Pomoc przy doborze materiałów lakierniczych – podsumowanie

Pytania czytelników Mój GarażWitam wszystkich czytelników.
Jestem początkujący w temacie lakierowania, buduję sobie maluszka rajdowego, i przyszła kolej na polakierowanie wnętrza.
Prawie całą inspirację czerpię z postów Pana Krzystofa ;]

 

Zakupiłem:

  • kompresor MAKTEK SKY50V2
  • pistolet SPEEDWAY HVLP z dyszami 1.7 i 1.4 (do podkłądu i lakieru)
  • plus filtry, reduktory i takie tam

Proszę o poradę, można by powiedzieć podsumowanie mojej wiedzy i oczywiście waszego doświadczenia w dwóch kwestiach

1.     Polakierowanie wysłużonych chromowanych alufelg – jakiego podkładu, lakieru byście użyli?

Ja po przeczytaniu połowy internetu skłaniam się do podkładu EPOKSYD NOVOL 360, oczywiście wcześniej chcę mocno wyszlifować (chamsko) chrom papierem o gradacji +-60. Ubytki chciałem uzupełnić szpachlą z opiłkami aluminium. Alufelgi chciałem pomalować w szarym (ciemny grafit) macie. Jakiego lakieru byście użyli (odporność na wysoką temperaturę)

2.     Polakierowanie wnętrza auta rajdowego.

  •  wnętrze raczej bez rdzy, może jedynie lekki nalot na spawach klatki.
  • podkład EPOKSYD NOVOL 360
  • potem ubytki uzupełnić szpachlą uniwersalną (karoseria nie klatka)
  • potem lakier biały matowy na karoserię wnętrze (co byście polecili? )
  • potem lakier czarny matowy na klatkę (co byście polecili)

Z góry bardzo dziękuje za pomoc!!
Pozdrawiam
Rafał

IMG_9143IMG_9141

Teraz już tak alufelgi ładnie nie wyglądają, nagar z tarcz strasznie pokaleczył chrom (wżery, odpryski)

IMG_2136

[ad 3]

Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Pomoc przy doborze materiałów lakierniczych – podsumowanie

  1. triali135 komentarz:

    Co do odporności na wysokie temperatury to ja osobiście polakierowałem sobie pokrywę zaworów lakierem samochodowym (baza i klar spectral) na podkładzie epoksydowym i póki co zero negatywnych efektów tj. łuszczenie się lakieru, a minęło już 6k km od tego czasu. Moim zdaniem można spokojnie lakierować alufelgi od rajdówki.

    • rafsi komentarz:

      Witam, dzięki za podpowiedź. Pewnie tak to się skończy że użyję czegoś „standardowego”. Chciał bym tylko Tobie uświadomić że temp. pokrywy zaworów raczej nie przekroczy 150C (Max temp. silnika jaką mieli chłopaki w rajdowych maluchach). A temperatura nagaru (rozgrzany do czerwoności metal) jest tak duża że przepaliła chrom ;] (zakładam że jakość chromu ma też sporo do powiedzenia)

Dodaj komentarz