Każdy wie że Xenony świecą mocno, część z Was pewnie się zastanawiała czy nowoczesny LED (H1/H4/H7 itp) jest mocniejszy od Xenon’a, pewnie niewielu z Was zastanawiała się jakie są różnicę między Xenon’ami, ale pewnie już nikt z Was nie wie że różnice w ilości światła mogą sięgać nawet kilku SET procent na podobnych zestawach !!
Ponad 10lat temu miałem Xenony (w postaci zestawu do lamp H1) , to były pierwsze zestawy jakie pojawiły się na rynku (tzw. „FAT’y”) i nie było żadnego wyboru , kupiłem pierwszy lepszy zestaw i świecił super,
w kolejnym aucie ok 6lat temu kupiłem nowoczesny zestaw SLIM który miał być super superaśny , sporo lepszy od starego FAT’a, … i się bardzo zdziwiłem, „świecił jak by chciał, a nie mógł” , tzn. świecił znacznie lepiej od żarówki nawet takiej +120%, ale znacznie gorzej od tego co miałem jeszcze kilka miesięcy wcześniej w poprzednim aucie, więc jak bym używał takiego rozwiązania pierwszy raz to bym był zadowolony, ale używałem i było duuuużooo gorzej !!!
to kupiłem dodatkowe 4 inne zestawy (m.in. FAT’y) 100zł-300zł/zestaw , (za każdym razem prosiłem o pomoc sprzedawcę by mi dał to co ma najlepszego – najmocniejszego) dostałem, porównałem i były różnice, tak czy inaczej wszystkie świeciły … delikatnie mówiąc SŁABO, wtedy też kupiłem super nowoczesne LEDy na chipach COB, miało być super …. skończyło się kaszaną … niby świecą mocniej od zwykłej żarówki:
ale … żarówka:
LED:
jak widać na powyższych fotkach jest dużo światła przed autem, ale nie ma gorącego punktu (brama garażu) co oznacza totalną ciemność na odległość (na trasie)
tak więc unikać takiego i podobnego rozwiązania jak ognia !!!!!!!!! (na światła mijania i drogowe)
oraz :
bo:
jedyne dobre LEDy na chwilę obecną to te na chipach PHILIPS ZES (lub podobnych i ich podróbkach)
ew. XHP-70 ale te są drogie mają więcej światła przed autem, ale już na odległość ZES wygrywa !!
ZHP-70:
po prostu ZES’y imitują kształt i miejsce żarnika w zwykłej żarówce , oraz dają na prawdę dużo światła , małe porównanie dam na końcu….
Wracając do kupionych 4 zestawów przetwornic, to jedna i ta sama przetwornica + żarniki z zestawu = różna jasność na żarnikach !!!!! i to widziana gołym okiem, ale użyłem telefonu i apki na androida mierzącej ilość światła i rzeczywiście, jest różnica i to dosyć spora, zostawiłem sobie najmocniejszy zestaw FAT AC 55W (jeden z tańszych) niestety miał mały minus – światło lekko mrugało – „płomień” żarnika przeskakiwał jakoś dziwnie w bańce, ponoć filtry które potem dokupiłem miały pomóc – nie pomogły.
Postanowiłem kupić coś lepszego na ALI , więc co wybrać, co dobre ????????? szukałem od najdroższych i z tych najdroższych szukałem najtańszego , porównywałem parametry/opisy i coś kupiłem, za ok 250zł, czyli u nas pewnie z 400zł by był, bo takie były przebitki na innych rzeczach.
Kupiłem taki zestaw:
Zestaw z ALI był świetny, żarniki na tych przetwornicach świeciły super,
żarniki z zestawu ALI, na przetwornicach FAT/SLIM też świeciły lepiej niż żarniki z ich zestawu,
tak samo żarniki z zestawu FAT/SLIM świeciły lepiej na przetwornicy z ALI,
tak że potwierdziłem, że oba elementy mają znaczenie … ale że byłem zadowolony z ilości światła nic więcej nie grzebałem .
Mijają lata, auto zmienione, wrócił temat oświetlenia, niestety w Volvo s80 99 nie było dostępnych lamp z soczewkami, nawet nie było chińskich zamienników, a nie włożę Xenon’a do zwykłej lampy, bo będę oślepiał innych, więc trzeba samodzielnie przerobić na soczewkę , tak też zrobiłem i opisałem w innym wpisie TUTAJ -> https://jaktozrobilemwgarazu.pl/przerobka-swiatel-mijania-na-bi-xenon-niskim-kosztem/
kupiłem też 2 zestawy HID na ALI za ok 100zł i za ok 200zł podobny zestaw do poprzedniego który mi tak fajnie świecił , oraz miernik światła i tak zaczyna się ta historia ;P , ale wróćmy do podstaw !
Używanie w lampie źródła światła do którego lampa nie została przystosowana/homologowana jest NIELEGALNE !! i robicie to na własną odpowiedzialność !
Ogólnie by używać żarników Xenon’owych o mocy większej niż 25W trzeba spełnić wszystkie z poniższych wymagań !!
- Światła muszą być wyposażone w system automatycznego poziomowania (czyli nie ma pokrętła do regulacji wysokości świateł, oraz po włączeniu świateł jest proces auto-diagnostyki, czyli światła idą same w dół, potem w górę i wracają do poziomu)
- Światła muszą być wyposażone w system oczyszczania szkieł reflektorów (wycieraczki lub spryskiwacze reflektorów )
- Światła muszą mieć gładkie szkło reflektorów
- Reflektory muszą być homologowane do używania lamp wyładowczych ( znaczek „DC” na kloszu lampy)
Co możemy zrobić z tymi wymogami ?? jak je obejść ??
ad 1. poziomowanie można zamontować żyroskopowe za ok 50$ z Ali lub 400zł https://hidretrofit.pl/sklep/zestaw-samopoziomowania-reflektorow/
kupiłem na ALI, montowałem w poprzednim aucie i działa to, ale nie do końca idealnie,
- kiedyś można było kupić symulator poziomowania świateł, który tylko powodował to że po włączeniu opuszczał … ponosił lampę , jak to robi prawdziwy system poziomowania, ale to nie ma nic z nim wspólnego
- można też zamontować prawdziwe poziomowanie, może to kosztować nawet 1000zł,
- jak poziomowanie było przewidziane w tym aucie to można używane elementy kupić i pouzupełniać, może być wymagane zaprogramowanie lub włączenie tej funkcji ! to najlepsza opcja, bo dobrze ustawiona będzie najlepiej działać
ad 2. spryskiwacze reflektorów… można zamontować samodzielnie, zestaw uniwersalny na allegro kosztuje ok 50zł+
ad 3. gładkie szkło … po prostu musisz mieć i tyle !! bo lampy z wszelkiego rodzaju przetłoczeniami bardzo mocno oślepiają !! (na szczęście większość aut ostatnich 20lat ma gładkie szkła reflektorów)
ad 4. pseudo homologację lamp można z grubsza załatwić naklejką https://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-homologacyjne-xenon-dcr/
ogólnie o homologacji więcej można znaleźć np tu: http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/
Skoro już trochę postraszyłem to przejdźmy do samych testów / porównań
do testów kupiłem miernik światła
z drzwi w robocie zrobiłem tablicę pomiarową :
w trakcie testów tablica się zmieniała – ewoluowała i zawierała coraz więcej danych, wiele testów wykonywałem po kilka razy, ostatecznie ustawiałem z grubsza podobnie by max. światłą było w zaznaczonym prostokącie i tylko te testy przedstawię
„tablica pomiarowa” jest równe 1,5m od lampy
zdjęcia robione telefonem Samsung Galaxy S7 w trybie manualnym (jasność -2.0, ISO 50, przesłona 1/500)
łącznie trochę tego miałem, nie będę się rozpisywał, po prostu wrzucę fotki z ostatniej serii porównań:
testowane żarniki :
z Polski:
z ALI” (z zestawu K5)
Chyba z zestawu K7
Dokupione, bo takie miałem w poprzednim aucie i były super
Przetwornice:
Po lewej K5, po prawej K7 (obie z ALI) te K7 jest to chyba podróba tych co miałem w poprzednim aucie i byłem z nich zadowolony, bo nie ma oznaczeń audi na etykiecie
z Polski:
podróba mojej podróby … „siódma woda po kisielu” ..
