Lakierowanie skutera

Witam, chciałbym zaprezentować wam moje kolejne prace w moim garażu 🙂
Do zrobienia jest przód skutera + lampy
Zdjęcie1161  Zdjęcie1162  Zdjęcie1169

Bierzemy się za rozbiórkę, czyszczenie.

Zdjęcie1163

 

Zdjęcie1172 Zdjęcie1173  Zdjęcie1203

Następnie musiałem „pospawać plastik” o ile to można tak nazwać 😛  zrobiłem to najprostszym sposobem i chyba dość wytrzymałym, potrzebne:

– cienki drucik

– wiertło nieco grubsze od drucika

– lutownice

– papiery p150, p240.

– szpachle na plastik.

Wywierciłem otwory tak aby dało się to pęknięcie połączyć, przeplotłem drucik, i rozgrzana lutownica wtopiłem go żeby nie wystawał, patrz na zdjęcia, po odczekaniu aż plastik wystygnie 5/10 min. przeszlifowałem odtłuściłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem i zaszpachlowałem.

Zdjęcie1165Zdjęcie1167Zdjęcie1171

Kolejny etap to matowanie całego elementu, miejsce pod podkład papierem p240, a resztę na mokro(to na mokro zrobiłem przed szpachlowaniem, ponieważ nie można zamoczyć szpachli ! ) W związku ze to plastik to wymaga podkładu na plastik „aktywatora odhezji ” zwiększenie przyczepności, stosujemy go na miejsca przetarte do gołego plastiku, ale tez nic się nie stanie jeśli zapylimy okolice przetarcia 🙂 nawet należy aby nie było odcięcia, UWAGA tego podkładu nie szlifujemy.

Zdjęcie1188

Następnie zamaskowałem elementy i podkład akrylowy.

Zdjęcie1189  Zdjęcie1194 Zdjęcie1193

Podkład Ultra, 4:1 + 10 % pistolet auarita K-400 2.0 ( mam jeden pistolet do bazy bezbarwnego i podkładu, tylko zmieniam dysze, 1,3 i 2,0mm ) ciśn około 2,5/3 atm.

Szlifuje podkład papierem p600. p800

Zdjęcie1207

Osuszamy, odtłuszczamy i lecimy z baza 🙂 pierwsza warstwa zawsze musi być cienka, aby szybko rozp. odparował. baza czarna preła 2:1 na 100ml bazy 50ml ropz. akrylowego.

Zdjęcie1209Zdjęcie1210 Zdjęcie1214
i pełna już warstwa bazy, czas na odparowanie miedzy warstwami to około 10/15min w około 20 stopniach.

Dobrze były by użyć ścierki antystatycznej, dobra rzecz, nie okłamujmy sie, każdy dobrze wie jakie sa warunki w garażu jaka jest zadyma jak nie ma wyciągu, a ściereczka załatwia sprawę. Db lecimy z srebrnym baza metalik 1:1 100ml bazy + 100ml rozp.akrylowego

Zdjęcie1211 Zdjęcie1212 Zdjęcie1213

przy srebrnym trzeba uważać aby nie przesadzić bo zrobią się tzw „chmury” i przy ostatniej najlepiej 3 warstwie dobrze jest trzymać pistolet trochę dalej od elementu aby ładnie się metaliki ułożyły,

Lecimy z bezbarwnym. 2:1 + 10% na 100 ml bezbarwnego 50 ml utwardzacza + 10 rozp. akry. przed lakierem bezb. przetarłem ścierka antystatyczna 🙂

Zdjęcie1217Zdjęcie1218

pierwsza warstwa kontaktowa, nie wylewamy na lustro ! 😉 przy drugiej trzeba się postarać 😀

Zdjęcie1219 Zdjęcie1233 Zdjęcie1234   Zdjęcie1232 Zdjęcie1235 Zdjęcie1236

Dosychający lakier drugie dzień na słońcu,

EFEKT PO ZŁOŻENIU 😀

Zdjęcie1239 Zdjęcie1240

Materiały i przyrządy użyte podczas naprawy 🙂

Zdjęcie1243 Zdjęcie1200

DZIĘKUJE ZA PRZEGLĄDNIĘCIE 🙂 i pozdrawiam i życzę miłych i kolejnych napraw 🙂

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes
2581 : Wszystkie. 3 : Dzisiaj.
Tagi , , , .Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Lakierowanie skutera

  1. I jak poszło z tymi głębokimi rysami na reflektorach?
    Na zdjęciu wszystko wygląda cacy 😉

    • andrzej99andrzej99 mówi:

      wystarczyło poświęcić więcej czasu i znikły, rozpocząłem od p600 i skończyłem na 2500. Jak widać jest dobrze 🙂 cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość i da rady takie rysy usunąć 🙂

  2. luzetluzet mówi:

    dobra robota polecam tylko użycie węża zbrojonego zamiast tego spiralnego mniejsze straty powietrza 😉

    • andrzej99andrzej99 mówi:

      Tak wiem. Taka śmieszna sytuacja bo zamówiłem ten zbrojony wąż 10mm wewnętrzna średnica, 10m. A tu trafił mi sie skuter do lakierowania i musiałem na spiralnym, ponieważ tamten jeszcze nie przyszedł :/ ale do bazy i bezbarwnego juz był 🙂 dzięki 😉

  3. bespartyjnybespartyjny mówi:

    Jak ci się sprawuje ta czerwona Auarita ?

Dodaj komentarz