Lakierowanie felg bez szlifowania.

Zapewne większość z was używa podkładu mokre na mokre i ja przy tej pracy stwierdziłem że czemu nie zaryzykować. Podkład jaki kupiłem to Dyna Filler 4100  mieszana w stosunku 4:1. Od razu na wstępie dodam że w mieszalni otrzymałem informacje żeby rozcieńczać go w proporcjach. 4 części podkładu : 1 część utwardzacz oraz do całości Podkład + utwardzacz dolać 50 % rozpuszczalnika. Pomyślałem OK. Ale jak się weźmie puszkę do ręki to od razu czuć że jest rzadki ponieważ przelewa się w puszce.

Na puszcze jest informacja że przy rozcieńczeniu 10% jest to zwykły podkład wypełniający. No i najpierw tak go rozrobiłem. Od razu wydawał się jak woda i już go więcej nie rozcieńczałem ponieważ miałem niezapiękne te felgi i chciałem żeby jednak przykryć te niedoskonałości. Podkład ten przy rozcieńczeniu 10% pistoletem z dyszą 1.5 wylał się na gładko praktycznie bez żadnej struktury. Takim podkładem poszły 2 warstwy i po skończonej 2 warstwie wylałem podkład z kubka i dolałem rozpuszczalnika ok 20%. Po odparowaniu gdzie felgi zrobiły się matowe przykryłem z wierzchu 3 warstwę podkładu z rozcieńczeniem ok 30% i to jest już max jak dla mnie. W kolejnej mojej pracy nagram jak wygląda ten podkład.

A teraz koniec gadania i czas pokazać jakieś zdjęcia 😀

20151013_151905 20151013_151911

Felgi trafiły do mnie w takim opłakanym stanie. Ktoś je wypolerował i pokrył lakierem bezbarwnym z takim efektem jak na zdjęciach. Od razu mówiłem klientowi że trzeba to usunąć wszystko (najlepiej piaskować) ale on stwierdził że piaskowanie to za drogie i żebym sam coś zrobił.
Więc zrobiłem 😀

20151013_151921 20151013_175844

Najpierw poszedł Scansol ale z marnym efektem.

20151015_103431 20151015_103419

Ale u siebie w mieszalni dostałem taki środek w sprayu i było już lepiej. Poszły tego 2 puszki ale to było za mało. Z wierzchu jako tako udało mi się pozbyć tego dziadostwa w całości to od środka było już słabo i do tego celu użyłem tarczę rapid strip (zużyła się cała) i resztę dokończyłem szczotką na wiertarkę.Na zdzieranie lakieru i doprowadzanie ich do porządku zeszło mi się ok 5 godzin albo i dłużej, łącznie z ręcznym szlifowaniem w zakamarkach.

20151019_202534 20151019_202539

Następnie felgi został potraktowane papierem p100 i p240 na szlifierce z skokiem 5mm. Do odbudowy miałem jeden rant i w drugiej feldze małe poprawki a tak to było spoko.

20151020_172115 20151020_172122 20151020_182555 20151020_182601 20151020_182611

No i tutaj mamy zdjęcia z podkładowania. Z wierzch są 3 warstwy podkładu. Ostatnia z rozcieńczeniem ok 30%. Jak dla mnie ten podkład jest bardzo dobry. Rozlewa się bardzo dobrze. Nie ścieka co najważniejsze. Było to moje pierwsze użycie tego podkładu i wyszła mi jedna mała fałdka pod rantem którą usunąłem po przeschnięciu papierem p800 na sucho. Felgi lakierowałem ok 3-3.5 godz po ostatniej warstwie podkładu.

Przed bazą zostały przetarte ściereczką antystatyczną. Baza jaką zastosowałem to Troton w rozcieńczeniu 1:1 w dwóch warstwach.

20151020_183654 20151020_18374420151020_185626

Lakier bezbarwny jaki został użyty to APP Classic HS z szybkim utwardzaczem i ok 17% rozp. Lakier APP jest bardzo gęstym lakierem, nawet z rozcieńczeniem 17% nadal się wydaje być gęsty. Na powierzchniach płaskich wylał się na gładko. Nie ma żadnej struktury, być może przez to że dolałem go bardzo dużo ale jest w porządku. Nie ścieka. Nie trzeba czekać na rozlanie lakieru zbyt długo. Następuje to ok 2-5s po aplikacji lakieru i już tak zostaje.

