Wolfsburg (Autostadt) miejsce narodzin Volkswagena.

Witam wszystkich czytelników, w moim artykule opiszę podróż do krainy motoryzacji którą odbyłem w zeszłoroczne wakacje .  W miasteczku tym można zobaczyć jak powstają auta od podstaw na podstawie przekrojów a także zwiedzić fabrykę VW która znajduję się tuż obok jak i wiele różnorakich atrakcji które zapewni nam Autostadt. Dlatego postaram się wam trochę przybliżyć to miejsce abyście sami mogli tam pojechać.

 

Wolfsburg

A więc zacznę od samego początku czyli podróży, ja wyruszałem z Starogardu Gdańskiego gdzie kierowałem się na przejście graniczne w Kołbaskowie według mnie najlepsza droga, potem kierujemy się A11 gdzie nad Berlinem wjeżdżamy na  A10, potem już tylko  pozostaje nam prosta droga A2 na której będą drogowskazy na Wolfsburg Autostadt.

Na dole umieszczę zdjęcie z wytyczoną trasą i położeniem naszego celu,  przybliżę też trochę samą miejscowość. Wolfsburg leży w  środkowych Niemczech w  Dolnej  Saksoni, na wschód od Hanoweru i na północ od Brunszwiku. Leży na trasie szybkiej kolei ICE (Hanower-Berlin), przy autostradzie A39 i nad ważną drogą wodną Mittellandkanal – Kanałem Śródlądowym umożliwiającym bezpośrednie połączenie miasta z systemem wodnym Łaby i Odry. Liczy ok. 120,5 tys.

Od mojej miejscowości jest nie całe 700km więc nie jest daleko, drogę można pokonać spokojnie w 8 godzin .

Najlepiej jest być już na miejscu z samego rana bo jest co zwiedzać a całego dnia czasem może zabraknąć , godz. otwarcia, ceny biletów jak inne informacje można sprawdzić na stronie http://www.autostadt.de/en/visitor-information/opening-times/

W 2014 roku Autostadt było otwarte od 9.00 do 18.00 a cena wynosiła dla dorosłej osoby 15euro.

Wolfsburg mapa trasy

WolfsburgWolfsburgTeraz trochę informacji na temat samego kompleksu, gdy już dotrzemy na miejsce na pierwszy rzut oka pokażą się nam dwie wielkie wierze gdzie są trzymane nowe auta które można na miejscu zakupić i wrócić do domu nową  maszyną . Na samym parkingu znajdują się gabloty z historycznymi już VW.

Na samym początku zmierzamy do głównego holu aby zakupić bilety, tam też możemy się umówić na zwiedzenie fabryki która leży przy samym miasteczku tylko trzeba być naprawdę z samego rana bo jest ciężko z miejscami, mi już się nie udało zobaczyć tej najlepszej części atrakcji. Po zakupie biletów otrzymujemy mapkę i zabieramy się za podziwianie cudów motoryzacji .

Wolfsburg mapa

W pierwszym głównym budynku możemy zobaczyć jak powstają prototypy i szkice nowych samochodów , następnie zmierzamy zobaczyć pocięte na 6 kawałków auto aby przybliżyć nam powstawanie i jak zbudowane są nasze auta a na podsumowanie emitowany jest film od projektowania do zjechania z taśmy produkcyjnej.

Zmierzając dalej według naszej mapki wchodzimy do ZeitHaus budynku nr 2, tutaj zobaczymy auta rożnych marek od najstarszych po najnowocześniejsze , między innymi Bugati z 1912r, Benza z 1899r , MBW z 1938r jaki i rzadko występującego  Volkswagena W12 Coupe z potężnym silnikiem 6 litrowym. Oprócz samych samochodów możemy tam zobaczyć wyjęte silniki której znajdują się obok aut, ciekawostką jest silnik Wankla z trzema komorami spalania i tłokiem w kształcie trójkąta który wykonuje ssanie, sprężanie, prace i wydech. Pod tym linkiem dla zainteresowanych szczegóły silnika http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla

