Problem pytanie kompresor lakierowanie.

Pytania czytelników MÓJ GARAŻWitam Panie Krzysztofie
Na początku pozwolę sobie pochwalić za blog o lakiernictwie i chęci pomocy dla innych ludzi bardzo cenię takich ludzi. Czytałem różne fora związane z lakiernictwem samochodowym, ale to jest najlepsze jakie znalazłem tutaj jest tak dobrze wszystko streszczone i konkretnie wytłumaczone.
Panie Krzysztofie czytałem temat o doborze kompresora do lakierowania i się trochę pogubiłem i chciałbym się upewnić czy dobrze kombinuje.
Ogólnie lakierowaniem zajmuje od 4 lat hobbystycznie dla siebie nie zarobkowo.
Moje pytanie ponieważ odrestaurowuje sobie moje autko jakim jest syrena 105 i sam chcę ją pomalować w garażu w elementach buda osobno i błotniki, drzwi
Mam do kupienia w dobrej cenie nowy kompresor od znajomego firmy Airpress
Wydajność na ssaniu 310 l/min
Zbiornik 50 l
Moc silnika 2,0 KM / 1,5 kW
Ciśnienie robocze 6 bar
Ciśnienie maksymalne 8 bar
Ilość cylindrów 1
Ilość stopni sprężania 1
Zasilanie 230V / 50Hz / 1F
I Czy taki kompresor w zupełności mi wystarczy pistolet Sico bronze RP chyba nie powinno być problemu z wiatrem?
Lakier baza biała i tu pytanie jeżeli jest beż dodatku perły to nie powinno być różnicy w odcieniu na elementach jak np drzwi polakieruje osobno na stojaku a na drugi dzień błotnik w przy samochodzie.
Z góry dziękuje za odp
Pozdrawiam Zibi

Przy wydajności na ssaniu 310l wydajność efektywna będzie to około 180 – 200 l/min, przy lakierowaniu większych powierzchni (całościówka) i tak małym buforze, nie starczy do zasilenia Sico bronze RP bez przerw w lakierowaniu. Ten Sico to podróba Iwaty W400, ma zapotrzebowanie około 350-380 l/min. Nawet mój nowy kompresor o wydajności efektywnej około 350 l/min ledwo daje radę.
Zobacz test: Kompresor Maktek SKY 100 3F Test i opinia.

Oczywiście do małych powierzchni i pojedynczych elementów wystarczy w innych przypadkach trzeba czekać na kompresor w trakcie lakierowania. Nie jest to komfortowe i może mieć wpływ na jakość powłoki. Spadki ciśnienia, przesuszenie między warstw itp.

Tutaj koleiny raz muszę polecić Air Gunsę AZ3 HTE2 AV z dyszą 1.3. Ma zapotrzebowanie 200 l/min. Powinieneś dać radę spokojnie polakierować cały samochód w jednym procesie ewentualnie z jedną małą przerwą.
Drugim ciekawym pistoletem o wybitnie niskich wymaganiach jest Devilbiss SLG 610 dysza 1.3 potrzebuje 135 l/min. Tutaj już nie będzie problemu z powietrzem 😉

Jeśli chodzi o lakierownie pojedynczych elementów w kilku procesach i prasowalność koloru przy lakierach solidowych nie będzie problemu. Warunkiem jest taka sama ilość warstw aplikowanego lakieru bazowego. Jest to również wykonalne w przypadku metalików, jednak trzeba zachować takie same parametry natrysku w każdym procesie. (Ciśnienie, odległość pistoletu, rozcieńczenie, ustawienie pistoletu). Lakier bazowy należy przygotować raz w większym pojemniku i dobrze wymieszać przed lakierowaniem w kolejnym procesie.

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Problem pytanie kompresor lakierowanie.

  1. lukaszsant komentarz:

    Co sadzicie o tym kompresorze? allegro.pl/sprezarka-einhell-air-tech-euro-2500-50l-i5321878432.html#imglayer

Dodaj komentarz