Malowanie mojego sprzętu ciężkiego

Pytania czytelników Mój GarażWitam, przymierzam się do pomalowania moich ciężarówek i jako laik mam kilka pytań dotyczących moich przyszłych prac. Do pomalowania mam dwa samochody ciężarowe tj mercedes sprinter i Man.
Kabina Mana wymaga odświeżenia w całości. Chciałbym ją całą pomalować, posiada jednak kilka niewielkich ognisk korozji, które uprzednio usunę.

Moje pierwsze pytanie dotyczące mana to: powinienem przeszlifować tylko całą kabinę i pomalować lakierem bazowym i bezbarwnym, czy może powinienem przed malowaniem właściwym zabezpieczyć „całość” antykorozyjnie? Nie mowie tu o ogniskach korozji.

IMG_6913 (Kopiowanie) IMG_6914 (Kopiowanie)IMG_6915 (Kopiowanie)

Drugie pytanie to czym najlepiej zabezpieczyć całe podwozie pod wywrotką?
Nie chciał bym tej czynności wykonywać corocznie. Chodzi mi o dobór farb, jakie i w jakiej kolejności?
Nie zależy mi na jakości jaką posiadają samochody osobowe, raczej o zabezpieczeniu trwałym. Kolor może być matowy, nie na wysoki połysk.

IMG_6917 (Kopiowanie)IMG_6911 (Kopiowanie)

I odnośnie Mercedesa Sprintera

Samochód wymaga całkowitego remontu, reperaturka drzwi, progów, nadkoli. Już przed moim zakupem był malowany. W zagięciach rynienek nagminnie odchodzi farba, co jest tego przyczyną, a raczej błędem który popełnił poprzedni lakiernik?

Malowanie całej kabiny powinno odbywać się jak kabiny mana lakierem bazowym i bezbarwnym, pomijając ogniska korozji i remontowane miejsca. Oczywiście po uprzednim szlifowaniu całości. Czy może całość też zabezpieczyć antykorozyjnie akrylem, na przykład?
Obydwa samochody będą malowane na ten sam kolor.

IMG_6923 (Kopiowanie)IMG_6922 (Kopiowanie)

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Malowanie mojego sprzętu ciężkiego

  1. bartek komentarz:

    bez sensu na niego pchać się w bazę i bezbarwny. akryl albo jakiś lakier poliuretanowy

  2. woia1602 komentarz:

    Rama to chyba jakiś chlorokauczuk. Ja tam maluje tym przyczepy inne rzeczy rolnicze i lepszej farby nie znalazłem. Sprinter i man są w bazie więc bez sensu malować bazą.

  3. wojkowalski59 komentarz:

    w mojej obecnej pracy malowałem juz 5 ciężarówek i jak najbardziej polecam malowanie lakierem poliuretanowym, jest duzo tańszy od bazy czy akrylu, za 3kg akrylu zapłaciłem 360zł a poliuretanu 160zł a na cięzarówce raczej nikomu nie zalezy na idealnym efekcie wizualnym

  4. Magik komentarz:

    hej , kolega od ciężarówki jeszcze tu zagląda? mam podobną ciężarówkę , i też muszę odnowić ramę i tak chciałem spytać na jaką farbę się zdecydował kolega ?

  5. Magik komentarz:

    może już trochę czasu upłyneło ale jak by ktoś szukał podobnej odpowiedzi , to napiszę ,że przelakierowałem już kilka ciężarowych i przyczep i polecam Hempel epoksyd i hempel Poliuretan . pozdro 🙂

Dodaj komentarz