no i teraz wyniki testów:
a tak świeciły żarniki H7R – czyli bez soczewki
LED’y
a tak świeciły jedne z najmocniejszych LEDów dostępnych na naszym rynku za ok 600zł, na ALI od ok 70$… czyli CREE XHP-70 H7
tak świeciły wg. mnie jedne z najlepszych LEDów i znacznie tańszych bo ok 100zł (ALI) po lekkiej modyfikacji
mrugania przetwornic:
i podsumowanie :
i małe podsumowanie podsumowania :
najmocniejsza przetwornica to: Vertex AC 55W 1055 za ok 120zł/szt z PL !!
z małą uwagą, u mnie w aucie mrugały światła nawet to na której nie było tej przetwornicy !!
drugie co do mocy i zarazem najlepsza opłacalność: to przetwornica z ALI – K5 zestaw teraz jest z ok 140zł (jak ja kupowałem to był za ok 110zł) https://www.aliexpress.com/item/CNSUNNYLIGHT-1s-Fast-Bright-55W-HID-Xenon-Headlight-H7-H1-H3-H11-H8-HB3-HB4-9005/32858182867.html
u mnie nie ma problemu z mruganiem czy błędem przepalonej żarówki
żarniki:
z tym jest problem bo ciężko znaleźć coś dobrego , a różnice są ogromne !!
numer 1 to: tzn „blue” z dwoma czarnymi kablami , kiedyś Vertex’y miały takie , niestety teraz nie, i nie wiem skąd je wziąć !??!? bo dostałem je z przetwornicami K7 z ALI
trochę słabsze ( z ALI) : na ok 25.000lm , nie ma testu, bo dopiero mi przyszły i nie zrobiłem dobrego porównania : https://www.aliexpress.com/item/Buildreamen2-55W-10000LM-Pair-High-Bright-AC-HID-Xenon-Bulb-Lamp-H1-H3-H7-H8-H11/32854559553.html
słabsze, ale nadal przyzwoite z Polski to Vertex i Vision
przyzwoite, porównywalne z Polskim Vertex’em i Vision’em są te: https://www.aliexpress.com/item/2pcs-HID-Xenon-bulb-35w-55w-3000k-4300k-6000k-8000k-10000k-12000k-H1-H3-H7-H11/32854571621.html
czekam jeszcze za tymi: https://www.aliexpress.com/item/AC-Car-Headlight-H1-H11-9005-HB3-9006-HB4-9003-HB2-HID-H4-Xenon-H7-Lights/32857239894.html
mogą być tak dobre jak „blue” (z czarnymi kablami)
no i poszukam na ALI żarników z czarnymi przewodami …
Test taki trochę nie skończony…, ale jak widzicie nie wiem skąd wziąć te najlepsze żarniki, a różnice są spore ? poza tym problem jest taki że soczewki 8.1 parę dni temu wylądowały w aucie, a za parę dni lampy z soczewkami 7.0 wystawię do sprzedaży na alledrogo, jak się nie sprzedadzą, to będzie na czym testować , jak się sprzedadzą … ??? to testy trochę poczekają jak się zbierze kilka żarników (te żółte i z czarnymi kablami) i wymontuję z auta soczewki i zrobię test …
ale przetwornice wiadomo jakie kupować ?
Świetny wpis 😀
zastanawiam się czy doszły do ciebie te żółto czarne, bo właśnie zaczął mi jeden żarnik mrugać delikatnie więc muszę się zacząć rozglądać za nowymi żarnikami. przetwornice mam Vertexa obecne żarniki miałem w zestawie z przetwornicami 55W. Tych Blue co polecałeś faktycznie nie mogę znaleźć 🙁
tak doszły i są słabe , najbliższe ideału i powtarzalne były te : https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html
Poczytałem, bo być może trafi mi się jakie pędzidło na lichych zenonach. Na razie bujam się na zwykłych 55W. Dziękuję za obszerny i pomocny tutorial!
Dzięki wielkie za ten temat 🙂 Właśnie padł mi bi-xenon w moim Volvo S60 i szukałem, zastanawiałem się co z tym zrobić. Myślisz, że jest sens zmieniać fabryczną przetwornicę Volvo na tą Vertex AC 55W 1055? Żarniki kupie te co polecasz, czyli https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html
jeżeli masz Volvo S60 , to może u Ciebie być ten sam problem z przetwornicą Vertex’a – będzie mrugać jak u mnie w S80 ???
nie wiem jak jest z oryginalną przetwornicą w Volvo
teraz mam mondeo i oryginalna 35W ma 40W … który skacze przy uruchamianiu aż do 110W !!
a te 55W co mam na miejscu mają 49-52W … (przy uruchomieniu 90W)
dlatego oryginały (firmowe) lepiej świecą, bo są mocniejsze, a chińskie są słabsze niż powinny być 😛
ale przygotowuje się do kolejnego testu . ciągnę/lub mam już do testu:
– 7kpl przetwornic 55W
– 1kpl przetwornic 70W
– 2 zestawy chińskich soczewek BI-LED 3″
– 1 zestaw chińskich soczewek Hella 3″ D1S/D2S + 8.1 H1
– 1 zestaw soczewek BI-LED oryginalnych KOITO 2020
– i z 15 zestawów żarników D1S i D2S w tym Bosma i oryginalne Osramny NB Laser
– i z 5 zestawów LEDów na chipach ZES i CSP
tak więc może wstrzymaj się jeszcze z miesiąc …?
już by było porównanie, ale przez wirusa w chinach są spore opóźnienia
i tak … zauważyłem że jest taka zasada ..
mały przykład..
słaby żarnik np. przy przetwornicy z poborem prądu:
– 30W świeci na 5.000Lx
– 40W świeci na 8.000Lx
– 50W świeci na 10.000Lx
Dobry żarnik: np..