Następnym ciekawym obiektem jest Premium Clubhouse gdzie na cały budynek znajduję się jedno auto, jest nim Bugatti Veyron 16,4 , auto nigdy nie wyjechało i raczej nie wyjedzie na ulicę. Pokryte jest platyną a podwozie całkowicie zabudowane aby odbijało się w lustrzanych ścianach i podłodze co stwarza nie powtarzalny efekt odbicia światła . Sam budynek był projektowany na kształt toru Le mans. W budynku znajduję się jeszcze potężny silnik  od tego auta W16 8.0 64V DOHC 1200KM.

Kolejnym obiektem jest hotel 5 gwiazdkowy jak by miał ktoś ochotę nocować i po śnić po wcześniejszym Bugatti 😉 Naprzeciwko hotelu znajduję się następny ciekawy budynek nad którym warto zawiesić uwagę, w środku znajdziemy przyczepione do ściany Lamborghini które podczas animacji świetlnych i dźwiękowych znika na zewnątrz i powraca w płomieniach. Wszystko stwarza nie powtarzalny efekt grozy co podkreśla agresywność tego samochodu.

Po obejrzeniu Lamborghini kierujemy się do obiektów  w których znajdują się najnowsze propozycję konstruktorów danego roku takich marek jak Skoda, Audi, Seat, Volkswagen, Porsche a także oddzielnego pawilonu VW w którym znajdziemy większe modele takie jak Touareg, Amarok i Transporter.

Wolfsburg_46W budynkach tych możemy zasiąść za kierownicą najnowszych modeli Audi A8 czy Scirocco R . Między obiektami znajduję się miejsce do zjedzenia posiłku lub ochłodzenia się jakimś napojem.

Na uwagę zasługują jeszcze dwie wierze o których wspomniałem już na początku, można się dostać do ich środka za dodatkową opłatą i wjechać windą na samą górę. Wierze mierzą 48metrów i mogą pomieścić po 400aut , winda w ich środku przemieszcza się z prędkością 2metrów na sekundę a wjechanie na samą górę z zaparkowaniem auta zajmuje 1minute i 44s .
Autostadt

Jednym jeszcze ciekawym obiektem który opisze jest budynek Porsche którego kształt nawiązuje do stylistyki tych samochodów, w wnętrzu też nie znajdziemy ostrych krawędzi wszystko jest zaokrąglone a na wstępie wita nas cytat Ferrego Porsche, konstruktor i szef Porsche

„Na początku, Rozejrzałem się, ale nie mogłem znaleźć samochodu moich marzeń. Więc postanowiłem zbudować go samodzielnie”

Wolfsburg_59Wchodząc dalej widzimy miniaturki modeli Porsche z poszczególnych lat zjeżdżające w dół do najnowszych modeli gdzie są przedstawione w oryginale między innymi 911 Turbo S i Panamera S, do tego wszystkiego emitowane są filmy z historią tej marki. Jak i  w poprzednich budynkach mogliśmy usiąść za kierownicą to tutaj też możemy ale daje to  o wiele więcej radości niż np. w Skodzie

Zbliżając się ku końcowi artykułu zostało mi jeszcze przybliżenie budynku gdzie można zakupić każdy model np. VW i odbyć jazdę próbną przed kupnem. W  środku znajduję się również sklepik z gadżetami głównie marki Volkswagen, znajdziemy w nim ubrania, akcesoria do auta, breloczki, długopisy itp.

Na sam koniec możemy zafundować sobie jazdę po specjalnie przygotowanym torze z przeszkodami, przystosowanymi do tego autami takimi jak Volkswagen Touareg, Amarok i Tiguan, a także Skoda Yeti Ci. Przeszkody z jakim będziemy mogli się zmierzyć to pochylenia o 60stopniach, schody, mosty huśtawki, kanały z wodą itp. Sami niestety nie będziemy mogli jechać ale pod okiem instruktora całość trwa ok 45minut.

