BMW E39 2.0

Witam 🙂

Kilka dni temu zajechała do mnie ładna bunia na niemieckich blachach. Okazało się, że były sąsiad dostał namiar na mnie i sam do końca nie wiedział gdzie i do kogo jedzie 😉 Autko zakupił kilka miesięcy temu w Niemczech gdzie z resztą mieszka i pracuje. Przyjechał na święta i jeden dzień w naszym kochanym  kraju przyniósł mu obity prawy błotnik oraz prawe drzwi, a do tego porysowane prawdopodobnie kluczem całą lewą stronę…

 

WP_20151230_008 WP_20151230_010

Miejsce wgniecone wyciągnąłem za pomocą migomatu i młotka, natomiast lewa strona została potraktowana bączkiem z p320 następnie ręcznie .

Wyciągnięta blacha została oczyszczona a następnie wysmarowana brunoxem i zapodkładowana epoxydem z Novol. Po wygrzaniu podkładu poszło nieco szpachli uniwersalnej Novol.

Na wyszpachlowane miejsce oraz na rozszlifowaną drugą stronę poszedł podkład akrylowy Novol Protect 330. Całość ponownie została wygrzna promiennikiem i odstawiona na następny dzień.

WP_20151231_004 WP_20151231_005

Na drugi dzień podkład został potraktowany na mokro p600 następnie p800. Cała reszta zmatowniona została p1500 oraz włókniną ścierną w miejscach ciężko dostępnych.

WP_20160102_001 WP_20160102_002

Całość została odtłuszczona Novol Plus 780.

Na auto poszła baza z autocolor i lakier bezbarwny Spectral 575 ( pierwszy raz używałem).

Jako, że między świętami a nowym rokiem temperatury były dość niskie auto poczekało w garażu dwa dni i zostało spolerowane.

WP_20160105_009WP_20160105_010

Polerka najpierw p2000 następnie p2500 na mokro. Całość maszynowo G3 – czyli efekt fajny ale pełno syfu wszędzie 😀

I tak na koniec. Lakierowane było do listwy (lakier bdb dobrany robiłem natrysk próbny). Mimo niskiej temperatury lakier rozlewał się bdb. Klient prosił mnie o szybką naprawę ponieważ musi wracać do Niemiec także auto dostałem 28 a 31 grudnia w godzinach wieczornych zostało już oddane.

Efekt końcowy 🙂

WP_20160106_001 WP_20160106_002

5.00 avg. rating (99% score) - 6 votes

969 : Wszystkie. 3 : Dzisiaj.
Tagi .Dodaj do zakładek Link.

4 odpowiedzi na „BMW E39 2.0

  1. Adam mówi:

    Jakiej firmy masz promiennik ? Lakier bezbarwny również nim wygrzewasz ? Ile czasu potrzebuje na pełne wygrzanie szpachlowki, podkładu akrylowego , gruntu epoksydowego i klaru ? Jaka odległość od elementów ?

  2. BikoLakierBikoLakier mówi:

    Rzeczywiście ładna bunia. Ile dałeś za ten promiennik i jak on Ci się sprawuje?

  3. studzinstudzin mówi:

    Jest to promiennik firmy Krauss z alledrogo aktualnie kosztuje niecałe 500 zł.
    Sprawuje się bardzo dobrze znacznie przyśpiesza pracę. Używam go do wygrzewania przede wszystkim szpachli oraz podkładu. Czas schnięcia zależny jest od temperatury jaką mamy w pomieszczeniu oraz od danego produktu. Wszystkie informacje na temat wygrzewania szpachli czy też podkładów masz kolego w karcie technicznej danego produktu.
    Jeśli chodzi o lakier bezbarwny to raz zdarzyło mi się wygrzewać przed polerką bo temperatura w moim pomieszczeniu była zbyt niska i lakier nie do końca się utwardził 😉

Dodaj komentarz