– 30W – 8.000Lx
– 40W – 16.000Lx
– 50W – 32.000Lx
to przy 70W może być w 60.000Lx !! 😀
to są tylko przykłady …
niestety wcześniej nie sprawdzałem jaki pobór prądu mają tamte przetwornice i nie wiem czy jest taka zależność
obecnie mam tylko 3 przetwornice i występuje taka zależność , czekam na 6 kolejnych przetwornic w tym 70W by potwierdzić te zależności
a może pobór prądu nie jest taki ważny ?????
może sprawność danej przetwornicy ?? i np:
55W na jednej = 20.000Lx
a na 50W w innej będzie 30.000Lx
na tych 3 nie zauważyłem tego, ale … mooooże ???
no i dochodzą jeszcze LEDy zamiast żarówek xenonowych (LIPA !!)
no i na koniec .. nowe soczewki BI-LED !!!! tu mam spore oczekiwania
O rany, gruuuuby zestaw 😀 W takim razie kupię chyba żarnik jakikolwiek z Allegro najtańszy, żeby na miesiąc styknął a po Twoim teście kupie to co u Ciebie wygra 😉 Przetwornicę w takim razie zostawiam fabryczną i czekam z niecierpliwością na testy 😀
Cześć, super test i bardzo obszerny, czekam z niecierpliwością nad uzupełnieniem testu bo chce przerobić reflektory na bixenon lub bi led i nie wiem co wypadnie lepiej dlatego jeszcze się wstrzymam i czekam na test 😀
Pozdrawiam Serdecznie
Tomek
Kawał dobrej roboty taki test!
Też będę śledził dalej bo interesuje mnie opcja D2S , mam fabryczne biksenony a chciałbym je trochę „podrasowac”
z grubsza mogę powiedzieć że …
-> najlepszy żarnik D2S to niestety Osram NB Laser +200%
-> przyzwoite są Bosmy D2S , ale mimo wszystko słabsze, inne, np m-tech basic i premium i inne opisywane jako +30%, +50%, +60%, +100%, to w najlepszym przypadku świecą jak BOSMA !!, a Osram jest od nich jakieś 30% mocniejszy !
niestety przetwornice K5 się pogorszyły 🙁
od 52W … po przez 49W … aż po ostatnie jakie ściągałem miały 46W 🙁
-> na chwilę obecną przyzwoite zestawy (jak stare K5) i dobre żarniki powtarzalne to 55W (rzeczywiste ok 50W): https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html
-> mocniejsze bardzo dobre 70W (rzeczywisty 67W) https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
czekam jeszcze na zestaw tej firmy 55W, ale chyba zaginął po drodze 🙁
-> dobre przetwornice D1S są tym zestawie 55W (rzeczywiste 52W) https://www.aliexpress.com/item/32880703194.html
-> można dołożyć adaptery D1S -> D2S i wsadzić D2S (jeżeli by nie dało się wsadzić w soczewkę D1S bo to praktycznie to samo https://www.aliexpress.com/item/32957931555.html
czekam jeszcze za jedną soczewka BI-LED i paroma żarnikami i będę mógł dokończyć test , ale niestety chyba zaginęły 🙁
Czy ten zestaw k7 ma canbus
https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
Osram chodzi o taką: https://www.osram.pl/ecat/XENARC%20NIGHT%20BREAKER%20LASER-Przednie%20reflektory%20ksenonowe-Motocykle-Automotive%20Lighting/pl/pl/GPS01_3043392/PP_EUROPE_PL_eCat/ZMP_4057843/
Oryginał np w AutoPartner po jakiejś zniżce ok 208zł
Z opisu testów rozumiem że mogę dać 35W palnik i przetwornice nawet te najsilniejsze F7 , działać powinno jedynie mogę skrócić życie palnika.
PS. Do tej pory myślałem że przetwornice są tzw wieczne a starzeniu ulegają palniki a to chyba tak nie jest – przetwornice też tracą z czasem i przez to lampy świecą słabiej nawet jeśli damy nowe palniki..
Czy w tych zestawach co na Ali sprzedają są też palniki faktycznie 55W czy zwykłe 35W a jedynie przetwornice mają 55W..?
Jeśli są do kupienia faktycznie palniki 55W to jak one się mają do tych standardowych 35W…?
palniki 35 i 55W to jeden kij 😛
ani żarnik 55W nie świeci jakoś lepiej na 35W czy 55W przetwornicy
ani 35W na 35 czy 55W
i wcale nie jest powiedziane że żarnik 55W będzie świecił lepiej od tych 35W
dla przykładu najmocniejszy żarnik jaki miałem to w/w Osram NB Laser +200% D2S/D1S 35W + przetwornica AC 70W
http://nununu.eu/images/2020/04/16/7Q4.jpg
Dzięki za wyjaśnienie
Czyli pasowało by kupić F7 AC
to:
https://www.aliexpress.com/item/4000790727775.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.735955abRiWeDH&algo_pvid=833f89c1-c257-4ce7-9717-6738b7a0db41&algo_expid=833f89c1-c257-4ce7-9717-6738b7a0db41-3&btsid=0ab6f83915870661108281061e0408&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
nom, są niezłe te F7 ! można brać !!!!!!!!
natomiast Q5 i C5 z tej oferty to gówna, mają pobór ok 40-44W !!! a od tego jeszcze trzeba odjąć sprawność przetwornicy która jest na poziomie ok 95% (ponoć, wg opisów ok 90-99%)
-> co ciekawe wszystkie przetwornice chińskie zimne startują z poborem prądu ok 90W (85-95) , nie ważne czy 35W czy 55W czy 70W !!
-> oryginalna przetwornica OSRAM 35W D1S (z Forda Mondeo MK4 2010) rzeczywisty pobór ma 40W (a nie 35) i startuje z poborem aż 120W !!!!
-> tak że oryginały są zaniżane na etykiecie , dlatego tak ładnie świecą, a chińczyki zawyżane na etykiecie, jeszcze nie znalazłem chińskiej przetwornicy która by zaniżała na etykiecie,
-> ogólnie chińskie 35W mają 20-30W,
-> ogólnie chińskie 55W mają 40-52W
(minus sprawność)
więc jak przepali Ci się oryginał, to albo kupujesz oryginał, albo musisz kupić 55W by były porównywalne z oryginałem, zakup 35W chińczyka to najgorsze posunięcie !!!
lub można przejść na soczewki BI-LED, niestety one są słabsze !!! ale światło jest ładne , równomierne, mocne oświetlenie przed autem = po prostu wygląda zajebiście, niestety zasięg jest kijowy, ale…
-> gówniane żarniki za 35W-55W miały w moich testach 5-15.000lux
-> dobre żarniki i przetwornice 55W miały ok 20-30.000Lux
-> 70W przetwornica z dobrym żarnikiem 40-45.000Lux !!
natomiast przetestowane przeze mnie Bi-LEDy miały: (cena nie jest wyznacznikiem)
-> Japoński KOITO „2020” z Toyota/Lexus (za 1000zł) ok 11,500Lux !!
