jpg?1589528253

    https://static.pokazywarka.pl/n/4/5/3b044d3d469ac17748d227535e24487d_orig.jpg?1589528253

    • FMOneFMOne mówi:

      A jak się jeździ? To najważniejsze

      PS. Zainwestuj w bosmy świeca przyzwoicie i dobra cena

      Lub osramy nb laser +200% to niestety najlepsze żarniki jakie testowałem

      Jak hela to pewnie tak jak u mnie w mondeo, napisane 35w, a rzeczywiście jest 40w

      Dlatego oryginały lepiej świeca od Chińczyków

      Ale te 70w mają ok67w, nawet jak by miały 60w to i tak 20w więcej, więc musi być różnica 🙂

    • AvatarMarek Klessa mówi:

      Te linki nie działają, co było widać.

  27. FMOneFMOne mówi:

    Myślałem jeszcze nad 75w
    Sle one mają znacznie większy pobór prądu (nie wiem jak im to wychodzi)
    Tak czy inaczej, nie jestem za zwiększaniem mocy aż tak bardzo
    Dobre 70w to wg mnie max-optimum
    75 i 100w to już za dużo
    Nawet nad 70w się zastanawiałem czy kupić do testów

    A ja czekam nad bi-led em, który zaginął w transporcie, kupiłem go drugi raz niedawno… Tak ze jeszcze z tydzień i będzie jasno… Czy led może konkurować z xenonem

  28. AvatarArtur Kosiński mówi:

    Na razie nie testowałem w warunkach drogowych bo mam wymontowane reflektory (wysłałem całe lampy do regeneracji, soczewki są napawane od nowa na wersję z trochę lepszym odbłyśnikiem niż fabrycznie (teraz odbłyśniki są jak bym to określił bardziej lustrzane), chcę zamontować tak żeby oryginalne też były, zrobię jakiś przełącznik żeby mieć możliwość przełączenia z której przetwornicy będzie szło gdy już bądą w aucie wtedy będę miał prawdziwe porównanie w warunkach drogowych

  29. AvatarMarek Klessa mówi:

    Witaj FMOne.
    Na autoWcentrum robiłeś wielki test palników, ale komentarze urywają się przed końcem.
    Bardzo mnie to zainteresowało. a byłem ciekaw Osram NightBreaker vs hid 55W

  30. AvatarAudikdg mówi:

    Jakie są aktulanie najlepsze żarniki?

  31. Avatarkicek814 mówi:

    Czy będzie nowy teścik a jak tak to kiedy możemy sie go spodziewać?

  32. Avataradam486 mówi:

    Po zamontowaniu polecanych przetwornic i palników, w megane 3 odcina napięcie w lewej lampie i nie swieci. Próbowałem montować can controller i nic to nie dało. Po zamontowaniu z powrotem żarówek Philips Led h7 lampy świecą normalnie. Jak temu zaradzić?

  33. FMOneFMOne mówi:

    -> Najlepszy żarnik jakie testowałem to Osram NB Laser , niestety , miałem nadzieje że coś mu dorówna, ale niestety nie, a przeleciałem trochę tego ok 35.000Lux@55W / 47,000Lux@70W

    -> 2 w kolejce to Bosma badzo przyzwoita i najlepszy stosunek cena do jakości, oraz kolory 6000K (biały), a Osram 4350K (żółtawy), ok 30-32.000Lux

    ———————-
    Adam, zamień przetwornice, może uszkodzone !?!? i o jakich mowa ??

    —————–

    na razie mam przerwę i zbieram materiały 😀

    ogólnie najlepsze przetwornice to :
    – UniwersalneF7 DLP = 67-68@70W = do ok 47,000Lux https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
    – Uniwersalne F5 DLP (i niektóre podobne) = 51-53@55W = do ok 35.000Lux https://www.aliexpress.com/item/32955881133.html
    – D1S SKYJOYCE = 51-52@55W do ok 33.000Lux https://www.aliexpress.com/item/32880703194.html
    – Buildreamen2 (zestaw całkiem przyzwoity z bardzo przyzwoitymi żarnikami) ale już mniej powtarzalny = 48-51@55W 28.000-32.000Lux https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html w zestawie żarniki porównywalne z Bosmą, może minimalnie słabsze, więc nie jest źle)

    —————-

    jeżeli chodzi o żarniki HID, H1 H7 itp…. to bardzo przyzwoite i powtarzalne – ok30.000Lux @55W https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html

    D2s i D1s itp.. to w/w Bosma – ok 30-32,000Lux@55W
    \
    M-Tech d2s/d1s to lipa, ale tania, w tej cenie są ok, co ciekawe Premium gorzej świecą od Basic !! 😛 ok 25.000Lux @ 55W
    ——————-

    Jeżeli chodzi o LEDy H1 H7 itp… to :

    -> numer 1 (wg. mnie) na chipach CSP https://www.aliexpress.com/item/33053417058.html

    porównywalne do XHP-50 i prawie tak mocne jak XHP-70, ale rozkład światła o niebo lepszy (w zwykłej lampie), do soczewek bardzo ciężko

    ———————

    Bi-LEDy nadal testuje,

    -> wiem jedno Koito 2020 / 3A/ 1A to ścierwo , może i szeroko świecą, ale są słabe jak barszcz 😛 ok 11,000Lux

    -> ale na chwilę obecną najmocniejsze są Bi-LEDy DIRECT, niestety te które testowałem i były ok, już nie są dostępne, ale teraz wziąłem te: https://www.aliexpress.com/item/33014948145.html prawdopodobnie to to samo, ale zobaczymy…
    ok 31.000Lux

  34. AvatarKarol.W mówi:

    Witam jeżeli kupie te przetwornice https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
    i do tego te żarniki https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html to to będzie najlepszy zestaw ?? z tego co zrozumiałem to, żeby było to zgodne z przepisami muszę kupić jeszcze poziomowanie świateł i naklejki na lampę??