Wolfsburg

Podsumowując mam nadzieje że opisałem wam najciekawsze atrakcje tego miejsca jakim jest Autostadt i co niektórych przekonałem do odwiedzenia tego miasteczka motoryzacyjnego. Najlepiej jest tam jechać w cieplejsze już dni i bez opadów wtedy można spokojnie chodzić po całym obiekcie.

3.67 avg. rating (75% score) - 9 votes

3.67 avg. rating (75% score) - 9 votes

6753 : Wszystkie. 3 : Dzisiaj.
Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

9 odpowiedzi na „Wolfsburg (Autostadt) miejsce narodzin Volkswagena.

  1. bespartyjnybespartyjny mówi:

    Przyznam szczerze , że – abstrachując od jakości materiału – nie rozumiem co ma wspólnego z tematem strony. Po kilkunastu takich wpisach trudno już będzie odnaleźć się w temacie lakierowania i okolic.Taki temat pasuje na ogólne strony FB czy inne. To moja prywatna ocena 🙁

  2. Precel mówi:

    Bespartyjny dokładnie dlatego możesz nazwać przepis np garażowy Kurczak 😀 i też będzie na głównej. Na takie artykuły niezwiązane z tematem lakiernictwa powinna byc osobna kategoria. Ja może wrzuce przepis jak robie kurczaka w garażu np patelnie podgrzewam opalarka,palnikiem itp :DD

    • Precel mówi:

      a i zapomniałem smażyć będę na oleju 5w40 bo mineralny z racji na swoją gęstośc słabo sie rozlewa po patelni hehe ;D

      • Ale płyniecie panowie… Kategoria na wpisy nie związane z lakiernictwem jest i w tej kategorii wpis został opublikowany. Konstrukcja strony zawsze nowe wpisy wyświetla na stronie głównej niezależnie od kategorii. Jednak nie jestem obojętny waszej krytyce i zastanowię się nad zmianą, by wpisy poza tematyczne pojawiały się tylko w kategorii poza stroną główną.
        Wpis Michała bardzo mi się spodobał, a samo miejsce jakie opisał mnie zauroczyło. Już truję żonie by wybrać się tam i zobaczyć to wszystko na własne oczy. I co wtedy jeśli opisze tą moją wyprawę i publikuje na stronie? Krótka relacja ze zlotu VW w Nowym Stawie nie wzbudziła takiego poruszenia.
        Mało tego w tym roku pojadę tam i zrecenzuje tą imprezę ponownie. Do tego właśnie celu powstała kategoria Nie tylko w garażu.
        Przepisów z gotowania w garażu niestety nie będzie 😉

        A tak przy okazji każdy z Was może zasilić stronę tematami lakierniczymi, więc gdzie są foto relacje z prac, przecież coś działacie w tych swoich garażach, dlaczego jest tak mało wartościowych komentarzy?
        Opisy waszych sprzętów, opinie i uwagi na temat stosowanych materiałów, instrukcje demontażu? To są proste, ale bardzo wartościowe tematy przydatne dla wszystkich którzy interesują się lakiernictwem.
        Pomóżcie trochę w rozwoju tej strony, sam nie jestem w stanie zasilić regularnymi świeżymi treściami, których każdy oczekuje.
        Potraktujcie to jako wezwanie do działania i dość tej szydery…

        • Mati99999 mówi:

          Panie Krzysiu niedługo będa relacje 😀 bmw e39 srebrny metalic później e34 czarna perła test Makteca 100 3f i sata 3000 rp digital 🙂 tylko musze skonczyc garaż tak jak Ty zaczynam od budynku wiec poszla posadzka oświetlenie sufit lampy 🙂 wyciagi wszystko od postaw

    • bespartyjnybespartyjny mówi:

      aaa to już by była manipulacja i naciąganie faktów 🙂 -> „kurczak garażowy”

  3. luzetluzet mówi:

    Witam fajny wpis osobiście miałem przyjemność być w polskiej fabryce opla i fiata 🙂 wspomnienia na długie lata pozostają

Dodaj komentarz