Wcześniej już widzieliście moje relacje z naprawy tej Laguny. Mam przy niej jeszcze małe zajęcie. Po zderzeniu z sarną do wymiany jest przednia maska. Uszkodzenia w samochodzie to : obie lampy, atrapa i maska.
Maskę mam drugą. Jest ona w takim kolorze srebrnym delikatnie wpadającym w błękit. Gdyby nie miała żadnych uszkodzeń to nie było by jej trzeba nawet podkładować, wystarczyło by zmatować włókniną z cifem i była by gotowa 🙂
Maska jest w takim stanie. Jest na niej sporo rys, odprysków. Pocieszające jest to że maska jest w oryginalnym lakierze i nic nie musiałem szpachlować. Wszystko dało się ładnie rozszlifować.
Najpierw porządne mycie. Najpierw płyn K2 do silników od wewnątrz. Później płukanie i mycie płynem do mycia naczyć. Matowanie wewnątrz Cifem i znowu dokładne mycie 🙂
Później szlif p150-240-320 oscylacyjną i ręcznie p240-320. Tym razem maskę wykończyłem p320 ponieważ p240 wydaje mi się że zostawia za duże rysy. Czasami na podkładzie mi wyłaziły i ciężko było cokolwiek z nimi zrobić. Po p320 nic takiego nie zauważyłem 🙂
Od siebie mogę polecić wam tą szpachlówkę, Jest bardzo dobra. Łatwo się nakłada, obrabia, nie siada i dość szybko schnie. Koszt 13zł 500g
Użyłem też podkładu reaktywnego ponieważ powstały przetarcia do gołej „blachy” i musiałem to jakoś zabezpieczyć. Niby ta maska jest aluminiowa i nie zardzewieje ale żeby nic nie chciało się na niej utleniać to położyłem reaktywny i akryl w 3 warstwach.
Po godzinie przekręciłem maskę i zabrałem się za wewnątrz maski 😀
Pomimo że ta strona była matowana włókniną to powstały zapylenia po reaktywnym które zostały przematowane i pokryte podkładem dyna m/m i po 15-20min pokryte samą bazą.
Produkty użyte to:
podkład dyna 4100 4:1 + 2-3% rozp
podkład dyna 4100 m/m 4:1 + 50% rozpbaza dupont 1:0.8
bezbarwny app classic hs 2:1 +18%rozp
Podkład ten jest dobry ale przy najbliższej okazji kupię większą ilość w24. Wersję ze szlifowaniem podkładu dyna śmiało można porównać do w24. Tylko cena inna bo dyna jest po 47zł