    • FMOneFMOne mówi:

      tak i nie

      1. to nigdy nie będzie zgodne z prawem !! jakakolwiek przeróbka oświetlenia (nawet złożenie mocniejszych żarówek lub ledów z homologacją) bo lampa nie jest do tego przystosowana !! a przeróbki nie są dozwolone

      2. ale tak, to będzie bardzo przyzwoity zestaw , mocny i nie powinien robić problemów w samochodzie

      3. tak by mniej się czepiali to potrzebne są:
      – automatyczne poziomowanie
      – spryskiwacze reflektorów
      – i można dodać naklejki z “homologacją” ale to są tylko naklejki , a nie homologacja

  35. Avatarjaccom mówi:

    Witam,
    W pierwszym wierszu podziękuje za wspaniały materiał, kawał naprawdę dobrej roboty.

    Mam pytanie odnośnie wymiany żarnika D1S. Czy masz jakieś doświadczenie na tym polu ?
    jakiej marki i jaki typ zastosować aby poprawić nieco wydajność oświetlenia?
    W aucie mam takie wyposażenie https://factoryxenon.com/wp-content/uploads/imported/5/65/New-OEM-for-17-18-Jaguar-XE-Xenon-HID-Headlight-Ballast-HID-D3S-Bulb-352666500665-600×600.jpg
    Co prawda to fabryczny zestaw, Przetwornica wmontowana w obudowę lampy, tu wiele nie powalczę. Jasiek sugestie pomysły? byłbym wdzięczny. Pozdrawiam

    • FMOneFMOne mówi:

      zobacz od drugiej strony … przewodów podpiętych do tego gniazda, u mnie są 3 piny, ale tylko 2 przewody = proste, ale co ciekawe czerwony przewód jest minusem a czarny plusem 😛
      ew. jak jest więcej to miernik w rękę i szukać masy i +12 na poczatek
      lub połączyć piny wtyczki z przetwornicą, włączyć światła i odpinać po kolei przewody, ten który po odpięciu nic nie zmienia = olewasz, a te które spowodują zgaszenie / zapalenie światła = te Cię interesują , mam nadzieje że będą 2

      potem najlepiej wypinasz “nie działające” przewody i jeździsz parę dni dla pewności czy wszystko jest ok czy poziomują się światła, albo czy długie działają, nie ma błędu itp…

      jak jest ok, to jesteś w domu

      3 opcja to poszukać opisu wyprowadzeń/pinów albo przetwornicy, albo instalacji elektrycznej auta

      ja parę dni temu wywaliłem oryginalne xenony (soczewki, żarniki i przetwornice) i wsadziłem bi-led’a , niestety nie jest najmocniejszy, bo 26.000Lux, ale jak dla mnie robi robotę

      niestety źródło skąd brałem tego typu soczewki bi-led wyschło i wziąłem od konkurencji (już 2 źródło) i lipa są słabsze bo mają ok 26.000Lux zamiast ponad 31.000Lux 🙁 (oba źródła) oraz te przyszły z w kiepskim stanie, soczewki brudne od środka, jakiś syf na nich , blokująca się przesłona długich, przywrócenie ich do stanu użytkowania niestety spowodowało widoczne na obudowie zadrapania, więc będę musiał je sprzedać po kosztach, albo ze stratą, tak że włożyłem na testy do auta i potem sprzedam jako używane i tyle … tak czy inaczej … oto efekt i porównanie::

      BI-LED Direct 3″ 26.000Lux 6000K (jeszcze nie do końca wyregulowana wysokość)
      https://www.youtube.com/watch?v=_iRoiXP_Hgg

      A tu Soczewki 2,5″ 8.1 super + Hid AC55W + H1 5000K = ok 31.000 Lux (20% mocniejsze od Bi-LEDa)
      https://www.youtube.com/watch?v=O3Derc5YQEM

  36. Avatarjaccom mówi:

    Na żywo to musi wyglądać WOW. Skoro tak to na tym nagraniu wygląda to nieźle zamiatasz świateł na drodze

    Właśnie zamówiłem do innego auta takie cuś do Vw caddy https://pl.aliexpress.com/item/4000127865625.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.31c15c0fLC838Z

    Mam nadzieję że będzie lepiej ni to co fabryka dała to to jest katastrofa

  37. AvatarMaxiWezu mówi:

    Dzień Dobry Panie FMOne,
    A spotkał się Pan kiedyś z żarnikami Yeaky z Ali?
    Ponoć trzymają poziom 😁

  38. AvatarMichal Takjest mówi:

    Cześć,
    Pierwsza sprawa to chciałbym się podzielić moim ogromnym zadowoleniem że jakieś forum w tym internecie sprawnie działa i jest aktualne w 2020 roku. Przechodząc do tematu chciałem zapytać czy sprawdzałeś żarniki od hidretrofit? Mają dobre ceny, jeździłem na nich jakiś czas(3 lata?) ale miałem soczewki z Ali i w sumie bylo powiedzmy ok… W komentarzach ludzie piszą że lepsze od osrama, może to jest grał którego szukasz? Jakby co mam żarniki h1 5500k( 30kkm przebiegu) i 4500k (3kkm) przebiegu. Jestem na etapie zmiany na soczewki d2s stąd posiadam takie na zbyciu. Jeśli byłbyś zainteresowany to się odezwij. Chętnie bym się dowiedział czy ten hidretrofit taki dobry jak go opisują a luxometru brak 🙂
    Pozdrawiam i szanuje za tak wyczerpujący opis i odpisywanie na komentarze 😀

Dodaj komentarz