-> Chińskie gówno (najsłabszy wynik, ale więcej światła przed autem- wolał bym to od Koito) = ok 10,500Lux !!! (za ok 500-600zł)
-> fajniejsze chińczyki ok 15.000Lux (za ok 500zł)
-> najmocniejszy bi-led (ale nieładnie światło się rozkłada przed autem) ma już ponad 20.000Lux !!!! (za ok 600zł) więc jak przyzwoite xenony !!!!
czekam jeszcze na zaginionego bi-leda za 700-800zł
Czyli rozumiem że teścik się zbliża :D?
tak, teścik się zbliża … ale jak pisałem to parę rzeczy mi może zaginęło bo status przesyłki nie zmienił się od 5-13 marca :(, ale jeszcze poczekam i w miedzy czasie coś jeszcze dobieram
tak czy inaczej w ostatecznym teście nie wezmą udziału żarniki i przetwornice które sromotnie przegrały, tylko o nich wspomnę i jaki miały wynik pomiaru, bez fotek
a przetestowanie jednej kombinacji (1żarnik + 1 przetwornica) to ok 60min (wygrzanie z 30min, fotki i zbieranie danych z 20min i 10min stygnięcia by można było zmienić żarnik, bez czekania można zmienić przetwornice, ale nowa przetwornica i tak musi się wygrzać)
i tak trzeba jeden żarnik przetestować na wielu przetwornicach
jak i każda przetwornica na wielu żarnikach
teraz zbieram szczątkowe dane
a jak już wszystko będę miał to wybiorę najlepsze i zrobię dokładne bezpośrednie porównanie
a testy robię w robocie , tak że czasami ciężko z czasem, a jak widać to trochę trwa
LEDy można szybciej zmieniać bo wygrzewają się krócej bo ok 5-10min już świecą maxa, albo raczej pobór prądu się ustabilizował i to co miały się przygasić, to się przygasiły (bo np. startuje z poborem ok 30W …i jasnością np 10.000Lux, ale po 5 min. jak się one nagrzeją spada pobór do np 25W i jasność do 8000Lux i wtedy można dopiero robić pomiar
a wszystkie LEDy / xenony (bez bi-ledów) jeszcze testuję w „kuli pomiarowej” która zbiera informacje o ogólnej ilości światła w niej, nie patrząc jak się żarnik włożył do soczewki, czy też jak wpływ ma dana soczewka na ilość światła = dodatkowe 30-60min na jedną parę
ps. chińskie 55W które dobijają lub przekraczają 50W jest problem ze znalezieniem !! !!!
większość ma ok 40-46W, lepsze 46-49W
przetestowałem ok 30 modeli przetwornic 55W, a łącznie z 80-100szt (kpl. są w parach wiec jest x2 + kilka dostaw)
to te które przekraczały lub osiągały 50W (z przetwornic 55W)to tylko:
1. wcześniejsze K5 (50-52W) , bo teraz mają 44-46W
2. vertex 1915 jak dobrze pamiętam (51-52W), to było rok temu tak że teraz też mogą być słabsze
3. te SKYJOYCE D1S (52W) https://www.aliexpress.com/item/32880703194.html
4. te buldream2 (49-50W) https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html
na chwilę obecną, bo czekam jeszcze za innymi SKYJOYCE, SOKOTO, i F5 (brat F7)
Zamówiłem właśnie 2 komplety F7 (dzięki twojemu opisowi) ciekawe na kiedy dojdą..
Zastanawia mnie jeszcze kwestia starzenia się przetwornic – tracą z czasem swoją moc czy to jest tak że działają działają a później pyk i spalona..?
Druga kwestia kiedyś gdy nie było praktycznie jeszcze dostępnych 55W myślałem o zwiększeniu mocy poprzez podłączenie 2 przetwornic do 1 palnika ale finalnie nie sprawdziłem czy się da i jaki ewentualnie efekt?
co do zdublowania przetwornic to nie mam pojęcia…
przetwornice 55W są ok 10lat
pierwsze przetwornice miałem ok 15lat temu
auta zmieniałem co ok 5-6lat (czasami miałem kilka na raz, bo najpierw kupowałem, potem sprzedawałem)
tak że miałem porównanie !!! i tak…
-> 13-15lat temu miałem Passat’a B5 i chińskie lampy (chyba Depo) z soczewkami, wtedy pojawiły się chińskie xenony (a przynajmniej ja się o nich dowiedziałem) i miałem FAT’a 35W i był zajebisty ..!!! przez ten czas zdechły 2 przetwornice, jedna zdechła po tygodniu, to kupiłem drugi zestaw by mieć nim przyjdzie z gwarancji, druga zdechła po 2 latach wymieniłem i obie lampy świeciły tak samo
-> 8-10lat temu kupiłem Chrysler’a 300m tam były soczewki, dałem całe lampy do regeneracji i… zaczęły się problemy , próbowałem z LEDami, ale ostatecznie wleciały xenony , i już musiałem kupić 6 różnych zestawów !!! 1x35W fat, 1x35W slim, 1x55W slim, 1xAC55W „cyfrowe”, 1x55W fat i z chin 1x AC55W (najdroższe jakie w chinach były – K7) i okazały się najlepsze = dorównywały, i przebijały światła z PAssata !! który miał 35W fat !!!, reszta z PL to była masakra 5letnie żarniki i przetwornice (35W) biły nowe 35-55W !!!
-> 2-3lata temu kupiłem Volvo S80 i ta sama sytuacja, najpierw LEDy, potem xenony ale już poszedłem na całość bo przeszło 20kpl bo nic nie dorównywało starym z chryslera !!!
tak że … z roku na rok przetwornice i żarniki są coraz gorsz / słabsze !! ich przewody coraz cieńsze !!!
spadek ich wydajności to głównie wypalające się żarniki, przetwornice niewiele tracą, a jak mają paść to z dnia na dzień bez ostrzeżenia, ew. nie startują, lub gasną lub mrugają przy końcu żywota
żarniki z czasem zmieniają barwę i tracą na jasności, ale to nie jest tak źle jak niektórzy próbują wmówić
po prostu jak jest dobry żarnik od początku to mniej słabnie z czasem !!
jak żarnik już na dzień dobry jest słaby to prawdopodobnie z czasem o wiele bardziej słabnie !!!
ale taki słaby żarnik np.
na 35W świeci 5000Lux, na 55W=8000lux, na 70W=10000Lux
dobry/lepszy żarnik np:
na 35W niech ma nawet 6000Lux, ale już na 55W=20.000lux na 70W już 35.000lux
tak że przyrosty są większe…
to tak z grubsza, bo muszę spadać
Znajdę chwilę to zlutuję 2 przetwornice do testu, jak się nie będę długo odzywał tzn że wyleciałem w powietrze 🙂
Mam pytanie. Potrzebuję zestaw hid pod wejście Hb4. Na allegro obecnie brak przetwornicy vertex 1055 55w ale jest vertex 1068 35w. Czy możesz mi podpowiedzieć jaki zestaw ostatecznie wybrać i jako żarnik do tego? Ewentualnie jakiś gotowy zestaw przetwornic i żarników masz do polecenia??
1068 gówno
jw. ten jest ok https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html zestaw 55W (real ok 50W)
lub od nich żarniki w oplocie jak w tym zestawie + przetwornice 70W, link wyżej
Właśnie szukałem czegoś na już bo z alli przyjdzie za miesiąc najwcześniej. A na allegro nic z przetwornicą 1055 nie ma.
