Ceramiczne klocki hamulcowe.

Ceramiczne klocki hamulcowe.Muszę się przyznać, że nie spotkałem się wcześniej z ceramicznymi klockami hamulcowymi. A sama nazwa Ceramiczne klocki hamulcowe wydawała mi się niewiarygodna. Wszystko zaczęło się od niewinnej rozmowy z koleżanką w pracy, która opowiadając o swoim nowo kupionym Audi A4 wspomniała, że poprzedni właściciel niedawno założył ceramiczne hamulce.

Tutaj zaraz uruchomiła się moja ciekawość…Ceramiczne hamulce…hmmm muszę to sprawdzić.
Przeszukując internet szybko przekonałem się, że to jest możliwe i opowieść koleżanki nie jest efektem pomyłki.

Producent ATE Ceramic bazując na technologii firmy Continental, oferuje ceramiczne klocki hamulcowe, które dzięki innowacyjnej mieszance zastosowanej przy produkcji okładzin sprawia, że klocki znacznie mniej pylą, zużywają się o wiele wolniej, nie hałasują w czasie hamowania, zmniejszają zużycie tarcz hamulcowych i zabezpieczają je przed korozją i przegrzewaniem, jednocześnie zachowując wysoką skuteczność hamowania.

W efekcie mamy czyste alufelgi bez pyłu, jaki występuje przy zwykłych klockach hamulcowych. Kilkukrotnie dłuższą żywotność klocków i znacznie wydłużoną trwałość tarcz hamulcowych. Czyli tak naprawdę oszczędzamy pieniądze.

Niby jak mogą wydłużać żywotność tarcz i zabezpieczać je przed korozją?

Według informacji producenta, ceramiczne klocki hamulcowe pozostawiają na tarczy mikro film chroniący tarczę przed korozją. Mniejsza temperatura wytwarzana podczas hamowania zmniejsza ryzyko przegrzania tarcz i tym samym ich odkształcenia. W okresie częstych opadów, oraz gdy sypana jest sól drogowa, zapobiegają przyklejaniu się klocków do tarcz. Niskie pylenie zawdzięczają zastosowanym praktycznie nieścieralnym materiałom użytych do ich produkcji, co zarazem wydłuża czas eksploatacji układu hamulcowego. Montaż ceramicznych klocków hamulcowych nie wymaga modyfikacji oryginalnego układu hamulcowego. Są dostępne dla większości modeli samochodów znanych marek.

Hmmm brzmi świetnie, aż szkoda, że całkiem niedawno wymieniłem klocki w mich samochodach. Z chęcią sprawdziłbym w praktyce działanie ceramicznych klocków hamulcowych i zweryfikował ekonomię ich zakupu. Zakładając, że zużywałyby się chociaż 3 razy wolniej, do tego potwierdziłyby się w/w zalety była by to świetna alternatywa dla miłośników samochodów ceniących sobie wygląd, komfort, no i ekonomię eksploatacji swojego ulubionego auta. Firma ATE produkuje również powlekane tarcze hamulcowe, które w zestawie z ceramicznymi klockami zapewniają optymalny komfort, trwałość, oraz świetny wygląd felg i układu hamulcowego…

Jeśli masz jakieś doświadczenia z ceramicznymi klockami hamulcowymi, chcesz podzielić się opinią, zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Poniżej możesz sprawdzić dostępność, oraz cenę ceramicznych klocków hamulcowych dla Twojego samochodu.

