Witam, chciałbym wam zaprezentować moją prace w garażu, i pokazać ze w takich warunkach z takim słabym sprzętem (ale wystarczające na drobne, własne potrzeby 😉 ) zapraszam. Jak już wspomniałem w tytule lakierowany jest motocykl kolegi, dostałem go w opłakanym stanie, porysowany, matowy, spękany lakier na baku, rdza na błotnikach.. :/ no ale cóż bierzemy się za robotę 🙂
sory nie mam zdjęcia z przed czyszczenia lakieru, zniknęło gdzieś..
a tu już wyszlifowane dekle papierem p150 i p240, jak widać po rozszlifowaniu szpachle pod lakierami wiec ktoś juz sie tu bawił ;D ale ja zostawiam nie usuwam jej. Z pozostałymi częściami robię tak samo.
Następnym krokiem jest odtłuszczenie wszystkich elementów i szpachlowanie.. ;P
i szlifowanie szpachli, nie używam mniejszej gradacji niż p150 ponieważ ręcznie robię większe rysy niż szlifierka oscylacyjnej, niestety nie posiadam jej :/ następnie przechodzę do gradacji p240 i konczę na 320 jeśli to jest konieczne
po oszlifowaniu szpachli odmuchujemy pył ze szpachli i odtłuszczamy przed podkładowaniem lecz uważamy z odtłuszczaniem w miejscach szpachli,
Wszystkie potrzebne lakiery 🙂 i lecimy z podkładem
wszystko już w podkładzie 🙂 czekam do następnego dnia i szlifuje podkład 😉 juz blisko końca 🙂
szlifuje na mokro papierem wodnym p600 i p800 można tez na koniec p1500 ale nie jest to konieczne i po drugie zmniejsza to przyczepność bazy.
przygotowujemy pomieszczenie np zlewamy woda odtłuszczamy i lecimy z baza ( czarna perła) pierwsze zdjęcie pierwsza cieka warstwa drugie zdjęcie już ostateczna warstwa bazy ponieważ bdb kryje. i to samo z reszta 😉 baza rozcieńczona w proporcjach podanych przez producent.
dodam ze pistolet widziany na tym zdjęciu był do podkładu baze aplikowałem Auarita K-400 1,3mm lvmp 🙂
przecieramy delikatnie ale dokładnie ściereczka antystatyczna i lecimy z bezbarwnym 2:1 + 10% rozcieńczalnika
efekt moich starań oceń sam, 🙂 dziękuję i pozdrawiam w razie pytań pisz w kom.
Ehhh MZ150, kiedyś chorowałem na ten motorek. W czasach swojej młodości urzekała wyglądem, no i ten dźwięk silnika 😉
Fajna praca i efekt końcowy. Tylko nie mów, że polakierowałeś tym pistoletem z zestawów do przedmuchiwania i ropowania… 😉
Szkoda, że nie ma zdjęcia całości po złożeniu, ciekawy jestem jak MZ’ka prezentuje się w nowym lakierze.
Krzysztof Mulcan: Lakierowałem pistoletem Auarita k 400 a podkład tym pistoletem z zestawu :). hm poszukam zdj MZ po złożeniu i wyśle na priv 😉 dziękuje bo dzięki Panu się w to wciągnąłem i nie załuje tego, ma Pan tyle ciekawych filmów na których sie uczyłem i duzo z nich dowidziałem, 🙂
Świetna robota jak dla mnie, ja dwa latra temu malowałem simsona swojego, było to moje pierwsze malowanie lakierem bazowym, jak znajde chwile czasu dodam jakies fotki
wojkowalski59 Dzięki 😉 ja tez sima malowałem, oo 🙂 z chęcią bym pooglądał zdjęcia, a po drugie strona powstałą z w takim celu, Dzięki Panu Krzysztofowi 🙂
super ja też robie motorki 🙂 ładnie ci to wyszło też mam pistol Auarita tylko 1,4 HVLP ale klar jakoś dziwnie kładzie , zapraszam https://www.facebook.com/607660112678079/photos/pcb.673319376112152/673319042778852/?type=1&theater
sigi: dzięki widziałem na Fb, 🙂 mam zamiar kupić ten pistolet tylko ze 1,7/2.0, co nasz na myśli mówiąc ze „klar sie dziwnie kładzie” ? może jest nie odpowiednie ciśnienie albo niewłaściwie rozcieńczony 😉
Czesc mam pytanie bo chciał bym kupić taki pistolet jak Ty masz Auarita K-400 1,3mm lvmp a mam kompresor 50l 1 tłok a widze ze ty tez masz jakiś chyba mały kompresor myślisz ze da on rade na moim ?
tak mam 1tłokowy, 50l. wydajność koło 180l/min, zależy co chcesz malować czy takie drobne elementy takie jak motocykle czy samochody, typu maska itd bo to różnica, przy dużej masce od auta moze nie wydolic pistolet 😉