Ja jak zamówiłem to z Chin wyleciało następnego dnia w PL było dosłownie w 24 h tylko nasi trzymają to już ponad tydzień – kurde kwarantanne sobie urządzają ale bez przesady że tyle czasu..
24h mało realne by dotarło z Chin, rekordowe wysłane pocztą miałem ok 5-7dni , ale to było może z 5x na 10lat …
jeżeli masz przesyłkę zaczynającą się od 0045… to można ją śledzić za pomocą poczty dopiero jak będzie w PL i wtedy powinna dojść w ok 1-3dni po dotarciu do PL bo idzie jako paczka kurierska
to jest najszybsza wysyłka (poza kurierami DHL itp) może iść min. od ok 5-7dni, przeważnie ok 2-3 tygodni trzeba liczyć,
jak masz przesyłkę 2litery , potem cyfry i 2 litery, to status na stronie poczty polskiej jest od razu jak wyjdzie z chin, ale często nie ma aktualizacji jak jest w PL albo ogólnie w EU … dostarczane przez listonoszy jako list i tu może iść w do 2-3 tygodni (tego do końca nie wiem czy w PL, ale w EU na pewno) te idą minimum ok 1 miesiąca
są jeszcze wysyłki zaczynające się od LP, w połowie drogi dostają numery 2litery-cyfry-2litery i też się wleką miesiąc to minimum
to samo zaczynające się od S-i dalej cyfry, lub same cyfry, też idą długo, minimum miesiąc
DHLem rekordowe miałem 2dni
paczkomat jest wolniejszy , bo idzie ok 4-5 tygodni (przeważnie , bo są wyjątki na + i na -)
większość paczek z chin dochodzi w 2-3 tygodnie
ale mam też kilka na które czekam już ponad 2 miesiące 🙁 lub zaginęły 🙁 ???
https://static.pokazywarka.pl/l/c/w/ede4f8e04bf57ba2fadd10daf21bc65c_orig.jpg?1587977695
Taki status jak inaczej rozumieć..? Paczka zaczyna się na 0045
w drodze – leci do PL
będzie odprawa celna i czas [GMT+2] to oznacza że dotarło do EU (-Liege- itp…) i tam 1-2 dni,
i po odprawie ok 1-3 dni dociera do PL
i 1-3dni w PL
Ok, dzięki za podpowiedź, dziś faktycznie zmienił się znów status i jest że dopiero wyleciało z CHRL ..
PS. Jak podmieć fabryczną przetwornicę np w Audi czy Mercedesie na taką uniwersalną o jakich tu mowa.
Tam jest tak że przetwornica podpięta pod lampą w środku idą kabelki do (to się chyba nazywa statecznik) który jest wtykany na palnik
nie wiem jak tam jest, i u siebie (Mondeo MK4 ) jeszcze nie wymieniałem … ale u mnie jest….
wtyczka wchodzi w reflektor (jak w każdym innym aucie) i na tylnym dekielku w lampie jest przetwornica, do której dochodzą 2 kale (zasilające, wystarczy przerobić wtyczkę, lub dorobić adapter i wpiąć w uniwersalną)
z przetwornicy do żarnika to już indywidualna sprawa, zależy jaki żarnik jest w aucie i jaki się chce zastosować, oraz czy da radę włożyć i poprawnie zamontować w soczewce żarnik innego typu np zamiast D1S dać żarnik D2S
Chodzi o palniki D2S
To się chyba zapłonnik nazywa
https://static.pokazywarka.pl/m/9/3/a6096ff1ab77d0ec3526430e4dab692a_orig.jpg?1588186564
Tam idą chyba 4 kabelki
D2S mają zapłonnik w przetwornicy i połącza się żarniki takim kablem / wtyczką https://www.aliexpress.com/item/4000157879636.html
jak ktoś ma D1S przetwornice to może dać Żarniki D2S (jak soczewka pozwoli/jej zapięcie) przez takie adaptery-iskrowniki/zapłonniki
https://www.aliexpress.com/item/32957931555.html
Możliwe że od przetwornic naliczą cło?
https://static.pokazywarka.pl/a/u/n/52f6cbf1283a4db04e1a62e6636c3a6b_orig.jpg?1588582908
jak tu poprawnie wstawić zdjęcie?
nie powinni oclić, ale różnie to bywa
Przetwornice doszły bez dodatkowych kosztów już jakiś czas temu, w opakowaniu nie było żadnych kwitów ale widać że każde pudełko było otwierane przez celników. Tak sobie myślę że dobrze byłoby mierzyć przepływ prądu miernikiem cęgowym na przewodzie ale za przetwornicą wtedy wyeliminowałoby to straty samej przetwornicy i pokazało ile faktycznie idzie do palnika
Na szybko zrobiłem test (pomiar mało dokładny bo aplikacją w telefonie)
Ten sam palnik ta sama lampa, pierwszy wynik na oryginalnej przetwornicy (chyba Hella) drugi na 70W z Aliexpress
https://static.pokazywarka.pl/5/e/b/dd9e9bf27dafc287092d26c56b0b3113_orig.jpg?1589528253
https://static.pokazywarka.pl/n/4/5/3b044d3d469ac17748d227535e24487d_orig.jpg?1589528253
A jak się jeździ? To najważniejsze
PS. Zainwestuj w bosmy świeca przyzwoicie i dobra cena
Lub osramy nb laser +200% to niestety najlepsze żarniki jakie testowałem
Jak hela to pewnie tak jak u mnie w mondeo, napisane 35w, a rzeczywiście jest 40w
Dlatego oryginały lepiej świeca od Chińczyków
Ale te 70w mają ok67w, nawet jak by miały 60w to i tak 20w więcej, więc musi być różnica 🙂
Te linki nie działają, co było widać.
Myślałem jeszcze nad 75w
Sle one mają znacznie większy pobór prądu (nie wiem jak im to wychodzi)
Tak czy inaczej, nie jestem za zwiększaniem mocy aż tak bardzo
Dobre 70w to wg mnie max-optimum
75 i 100w to już za dużo
Nawet nad 70w się zastanawiałem czy kupić do testów
A ja czekam nad bi-led em, który zaginął w transporcie, kupiłem go drugi raz niedawno… Tak ze jeszcze z tydzień i będzie jasno… Czy led może konkurować z xenonem
Na razie nie testowałem w warunkach drogowych bo mam wymontowane reflektory (wysłałem całe lampy do regeneracji, soczewki są napawane od nowa na wersję z trochę lepszym odbłyśnikiem niż fabrycznie (teraz odbłyśniki są jak bym to określił bardziej lustrzane), chcę zamontować tak żeby oryginalne też były, zrobię jakiś przełącznik żeby mieć możliwość przełączenia z której przetwornicy będzie szło gdy już bądą w aucie wtedy będę miał prawdziwe porównanie w warunkach drogowych
Witaj FMOne.
Na autoWcentrum robiłeś wielki test palników, ale komentarze urywają się przed końcem.
Bardzo mnie to zainteresowało. a byłem ciekaw Osram NightBreaker vs hid 55W
Jakie są aktulanie najlepsze żarniki?
Czy będzie nowy teścik a jak tak to kiedy możemy sie go spodziewać?