20151020_18571920151020_184442 20151020_184444 20151020_184504 20151020_184509 20151020_200909

Jedynie dziwi mnie bardzo że minęło już 24 godz po aplikacji a on niby jest wyschnięty, można je brać do ręki, odciski na nim nie zostają ale jest taki gumowaty że dało by się w niego wbić paznokcia …

Felgi lakierowane były 20-10-2015 o godz ok 19 i do rana były w garażu w temperaturze panującej na dworze. Rano wziąłem je do domu i się wygrzewają, niby jest lepiej ale suche całkiem jeszcze nie są.

Podkład aplikowane pistoletem VOREL z dyszą 1.5- Ciśnienie 3.2 bara
Baza i bezbarwny aplikowane Pistoletem Star EVO-T z dyszą 1.3.  Ciśnienie baza 1.5 bara, do bezbarwnego podkręciłem na 1.8.
Muszę przetestować go tak jak producent podaje na 1.3

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

10 odpowiedzi na „Lakierowanie felg bez szlifowania.

  1. andrzej99 komentarz:

    Świetnie 🙂 fajny pomysł z czyszczeniem 😉 zapraszam do mnie na profil

  2. luzet komentarz:

    świetna robota 😀 super kolorek bazy, tez mam aluski do roboty może na wiosnę zacznę tylko to nieszczęsne czyszczenie a piaskowanie drogie niestety

    • bartek komentarz:

      piaskowanie nie jest drogie. 140zł za komplet
      a czyszczenie kosztowało mnie 2x puszka po 22zł.
      tarcza rapid stip powiedzmy 15zł
      szczotka na wiertarkę 10zł
      i ok 15zł papiery ścierne + kilka godzin szlifowania.

      także piaskowanie najlepsze bo są gotowe do lakierowania. tylko lekko przematowić

  3. FMOne komentarz:

    pistolet do piaskowania od 30-50zł

    • luzet komentarz:

      znajomy pracuje w firmie w której piaskują różne elementy i mówił że takim pistolecikiem to można co najwyżej dmuchnąć drucik a praca przy piaskowaniu to nie na mój kompresorek póki co nie mam jeszcze dodatkowego zbiornika a piaskowanie 4 alusków to już spory pobór powietrza. Fajnie byłoby jakby zrobił kto jaki test pistoletów do piaskowania bo wątpie czy te tanie coś zdziałąją

    • bartek komentarz:

      mam taki pistolet ale nie nadaje się do piaskowania całych felg. w dodatku zużywa on tyle piachu że taniej jest oddać komuś do piaskowania 😛

      takim pistoletem to można sobie rant na drzwiach wypiaskować i nic więcej

  4. FMOne komentarz:

    ja mam taki tani (bez zbiornika – z rurą), to rzeczywiście jest masakra…
    jedna felga to jakieś 20-30min piaskowania (oczyszczałem stalową z rdzawego nalotu, nie wiem jak alu)
    tak czy inaczej, koszt nie jest wysoki, więc chyba warto ?

  5. mchl komentarz:

    Bardzo ładnie wyszło!
    Używałem tego środka do mycia pistoletów lakierniczych, naprawdę robi robotę.
    Podobają mi się twoje stojaki na felgi, pokuszę się o zrobienie takich:P
    Gratulacje, pozdrawiam.

    • bartek komentarz:

      4 stojaki to 2 godziny pracy 😛

      tylko na dwóch do uchwytu użyłem pręta gwintowanego i muszę wyienić na gwoździe 😛 ponieważ gwóźdź w ocynku jest gładki i nie rypie felgi przy zdejmowaniu

  6. wojkowalski59 komentarz:

    co do piaskowania to tanim kosztem mozna zrobic samemu piaskarkę, ja jestem w trakcie budowy, jak skończe i wypróbuje to opisze co i jak, kosztowala mnie ona ze 120zł i teraz brakuje mi tylko przewodu do podłaczenia ścierniwa do pistoletu, pozdro

Dodaj komentarz