Lakierowanie felg problem z wyborem metody

Pytania czytelników Mój GarażWitam interesuje się lakierowaniem , pomalowałem już kilka motocykli, skuterów, zderzaków, progów i mogę powiedzieć, że zaczyna mi to wychodzić. Teraz mam do pomalowania felgi aluminiowe, które posiadają dużo wżerów, felgi są po piaskowaniu .

Chciałem lakierować metodą mokro na mokro, ponieważ nie widzi mi się szlifowanie podkładu, ale gdy pojechałem dobrać lakier i podkład Pan sprzedawca powiedział, że tą metodą tego nie zrobię .

Kazał mi malować na początek epoksydem całość, potem zaszpachlować grubsze rysy, na to podkład akrylowy, darcie podkładu, baza i bezbarwny .

Teraz pytanie do Was, czy mogę to zrobić bez szlifowania podkładu żeby to wyglądało jak należy?

Tera felgi wyszlifowałem tarczą listkową z gradacja p100 i wyszlifowałem na oscylacji 240 i pozbyłem się grubszych rys .
Proszę o wskazówki krok po kroku 🙂

1460282074413271010200

Dodaj do zakładek Link.

21 odpowiedzi na „Lakierowanie felg problem z wyborem metody

  1. Jakubolo komentarz:

    Jeszcze kilka zdjęć

  2. piotr2712 komentarz:

    witaj , jeśli zależy ci na dobrym efekcie zrób jak ci radzi facet z mieszalni ,mokre na mokre stosujemy gdy mamy prawie idealną powierzchnie .

  3. Jakubolo komentarz:

    Ze szpachlowaniem chyba się pospieszylem ,ale tylko jedna . Pierwszy powinien być epoksyd?

  4. piotr2712 komentarz:

    w galerii prac czytelników jest parę prac z lakierowania felg , poczytaj i do dzieła . powodzenia

  5. piotr2712 komentarz:

    na przetarcia epoksyd czekam około godzinę i jadę z akrylem ,( nie matuje epoksydu ) kiedy podkład mam suchy szlifuje podkład i ewentualnie szpachluje miejsca większych ubytków ,docieram szpachle i podkład akrylowy . po wyschnięciu papier 800 na mokro , przemywam zmywaczem i baza potem klar . Mam nadzieje że pomogłem

  6. Jakubolo komentarz:

    podkład epoksydowy nie na całość ? tylko na te miejsca które były szlifowane do zywego ?

  7. piotr2712 komentarz:

    przepraszam ,nie doczytałem felgi masz piaskowane wiec malujesz całe epoksydowym

  8. ogrodek16 komentarz:

    A po co kłaść podkład epoksydowy na felgi aluminiowe? moim zdaniem zbędne koszty… ponieważ i tak one nie zardzewieją. Ja osobiście szpachluje szlifuje papierem ostatniej gradacji 800 wodnym chyba ze jest szpachla to 400 na sucho kończę i kładę podkład akrylowy do aplikacji m/m baza następnie klar,

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Chyba nie pomyślałeś o jeszcze jednej właściwości epoksydu poza samą antykoroazją 😉
      Tak się składa że szpachlówki i podkłady akrylowe mają mniejszą przyczepność do alu. Grunt epoksydowy zapewnia bardzo dobrą przyczepność szpachlówek poliestrowych i podkładów akrylowych do podłoży z aluminium i blachy ocynkowanej.

      Więc idea epoksydu na felgi alu jest bardzo słuszna.

  9. wojkowalski59 komentarz:

    epoksyd jak najbardziej polecam na alu, mimo ze nie rdzewieje to i tak koroduje, skądś sie biora purchle na felgach, dasz dwa podkłady to lepiej powierzchnie wyprowadzisz

  10. Jakubolo komentarz:

    Czyli jak wyprowadzę 240 na felgi to epoksyd , nie docieram epoksydu , po jakiejś godzince kładę akryl ,po wyschnięciu , jeżeli zostaną jakieś rysy to wyprowadzam szpachlą , przycieram szpachlę . Później znowu akryl na miejsca szpachlowane i szlifowanie podkładu na całych felgach 800 na mokro no i później wiadomo, baza i bezbarwny ?

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      Prawie, ale nie do końca 😉

      – Epox na całość 1 warstwa (schnięcie 12h)
      – Matowanie włóknina czerwona miejsc z wadami
      – Szpachlowanie wad lekką szpachlą typu Soft
      – Matowanie całości włókniną czerwoną
      – Epox w wersji mokro na mokro 1 cienka warstwa na całość.
      – Podkład akrylowy wypełniający dwie pełne warstwy.
      – Suszenie 3-4h w 20*C
      – Szlif włókniną ścierną, szarą albo papierem na gąbce P600 – P800.
      – Baza
      – Bezbarwny

  11. Mati99999 komentarz:

    czy p320 na gabce nie bedzie za duza gradacja na srebro? ja mialem na bazie po p600 na gabce widoczne rysy 🙂

  12. Jakubolo komentarz:

    Felgi po przytarciu szlachli przed ostatnią warstwą epoksydu 😉 jedno zdjecie przedstawia juz całość, co prawda zostały małe nierówności , ale myślę ze akryl to przykryje.

  13. Jakubolo komentarz:

    Tak to mniej więcej wyszło . Jak oceniacie ? Moim zdaniem jak na początki i warunki nie jest źle , a Wy co sądzicie ?

  14. LukUsc komentarz:

    Witajcie. Przymierzam się do regeneracji felg. Czytam tutaj, że dajcie dwa rodzaje podkładów epoksyd i akryl.
    Pytanie, czy jest to zawsze konieczne, czy można użyć sam epoksyd i bezpośrednio na niego baza, na koniec klar?

    Podkład – mam Troton Rust control 4w1 – może być?
    Baza – mam dorabiany pod kolor auta lub zwykły spray – będą ok?
    Bezbarwny – będę dawał do nabicia 2k przed lakierowaniem (nie mam w okolicy puszek gotowych).

    Nabity Klar chciałbym wykorzystać jednocześnie do reflektorów, felg spodów drzwi – podobno klar „jest jeden” – prawda to, mogę tym samym „oblecieć” wszystko?

    Ps. Jestem jeszcze za cienki na wyprowadzanie na ideał, jak u Kolegi, więc chciałbym tylko z grubsza usunąć odpryski i wżery, szlif ręcznie, bez piaskowania, po prostu budżetowo, ale trwale 🙂
    Z góry dzięki za radę!

Dodaj komentarz