Po zamontowaniu polecanych przetwornic i palników, w megane 3 odcina napięcie w lewej lampie i nie swieci. Próbowałem montować can controller i nic to nie dało. Po zamontowaniu z powrotem żarówek Philips Led h7 lampy świecą normalnie. Jak temu zaradzić?
-> Najlepszy żarnik jakie testowałem to Osram NB Laser , niestety , miałem nadzieje że coś mu dorówna, ale niestety nie, a przeleciałem trochę tego ok 35.000Lux@55W / 47,000Lux@70W
-> 2 w kolejce to Bosma badzo przyzwoita i najlepszy stosunek cena do jakości, oraz kolory 6000K (biały), a Osram 4350K (żółtawy), ok 30-32.000Lux
———————-
Adam, zamień przetwornice, może uszkodzone !?!? i o jakich mowa ??
—————–
na razie mam przerwę i zbieram materiały 😀
ogólnie najlepsze przetwornice to :
– UniwersalneF7 DLP = 67-68@70W = do ok 47,000Lux https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
– Uniwersalne F5 DLP (i niektóre podobne) = 51-53@55W = do ok 35.000Lux https://www.aliexpress.com/item/32955881133.html
– D1S SKYJOYCE = 51-52@55W do ok 33.000Lux https://www.aliexpress.com/item/32880703194.html
– Buildreamen2 (zestaw całkiem przyzwoity z bardzo przyzwoitymi żarnikami) ale już mniej powtarzalny = 48-51@55W 28.000-32.000Lux https://www.aliexpress.com/item/32853943547.html w zestawie żarniki porównywalne z Bosmą, może minimalnie słabsze, więc nie jest źle)
—————-
jeżeli chodzi o żarniki HID, H1 H7 itp…. to bardzo przyzwoite i powtarzalne – ok30.000Lux @55W https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html
D2s i D1s itp.. to w/w Bosma – ok 30-32,000Lux@55W
\
M-Tech d2s/d1s to lipa, ale tania, w tej cenie są ok, co ciekawe Premium gorzej świecą od Basic !! 😛 ok 25.000Lux @ 55W
——————-
Jeżeli chodzi o LEDy H1 H7 itp… to :
-> numer 1 (wg. mnie) na chipach CSP https://www.aliexpress.com/item/33053417058.html
porównywalne do XHP-50 i prawie tak mocne jak XHP-70, ale rozkład światła o niebo lepszy (w zwykłej lampie), do soczewek bardzo ciężko
———————
Bi-LEDy nadal testuje,
-> wiem jedno Koito 2020 / 3A/ 1A to ścierwo , może i szeroko świecą, ale są słabe jak barszcz 😛 ok 11,000Lux
-> ale na chwilę obecną najmocniejsze są Bi-LEDy DIRECT, niestety te które testowałem i były ok, już nie są dostępne, ale teraz wziąłem te: https://www.aliexpress.com/item/33014948145.html prawdopodobnie to to samo, ale zobaczymy…
ok 31.000Lux
A ja mam pytanie. Dlaczego ruch ludowy nie polecasz do soczewek? Bo chce właśnie jakieś kiedy w soczewki wsadzić ale nie wiem jakie dobre. Może lepiej HIDy odrazu?
Tych Ledów**
A ja mam pytanie czy testowałeś coś co montujesz w oryginalnej lampie która jest przystosowana do xenon ale typu led? Chodzi o coś takiego’
198,75 zł 35%OFF | Bullvision HID D1S D2S D3S D2H 30000LM reflektory LED o wysokiej jasności chipy CSP światła samochodowe Auto 6000K białe oświetlenie światła 2 żarówki
https://a.aliexpress.com/_B1QVpQ
miałem tego typu 2ledy jeden był totalną porażką, ale jeden na prawdę fajnie działał, ale w cholerę drogi, chyba 290zł kosztował, w obu przypadkach rozkład światła był bardzo równomierny) jak odnajdę jakieś info o nich to wrzucę
KUPIŁEM tego LEDa, zrobię test 🙂 ale to trochę potrwa nim przyjdzie
przyszły mi te żarówki … lipa jak diabli, max 11,000lux
Witam jeżeli kupie te przetwornice https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
i do tego te żarniki https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html to to będzie najlepszy zestaw ?? z tego co zrozumiałem to, żeby było to zgodne z przepisami muszę kupić jeszcze poziomowanie świateł i naklejki na lampę??
tak i nie
1. to nigdy nie będzie zgodne z prawem !! jakakolwiek przeróbka oświetlenia (nawet złożenie mocniejszych żarówek lub ledów z homologacją) bo lampa nie jest do tego przystosowana !! a przeróbki nie są dozwolone
2. ale tak, to będzie bardzo przyzwoity zestaw , mocny i nie powinien robić problemów w samochodzie
3. tak by mniej się czepiali to potrzebne są:
– automatyczne poziomowanie
– spryskiwacze reflektorów
– i można dodać naklejki z „homologacją” ale to są tylko naklejki , a nie homologacja
Witam, czy zakupiony na aliexpress zestaw już dotarł, zamówiłem identyczny i zastawiam się jak się sprawuje?
https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
i do tego te żarniki https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html
Witam,
W pierwszym wierszu podziękuje za wspaniały materiał, kawał naprawdę dobrej roboty.
Mam pytanie odnośnie wymiany żarnika D1S. Czy masz jakieś doświadczenie na tym polu ?
jakiej marki i jaki typ zastosować aby poprawić nieco wydajność oświetlenia?