ALFA ROMEO
ALFA ROMEO SPIDER

AUDI
AUDI A6
AUDI A3
AUDI A8

CITROEN
CITROEN XSARA
CITROEN JUMPER
CITROEN BERLINGO
CITROEN XSARA PICASSO

DAEWOO
DAEWOO NUBIRA
DAEWOO LANOS

FIAT
FIAT BRAVO
FIAT PUNTO
FIAT MAREA
FIAT PANDA
FIAT DOBLO
FIAT CROMA

FORD
FORD GALAXY
FORD MONDEO
FORD TRANSIT
FORD FOCUS
FORD FIESTA
FORD SCORPIO

HONDA
HONDA CIVIC
HONDA ACCORD
HONDA PRELUDE

MERCEDES
MERCEDES CLK
MERCEDES 207
MERCEDES SPRINTER
MERCEDES VITO

MITSUBISHI
MITSUBISHI LANCER
MITSUBISHI PAJERO
MITSUBISHI COLT
MITSUBISHI SPACE
MITSUBISHI CARISMA

NISSAN
NISSAN PRIMERA
NISSAN ALMERA

OPEL
OPEL ASTRA
OPEL ZAFIRA
OPEL VECTRA
OPEL CORSA
OPEL MERIVA
OPEL SIGNUM
OPEL CALIBRA
OPEL OMEGA

PEUGEOT
PEUGEOT BOXER
PEUGEOT PARTNER
PEUGEOT 106
PEUGEOT 206
PEUGEOT 306
PEUGEOT 607
PEUGEOT EXPERT

RENAULT
RENAULT MEGANE
RENAULT LAGUNA
RENAULT ESPACE
RENAULT 19
RENAULT CLIO
RENAULT KANGOO

SEAT
SEAT IBIZA
SEAT CORDOBA
SEAT LEON
SEAT TOLEDO
SEAT ALHAMBRA

SKODA
SKODA OCTAVIA
SKODA FABIA

SUBARU
SUBARU IMPREZA
SUBARU LEGACY

SUZUKI
SUZUKI SWIFT

TOYOTA
TOYOTA COROLLA
TOYOTA AVENSIS
TOYOTA YARIS
TOYOTA CELICA
TOYOTA CAMRY

VOLKSWAGEN
VOLKSWAGEN GOLF
VOLKSWAGEN POLO
VOLKSWAGEN PASSAT
VOLKSWAGEN JETTA
VOLKSWAGEN TRANSPORTER
VOLKSWAGEN CADDY
VOLKSWAGEN BORA
VOLKSWAGEN NEW BEETLE
VOLKSWAGEN SHARAN
VOLKSWAGEN VENTO
VOLKSWAGEN LUPO
VOLKSWAGEN SCIROCCO
VOLKSWAGEN TOURAN

VOLVO
VOLVO S80
VOLVO S40
VOLVO V40

Otagowano .Dodaj do zakładek Link.

3 odpowiedzi na „Ceramiczne klocki hamulcowe.

  1. gsk1987 komentarz:

    Witam. Mogę powiedzieć parę słów odnośnie ww klocków. Miałem u siebie założony komplet na przód. Mogę w 100% potwierdzić iż zdecydowanie mniej pylą. Odnośnie zwiększenia żywotności tarcz śmiem twierdzić, że je … skracają !!! Może jest to spowodowane agresywną jazdą(auto prawię 200konne). Pozdrawiam

  2. zirek komentarz:

    Przejechałem około 10 tys. od wymiany klocków na ceramiczne JURID WHITE i nie zauważyłem różnicy w skuteczności w porównaniu ze zwykłymi, pylą rzeczywiście zdecydowanie mniej, niestety w moim samochodzie (VW T5 2,5TDI Automat)po szybszej jeździe i zatrzymaniu klocki „kleją się do tarcz” i przy ruszaniu słychać strzelanie ze wszystkich kół…
    Jak hamulce ostygną problem znika i przy normalnej jeździe nic się nie dzieje.
    Podsumowując jak komuś zależy na czystszych felgach to klocki się sprawdzą.Pozdrawiam

  3. Waldek komentarz:

    Używam klocków teramicznych Power Stop. Teklocki nie pylą. Są bardzo oszczędnie w stosunku do tarcz hamulcowych (o wiele bardziej oszczędne, niż wiele odpowiedników organicznych). Współczynnik tarcia zwykle jest wyższy, niż u organicznych, a droga hamowania jest krótsza. Naprawde się sprawdzają, pozdrawiam

Dodaj komentarz