Pomoc

Pytania czytelników Mój GarażWitam, mam pewien problem otóż nigdy nie miałem żadnej styczności z blacharka czy lakierowaniem, ale chciałem spróbować, choć tez za bardzo nie miałem wyboru 🙂 mieszkam w Niemczech a tu sobie liczą za takie naprawy, chciałbym się doradzić, co mogę dalej zrobić prześle zdjęcie, ci dalej krok po kroku mam zrobić, jakiej użyć szpachli i jakiego podkładu, nie mam za bardzo profesjonalnych narzędzi, muszę jeszcze skończyć klepanie zanim zacznę kłaść szpachle.

20150804_200241


Odpowiedz:
W przypadku tylnego błotnika i uszkodzeń, jakie dotknęły Twój samochód będziesz miał ciężko dobrze wyklepać blachę, ze względu na praktycznie zerowy dostęp do pogiętego poszycia. Bez odpowiedniego sprzętu blacharskiego (spotter) zadanie wymaga innych alternatywnych rozwiązań.

Tutaj mogę zaproponować lekturę mojej foto relacji z naprawy Fiesty, która miała podobne uszkodzenia:

Ford Fiesta MK6 cz.1 – analiza zakresu prac.
Ford Fiesta MK6 cz.2 – klepanie i szpachlowanie.

Jeśli chodzi o poradę, jak krok po kroku wykonać naprawę również zapraszam do lektury mojego bloga, oraz filmów You Tube.
Jestem przekonany, że zawarta treść w publikowanych poradnikach, w znacznym stopniu rozjaśni zasady postępowania, oraz rodzaje materiałów jakie należy użyć.
Szczególnie na początek polecam kategorie: Lakierowanie poradniki, Walka z korozją, Materiały lakiernicze

Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Pomoc

  1. dawido88 komentarz:

    Dziekuje za odpowiedz, juz co nieco czytalem, jest tez taki problem ze nie mam garażu, a jak zaszpachluje samochod to najlepiej nim nie jezdzic ? Czy da rade zrobić to w jeden dzien z lakierowaniem ? Pozdrawiam i do uslyszenia

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Do szpachlowania załatw sobie choćby wiatę do dyspozycji. Samo szpachlowanie jeśli nie masz wprawy może zająć całe popołudnie. Od biedy można jeździć szpachlowanym samochodem, jednak pod warunkiem że cała powierzchnia szpachlowana i obszar naprawy będzie pokryty gruntem epoksydowym 2k w dwóch pełnych warstwach. Podziel sobie pracę na etapy trwające dwa dni.
      Opcja #1
      Dzień 1: Aplikacja epoksydu, szpachlowanie, aplikacja epoksydu.
      Dzień 2: Matowanie epoksydu, maskowanie, aplikacja podkładu akrylowego, pauza 4h na utwardzenie podkładu, szlif podkładu, maskowanie, lakierowanie.

      Opcja #2
      Dzień 1: Aplikacja epoksydu (1 pełna warstwa), pauza 1h na wstępne utwardzenie Epoksydu, Szpachlowanie, Aplikacja epoksydu w 2 pełnych warstwach, pauza 20min na odparowanie rozpuszczalników, aplikacja podkładu akrylowego 2-3 Warstwy. Do tego zadania użyj gruntu epoksydowego w opcji mokre na mokre np: Novol Protect 360 + utwardzacz H5950
      Dzień 2: Szlif podkładu i matowanie okolicy naprawy, lakier bazowy, lakier bezbarwny.

      Najszybsza opcja to opcja 2.
      Jeśli nie zależy Tobie na bardzo dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym możesz darować sobie aplikacje warstw gruntu epoksydowego. Będzie szybciej, ale niestety da to bardzo słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
      Na koniec nie zapomnij zabezpieczyć błotnik od środka środkiem do konserwacji profili wewnętrznych.

      Obejrzyj sobie jeszcze ten film: https://www.youtube.com/watch?v=NSWHLPS_kZA

  2. luzet komentarz:

    Sceptycznie podchodze do prac w jeden dzień bo robota na szybko na ogół jest mało dokładna a jazda ze szpachlą nie jest najlepsza bo ciągnie wilgoć. Trzeba ją przynajmniej pokryć epoxem pozdrawiam 🙂

  3. dawido88 komentarz:

    Moglbys mi wypisac wszystkie szpachle i podklady beda mi potrzebe oraz papiery scierne? I jak to mozliwe ile mniej wiecej to kosztuje, dziekuje i pozdrawiam

  4. dawido88 komentarz:

    Zobaczylem caly film z maska od alfy, wszystko bardzo fajnie pokazane i wyjasnione, moja blacha chyba niemozliwe zeby byla tak rowna 🙂 mam jeszcze pytanie odnosnie nakladania podkladow i lakieru, nie bede mial dojscia do takiego pistoletu oraz sprezonego powietrza, jak to bedzie wygladalo sprayem :/ ? Jest to mozliwe ? Bedzie duza roznica ? Sory za te glupie dla Ciebie pytania ale nigdy tego nie robilem, a zawsze lubilem cos tam majstrowac przy aucie.. pozdrawiam

  5. dawido88 komentarz:

    Mam takiego pullera do wyciagania wgniecen ale próbowałem tylko z klejem na goraco 😉 jednakże za duzo wgniecenie zeby to tak wyciagnac ale nie mam jak tego przyspawac do blachy zeby to powyciagac, masz jakis pomysl żeby to zrobic bez spawania :/ ? Chyba sie nie da co ? Tyle na ile mialem dostep od srodka to wyklepalem dalej nie da rady.. prosze o jakies sugestie… dziekuje za pomoc

Dodaj komentarz