W aucie mam takie wyposażenie https://factoryxenon.com/wp-content/uploads/imported/5/65/New-OEM-for-17-18-Jaguar-XE-Xenon-HID-Headlight-Ballast-HID-D3S-Bulb-352666500665-600×600.jpg
Co prawda to fabryczny zestaw, Przetwornica wmontowana w obudowę lampy, tu wiele nie powalczę. Jasiek sugestie pomysły? byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
numer 1. (tak jak pisałem wyżej w komentarzu) Osram NB Laser +200%, ale w cholerę drogie
numer 2 Bosma !! i znacznie tańsza oraz więcej odcieni światła, niestety słabsza od osrama, ale nadal przyzwoita ilość światła
prawdopodobnie możesz wymienić przetwornicę, zobacz ile idzie do niej przewodów, jak 2 to jesteś w domu, jak więcej to trzeba poszukać informacji od czego są przewody … oraz zależy jakie mocowanie żarnika… czy żarnik może sam być w lampie i się trzyma … by można było zastosować żarniki D2S które są tańsze i uniwersalne przetwornice mają iskrowniki wbudowane
jak pisałem Przetwornica Przykręcona do lampy, tak to wygląda po odkręceniu view-source:https://a.allegroimg.com/s512/037de0/0b9cc98c4c3c92c5663427625c8f/PRZETWORNICA-XENIUS-HELLA-JAGUAR-XE-5DV-009-610-40
Co do reszty pytań Musze po-guglać
Przepraszam ten link https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/25/fc/f1/przetwornica-xenon-jaguar-xe-5dv00961040-ruda-slaska-sprzedam-530638863.jpg
zobacz od drugiej strony … przewodów podpiętych do tego gniazda, u mnie są 3 piny, ale tylko 2 przewody = proste, ale co ciekawe czerwony przewód jest minusem a czarny plusem 😛
ew. jak jest więcej to miernik w rękę i szukać masy i +12 na poczatek
lub połączyć piny wtyczki z przetwornicą, włączyć światła i odpinać po kolei przewody, ten który po odpięciu nic nie zmienia = olewasz, a te które spowodują zgaszenie / zapalenie światła = te Cię interesują , mam nadzieje że będą 2
potem najlepiej wypinasz „nie działające” przewody i jeździsz parę dni dla pewności czy wszystko jest ok czy poziomują się światła, albo czy długie działają, nie ma błędu itp…
jak jest ok, to jesteś w domu
3 opcja to poszukać opisu wyprowadzeń/pinów albo przetwornicy, albo instalacji elektrycznej auta
ja parę dni temu wywaliłem oryginalne xenony (soczewki, żarniki i przetwornice) i wsadziłem bi-led’a , niestety nie jest najmocniejszy, bo 26.000Lux, ale jak dla mnie robi robotę
niestety źródło skąd brałem tego typu soczewki bi-led wyschło i wziąłem od konkurencji (już 2 źródło) i lipa są słabsze bo mają ok 26.000Lux zamiast ponad 31.000Lux 🙁 (oba źródła) oraz te przyszły z w kiepskim stanie, soczewki brudne od środka, jakiś syf na nich , blokująca się przesłona długich, przywrócenie ich do stanu użytkowania niestety spowodowało widoczne na obudowie zadrapania, więc będę musiał je sprzedać po kosztach, albo ze stratą, tak że włożyłem na testy do auta i potem sprzedam jako używane i tyle … tak czy inaczej … oto efekt i porównanie::
BI-LED Direct 3″ 26.000Lux 6000K (jeszcze nie do końca wyregulowana wysokość)
https://www.youtube.com/watch?v=_iRoiXP_Hgg
A tu Soczewki 2,5″ 8.1 super + Hid AC55W + H1 5000K = ok 31.000 Lux (20% mocniejsze od Bi-LEDa)
https://www.youtube.com/watch?v=O3Derc5YQEM
Jeśli będziesz chciał sprzedać to daj znać sam u siebie bym przetestowal.
Pozdrawiam
Na żywo to musi wyglądać WOW. Skoro tak to na tym nagraniu wygląda to nieźle zamiatasz świateł na drodze
Właśnie zamówiłem do innego auta takie cuś do Vw caddy https://pl.aliexpress.com/item/4000127865625.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.31c15c0fLC838Z
Mam nadzieję że będzie lepiej ni to co fabryka dała to to jest katastrofa
Dzień Dobry Panie FMOne,
A spotkał się Pan kiedyś z żarnikami Yeaky z Ali?
Ponoć trzymają poziom ?
Cześć,
Pierwsza sprawa to chciałbym się podzielić moim ogromnym zadowoleniem że jakieś forum w tym internecie sprawnie działa i jest aktualne w 2020 roku. Przechodząc do tematu chciałem zapytać czy sprawdzałeś żarniki od hidretrofit? Mają dobre ceny, jeździłem na nich jakiś czas(3 lata?) ale miałem soczewki z Ali i w sumie bylo powiedzmy ok… W komentarzach ludzie piszą że lepsze od osrama, może to jest grał którego szukasz? Jakby co mam żarniki h1 5500k( 30kkm przebiegu) i 4500k (3kkm) przebiegu. Jestem na etapie zmiany na soczewki d2s stąd posiadam takie na zbyciu. Jeśli byłbyś zainteresowany to się odezwij. Chętnie bym się dowiedział czy ten hidretrofit taki dobry jak go opisują a luxometru brak 🙂
Pozdrawiam i szanuje za tak wyczerpujący opis i odpisywanie na komentarze 😀
Sprawdziłem te żarniki i tak jak kolega wyżej pisze, żarniki z hidretrofit to żarniki firmy Yeaky. Może warto sprawdzić? 🙂
ok, nie ma problemu, odezwij się na fmone@tlen.pl podam adres do wysyłki i zrobi się testa, ale szczerze wątpię … ale może ???!
coś się ruszyło z tymi Yeaky ?
po nowym roku powinno coś się zadziałać, tak się umówiliśmy …wstępnie
Cześć,
Ja kupiłem te Yeaky w wersji D2S i mogę z całą pewnością polecić, bo świecą bardzo dobrze (na oko można powiedzieć, że świeci jak Bosma), ale łuk przeskakuje i światło miga na drodze 😁 Ale można się przyzwyczaić, bo ilość światła jest na wysokim poziomie.
Cześć,
Ja kupiłem te Yeaky w wersji D2S i mogę z całą pewnością polecić, bo świecą bardzo dobrze (na oko można powiedzieć, że świeci jak Bosma), ale łuk przeskakuje i światło miga na drodze 😁 Ale można się przyzwyczaić, bo ilość światła jest na wysokim poziomie. Można kwestią jest tego typu, że mam 70W? Ale Bosma i ostatnio jakieś dziady świeciły równo, więc myślę, że to problem od żarników. Teraz muszę sprawdzić BD2 55W, bo xenony 35W dość szybko się spaliły ( Bosma świeciła ok. 400h, a dziady zmieniłem ostatnio, bo po zmroku nic nie było widać, więc nie wiem ile wytrzymałby).
Cześć przeszukując Ali znalazłem żarniki firmy HAILI ze zdjęć wynika że jest to ta sama firma co tzw „blue” https://pl.aliexpress.com/item/4001289743944.html?spm=a2g17.12010612.8148356.7.6ea354aeBrInfb
tak, mam je nawet, ale są lipne, chińczyki mają wielgachny problem z powtarzalnością 🙁
i podróbkami 😛
FMOne – przetestowałeś przetwornice 70W? czy nie obawiasz się że to za duża moc ? z jakimi żarnikami najlepiej współpracowały? cz spotkałeś się z adapterem tak by w miejsce żarówki H7 zamontować żarnik D2S ?
FMOne – przetestowałeś przetwornice 70W? czy nie obawiasz się że to za duża moc ?
tak, mam 70W i są bardzo dobre ilość światła na dobrym żarniku to ponad 40.000Lux, nawet do 47.000Lux !!
adapterów nie widziałem – nie szukałem
wg. mnie 70W to taki dopuszczalny MAX
żarówki często mają napisane 55W a ciągną nawet do 65W, tak że 70W jest bezpieczne
75W już nie chciałem testować i nie będę , a tym bardziej większych
Polecisz jakiś zestaw 25w do soczewki na h7? Nie chcę przesadzić z ilością światła.
25W ?? praktycznie niedostępne, bierz 55W (linki wyżej) lub LED’a CSP (też link wyżej)
dobra jestem na finiszu testów bi-ledów 🙂
to co miałem zamówić już zamówione, lub większość przyszła , czekam na ostatnie 10 modeli 🙂 i już więcej nie zamawiam, bo większość do 300$/kpl dostępnych na Ali przerobiłem/przerobię
łącznie będzie jakieś 40modeli, może więcej , bo już się pogubiłem 😛
łącznie z laserami, lasery … fajny wynik do 47.000Lux, ale tylko na długich, na mijania lipa ok 20.000lux
Witam. Czy testował już ktoś nową wersję Mini h1 Ver 9.5 czy na prawdę daję tyle więcej światła więcej w porównaniu z 8.1 https://pl.aliexpress.com/item/1005001444873420.html?spm=a2g17.12010612.8148356.31.3cbb4c2d4pB6fj
kupione obie wersje, nie testowane jeszcze
Pod soczewkę na H1 co polecasz? Aktualnie mam HIDy ale szału nie ma, a wcześniej miałem Ledy. Żarniki mam od BD2 z Ali a przetwornica jakaś inna bo jak chciałem od BD2 cały zestaw kupić to nie były dostępne.
