Renault Scenic – naprawa reperaturki błotnika

Witam, mam na imię Michał i chciałbym przedstawić moje zmagania z naprawą reperaturki w Sceniku. Zaznaczę, że nie jestem fachowcem tylko cały czas się uczę. Więc wszelkie moje niedociągnięcia są wybaczalne :)


Uszkodzeniu uległ prawy tylny błotnik – reperaturka (podarunek na parkingu sprawca nieznany :( )
Wygląd przed naprawą.

dsc_0282dsc_0281

Może zdjęcie nie obrazują uszkodzenia ale wgniecenie było spore, że trzeba było naciągać reperaturkę, oraz wyciągnąć profil nadkola bo był wgięty około 2 cm. Szkoda bo nie zrobiłem zdjęcia po wyciągnięciu blachy.

Następne fotki obrazuj nałożoną szpachlę i wyprowadzanie rantów.

dsc_0283dsc_0285

Wstępnie szlifierka mimośrodowa do zeszlifowania wstępnego z papierem P150.

Później klocek z papierem P150 i na to P 240 ręcznie a pod podkład P400 na szlifierce mimośrodowej, oczywiście nie za mocno żeby rantów nie zjechać . Przy dłuższych powierzchniach hebel 7×30 dla jednolitej powierzchni. Nie mam zdjęcia ale przy wykańczaniu poszedł jeszcze kontrast dla zobrazowania rantów i wyciągnięcia prawidłowej powierzchni.
Maskowanie auta, przy miejscu naprawy użyłem gazet :) a resztę auta przykryłem folią.

Położenie podkładu z zastosowaniem pianki aby próg podkładu do starego lakieru był jak najmniejszy.

dsc_0286

Demontaż maskowania i wyciąganie powierzchni pod bazę, najpierw P800 wodny później P1500 wodny. Tak żeby było cacy to na koniec P2000 wodny :) Należy dobrze zniwelować miejsce połączenia podkładu z starym lakierem, żeby nie powstał widoczny próg.

dsc_0288dsc_0287

Drzwi zdemontowane ponieważ kawałek wnęki też był zagięty i trzeba było tam dokonać małej naprawy.

Wyczyszczenie powierzchni pod bazę odtłuszczenie oraz użycie ściereczki antystatycznej (niestety brak fotki) Położenie bazy i lakieru bezbarwnego, niestety fotka tylko po aplikacji bezbarwnego. Żeby nie było rantów we wlewie też użyłem pianki (gąbki do wnęk). Aby zniwelować przejście nowego lakieru na stary powstała przerwa w górnej części maskowania i na progu.

dsc_0290

Trochę paprochów się przykleiło po aplikacji klaru ale papier P2000 na mokro i polerka z pastą farecla G3 wszystko ładnie usunęła.
Widok po demontażu maskowania.

dsc_0291

Drzwi założone i wstępna polerka.

dsc_0292dsc_0293

I efekt końcowy :)

dsc_0294

Miało być na ostro odcięte do drzwi a reszta cieniowana lecz widać delikatnie ciemniejszy odcień do drzwi, ale to zależy jak sie stanie do auta. Właściciel nawet tego nie zauważył. Szkoda bo trochę mało fotek porobiłem :(

Pozdrawiam.
Michał :)

5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes

5044 : Wszystkie. 4 : Dzisiaj.
Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

3 odpowiedzi na „Renault Scenic – naprawa reperaturki błotnika

  1. Szymek mówi:

    Naprawa reperaturki? Nazewnictwo chyba „coś nie teges” 😉
    Zamiast pianki naucz się „backmaskingu”.
    Ogolnie ladna praca ale pod szpachle powinien pójść epoksyd i bezwarunkowo powinieś pocieniować drzwi.
    Kiedys kolor Ci tak ladnie nie wejdzie i będziesz jeszcze raz musiał lakierować. Pozdrawiam:)

  2. kondzikUK mówi:

    „Szymek” mógł byś coś napisac wiecej o tym epoksydzie?

    dzieki

    • sk.i.max mówi:

      Chodzi o to ze na gola blache powinno stosowac sie podklad epoksydowy, rowniez po szpachlowaniu mozna a nawet poiwnno sie bezposrednio na wyprowadzona szpachle tak by zamknac warstwe szpachli (przed woda i innymi ustrojstwami)

Dodaj komentarz