Naprawa progów i podłogi w Mercedesie W201.

Na samym początku zaznaczam że jestem amatorem i to jest moja pierwsza praca z migomatem i naprawą podłogi i progów,więc wszelkie słowa krytyki wskazane. Moim celem jest przejście przeglądu bez słów krytyki na temat blacharki bo mechanicznie to już jest gotów,a nie chcę płacić byle komu ze spawarką za naprawy więc zainwestowałem we własny sprzęt widząc stan podłogi w meśku mojej żonki.

Nie muszę zwracać uwagi na wygląd zewnętrzny bo przychodzą nakładki plastikowe na progi,więc problem dokładnego profilowania i szpachlowania odpada.

Użyte narzędzia i materiały:
spawarka migomat 180A
szlifierka kątowa
komrpesor 50L + pistolet do konserwacji
tarcze tnące,szlifierska do metalu,szlifierska-listkowa
podkład epoksydowy
masa uszczelniająca(guma pod pędzel)
konserwacja typu baranek

20140419_173746

elementy podłogi podczas wstawiania

20140423_150124

lewy przedni próg po zakończeniu

20140423_150143

Lewy tylny próg po oszlifowaniu

lewa tylna wnęka pod siedziskiem po wycięciu przerdzewiałej blachy i wstawieniu kawałka elementu nośnego nadkola

lewa tylna wnęka pod siedziskiem po wycięciu przerdzewiałej blachy i wstawieniu kawałka elementu nośnego nadkola

20140423_150111

podłoga l. przód po naprawie

20140423_150056

próg lewy p. po reanimacji

20140424_133616 (1)

L.P nadkola po wyczyszczeniu i malowaniu barankiem

20140425_155231

L. tylna wnęka po naprawie oczyszczeniu spawów i zabezpieczeniu

20140425_155256

tylna wnęka nadkola po naprawie od zewnątrz

20140425_162743

lewy tylny próg po naprawie

20140419_173759

lewy przedni próg z widocznym brakiem progu wewnętrznego i z wstawionym kawałkiem podłogi

Przepraszam że zdjęcia nie po kolei ale dodałem je w złej kolejności prac

Tak wyglądają prace na dzień 26.04.2014
o dalszych pracach będę informował na bieżąco…

Autor: isk3

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Naprawa progów i podłogi w Mercedesie W201.

  1. elpolacco komentarz:

    Witam. jak tam prace nad autem ? bardzo mnie to ciekawi, bo od dziś jestem w posiadaniu w124 z 88′ (w sumie moja narzeczona) i jest podobna sprawa jak u Ciebie, mega korozja przy progach i przy miejscach pod lewarek. Zapewne jak uporam sie z Volvo to merc trafi na warsztat 🙂 masz jakieś rady ?
    pozdrawiam

  2. isk3 komentarz:

    Witam
    Na początku : blacharsko druga strona ukończona,nie zrobiłem zdjęć ze względu na pośpiech żonka potrzebowała na gwałt swojego misiaczka 🙂 ( zaraziłem ją meśkiem 🙂 )i się spieszyłem,ale wyglądało to podobnie do opisanej strony czyli lewej.
    Na koniec położyłem baranka na podłodze,progach i nadkolach.Teraz mnie czeka wymiana błotników przednich w szczególności prawego i prawych drzwi bo są klepane przez poprzednika na szybko,a w końcu lakierowanie całości ale to wszystko się obija o finanse.
    Nie wiem jak u Ciebie ale z początku u mnie wyglądało wszystko w miarę ok. dziurki o średnicy 2-3 cm wszystko wyszło po oszlifowaniu a że nie chciałem sobie robić maniany, wycinałem wszystko co miało oznaki korozji.
    Moje rady to : zwróć szczególną uwagę na łączenie tylnego progu z nadkolem (w miejscu po otwarciu drzwi)przednie kielichy przednich sprężyn i ich mocowanie(standard meśka),progi wewnętrzne z przodu i oczywiście do oszlifowania każdy korek spustowy i do nakładania konserwacji.
    Lepiej robić reperaturki progów samemu bo do meśka sama chińszczyzna która gnije po roku(opinie użytkowników meśka ,moja i blacharza który mi łatał kiedyś okularnika kiedy jeszcze jeżdziłem meśkiem.
    I najważniejsze cały arkusz blachy 🙂

Dodaj komentarz