Witam wie ktoś może gdzie można dostać taki symulator samopoziomowania ?
Witam, któreH7 lepiej wybrać do Voyagera 2006 gładka lampa bez soczewki.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-hid-h7-h1-h3-h11-ac-55w-xenon-slim-can-bus-8706435670
Są żarówki H7R że niby lepsze jak soczewki nie ma
https://allegro.pl/oferta/h7r-zarnik-palnik-xenon-hid-ksenon-4300k-6000k-10248446254?fromVariant=8479789450
https://allegro.pl/oferta/narva-zarowka-h7-performance-led-6500k-12v-24v-9888076303
Witam, będzie jakiś nowy test? 😉
Szukam czegoś do soczewki H7. Zależy mi na jak najlepszej widoczności w nocy (daleko jasno ale nie oślepiająco) miałem jakieś stare ledy i świeciły bardzo ładnie ale strasznie krótko więc do zmiany następnie hidy i tu było ładne światło ale mam już je stare a poza tym zmienilem samochód więc móje tam zostaną a nowe zamontuje u siebie tylko co? Pacjent Kia Optima 2013 SX.
Witam.
Krzysztof, trochę czasu minęło od ostatniego testu. Zapodaj jakiś test, stoję przed zakupem czegoś pod soczewki H7 do VW Golf VII
Witam
Moze jakies nowe podsumowanie odnosnie soczewek mini h1 i przetwornic 55W, palników? 🙂
Pozdrawiam
p.s. fajnie byloby podawac ilosc swiatla z przetwornic/palnikow w lumenach. w pracy mam kule GLOptics no ale nie mam tyle sprzetu do testowania 🙂
obecnie trochę mało czasu na „porządne testy” (pomiar punkt po punkcie + fotki + obrobienie grafiki…)
ale jest parę fajnych przetwornic powtarzalnych
najlepszy stosunek ceny do jakości to BD2 K6 wyciągają ok 31-35.000Lux !!! teraz czekam na kolejną dostawę, to sprawdzę powtarzalność i może przygotuje test (postaram się)
w ostatnim roku bardziej skupiłem się na testach soczewek BI-LED, te lepsze jak szedłem do góry z ilością światła to robiłem testy, ale osiagnięciu ok 25.000 lux praktycznie się skończyło i zacząłem je regulować, po regulacji udało się przebić 30.000lux w paru modelach…
łącznie na ok 70modeli które przetestowałem (w tym BI-LED/LASER) tylko 3 powtarzalne modele prosto od chińczyka miały około 30-31.000Lux, po małej regulacji udaje się z nich wyciągnąć udawało się wyciągnąć z nich 34.000-40.0000 Lux (ps. 40.000lux tylko parę szt, jednego modelu, większość ok 35.000lux)
obecnie od roku czeka na pełny test ponad 20 modeli BI-LEDów (zrobiłem tylko na szybko jak przyszły pomiar max mocy w hot-spocie, bez foto, okazały się lipą i leżą , czekają na swoją kolej)
soczewki BI-LED/Laser to lipa, Laser tylko na długich !!, a mijania 20-25.000lux, a drogie w cholerę
ogólnie byłem zawalony innymi projektami (naprawa/modyfikacje aut, budowa/przebudowa e-bike’a, przebudowa działki, budowa drukarki 3D, budowa grawera laserowego, budowa maszyny CNC …) + trochę choroby i teraz mam sporo zaległości w robocie i w tych testach
na chwilę obecną mogę dać parę filmików filmiki w AUTO więc rzeczywista jasność nie jest do końca wiarygodna..
1. Tak świeci bi-xenon 8.1 i 31.000lux
https://www.youtube.com/watch?v=O3Derc5YQEM
2. tak świeci soczewka BI-LED Matrix / Direct wg mnie bardzo fajna, tyle że droga bo u chińczyków ponad 1000zł, ale miałem kilka różnych firm i dosyć duża rozbieżność ilości światła, Ronan miał najmocniejsze (ponad 30.000lux), ale się wycofali z nich 🙁 na tym filmie światła trochę za wysoko i 26.000 lux
https://www.youtube.com/watch?v=_iRoiXP_Hgg
3. tutaj już po ustawieniu wysokości
https://www.youtube.com/watch?v=IhzIJszoy9s
4. tutaj lewa lampa to wcześniejszy matrix 26.000 lux, prawa strona to Ronan95GT (znacznie tańszy, po regulacji do 38.000lux – obecnie od ok roku mam je w aucie)
https://www.youtube.com/watch?v=vZyF7a5OuIE
5. druga część porównania 26 vs 38klux
https://www.youtube.com/watch?v=1OgR33gsg0w
6. tutaj już oba światłą 38.000lux
https://www.youtube.com/watch?v=UwVre61XSh4
i tu małe porównanie wyjaśniające sprawę …
1. BMW F10 2010 – oryginalne xenony + Osram NB Laser +200%
https://www.youtube.com/watch?v=jdHV-Hw906k
świeci zajebiście co !?!? jak bi-ledy z filmów wyżej ?!?!?!?!?
ale czy na pewno ??
tu porównanie 1:1 auta koło siebie (specjalnie nie usunięte audio, bo video jest z rejestratora VIOFO A119 i dosyć szybko działa automatyka, szybko przyciemnia obraz, ale i tak widać różnicę + słuchać co jest mówione)
https://www.youtube.com/watch?v=zdg5vFTaQWY
https://www.youtube.com/watch?v=HKG2ElZpdcc
Ciekaw jestem jak by wypadły takie gotowe zestawy hid firmy osram albo Philips widziałem je w internecie może zrobił byś ich test i porównał do tych zestawów ?
nie robiłem testów, ale testowałem oryginalne przetwornice OSRAM 35W z Mondeo MK4 to max zależnie od soczewki ok 20.000lux
a ja z grubsza się poddałem, bo dysk mi padł i straciłem wszystkie testy które robiłem przez ostatnie 3lata 🙁
Hej,
jaki zestaw będzie lepszy?
https://a.aliexpress.com/_v6CvWK
Czy
https://www.aliexpress.com/item/32465772151.html
Plus
https://www.aliexpress.com/item/32854559553.html
Chyba że coś innego polecasz do soczewki?
I czy iść w przetwornice 70w czy nie przesadzać i 50w brać?
Dzięki a góry za odpowiedź
kwestia indywidualna, ja bym został przy 55W
Ostatnio zauważyłem ze znowu sa dostępne xenony vertex 1055 ale nazywaja sie teraz amio 1068 widziałem ze u znajomych super swieci wiec moznaby to przetestować