Kompresor Maktek SKY50V – TEST i opinia.

Kompresor Maktek SKY50V – TESTIdealnym rozwiązaniem dla wszystkich byłby kompresor maksymalnie mały, mobilny, super wydajny, który może wszystko, do tego by kosztował niewielkie pieniądze 😉 Czy takim kompresorem jest może MAKTEK SKY50V? Przekonasz się w dalszej części recenzji, w której przedstawiłem dość dokładny test tego małego kompresora, sprawdzając jego możliwości, wydajność oraz opinie na jego temat.

Po publikacji testu mojego nowo zakupionego kompresora, przedstawiciel firmy Maktek zapytał czy chciałbym przetestować ich inne kompresory. Hmmm pomysł dobry, jak nie bardzo dobry… Wielu z nas przekopywało internet w poszukiwaniu informacji na temat kompresorów. Wiem jak to jest, bo sam to przeszedłem. Dziesiątki opinii, fora, jakieś filmiki, może kilka bardziej treściwych recenzji gdzieś udało się wykopać. Jednak cały czas nie byłem przekonany, ciągle brakowało mi konkretnych informacji. Realnych pomiarów wydajności, testów sprzętu w akcji, sam pewnie widziałeś filmy, w których ktoś prezentuje kompresor i jego pracę. Kompresor się włączył, kręcą się kółka, super!!!… trochę warczy i co z tego…. nadal nic nie wiem… 😉

Dlatego uważam, że taka propozycja jest bardzo dobra, będę mógł przetestować kompresor i zaprezentować wyniki tych testów w takiej formie jak sam bym chciał je otrzymać. Więc jak nie trudno się domyśleć, zgodziłem się… 🙂
W efekcie tej decyzji, zapewne pojawi się kilka testów Maktek’ów w postaci filmów i recenzji na blogu.
Tego małego SKY50V osobiście poprosiłem na pierwszy ogień, ciekawiła mnie ta dwu tłokowa konstrukcja w układzie V. Długi czas pracowałem z kompresorem jedno tłokowym i wiem, jaka to katorga. Jeszcze zanim kupiłem obecny kompresor kusiła mnie opcja zakupu właśnie takiej konstrukcji.
OK, tyle ode mnie tytułem wstępu, pora zabrać się za opis i test naszego kompresora.

Kompresor MAKTEK SKY50V wygląd i dane techniczne:

Dwu tłokowa pompa w układzie V chłodzona powietrzem z filtrami powietrza.

Maktek SKY50V dwa tłoki w układzie V

Wziernik kontroli poziomu oleju.

Maktek SKY50V kontrolka oleju

Chłodnica sprężonego powietrza przed zaworem zwrotnym.

Maktek SKY50V chłodnica powietrza

Presostat (6 – 8 bar) zawór bezpieczeństwa oraz reduktor z szybko złączką.

Maktek SKY50V presostat i reduktor z manometrami

Zawór spustowy kondensatu z butli.

Maktek SKY50V zawór spustowy kondensatu

ZBIORNIK: 50 l
TŁOKI: 2 w układzie V
NAPIĘCIE ZASILANIA: 230V 50Hz
MAKSYMALNE CIŚNIENIE: 8 BAR
PRESOSTAT 6 – 8 BAR
MOC SILNIKA: 2,2kW = 3,0KM
WYDAJNOŚĆ EFEKTYWNA: 220 l/min (dane producenta)
OBROTY SILNIKA: 2850rpm
WAGA: 40 kg

Kompresor MAKTEK SKY50V TEST WYDAJNOŚCI:

Do przetestowania wydajności kompresora przygotowałem następujące sprzęty:

Maktek SKY50V TEST

TEST #1
Pistolet lakierniczy mini dysza 1.0 ciśnienie pracy 2 bar.

Maktek SKY50V TEST

Przy ciągle wciśniętym spuście pistoletu, kompresor bez problemu nadążał uzupełniać ciśnienie w zbiorniku i wyłączał się oczekując na spadek ciśnienia poniżej 6bar.

TEST #2
Pistolet lakierniczy IWATA Air Gunsa AZ3 HTE2 AV dysza 1.3, ciśnienie pracy 2 bar.

Maktek SKY50V TEST AIR GUNSA

Przy ciągle wciśniętym spuście pistoletu kompresor nadążał uzupełniać ciśnienie. Ciśnienie w zbiorniku było stabilne z minimalną tendencją spadkową po dłuższym czasie pracy.

TEST #3
Pistolet do przedmuchiwania z dyszą 2mm ciśnienie 6 bar.

Maktek SKY50V TEST przedmuchiwania

Przy ciągle wciśniętym spuście pistoletu kompresor nadążał uzupełniać ciśnienie i wyłączał się.
Tempo uzupełniania ciśnienia nie było imponująco zawrotne, ale widać było, że zdecydowanie wzrasta.

TEST #4
Klucz pneumatyczny 340Nm, 1/2 cala z nasadką 19.

Maktek SKY50V TEST Odkręcania srób kluczem pneumatycznym

Bez problemów odkręciłem koło od mojego samochodu. Podczas testu kilkukrotnie wkręcałem i wykręcałem komplet śrub koła, finalnie kompresor był szybszy ode mnie. Nie nadążałem zakładać śrub, kompresor zdążył uzupełnić ciśnienie i wyłączył się.

Kompresor MAKTEK SKY50V OPINIA

W mojej opinii kompresor Maktek SKY50V to bardzo ciekawa konstrukcja dająca całkiem spore możliwości. Nie jest to może ten super ideał, o którym fantazjowałem w nagłówku tego artykułu, ale jest bliski tych założeń. Bez problemu można lakierować w trybie ciągłym pistoletami typu mini, nie trzeba czekać na kompresor i martwić się o ciśnienie. Identycznie jest przy mniej wymagających pistoletach lakierniczych jak w przypadku testowanej Air Gunsy AZ3, kompresor zapewniał stałe i stabilne zasilanie pistoletu. Bez obaw można lakierować duże powierzchnie, albo kilka elementów.
Więc jeśli nie masz sporego zapasu gotówki, ten kompresor może z powodzeniem służyć jako sprzęt do nauki, albo doraźnych prac lakierniczych w przydomowym warsztacie.

Świetnie się sprawdzi przy przedmuchiwaniu maszyn, łatwość przemieszczania będzie na pewno dodatkowym atutem. Bez problemu jest w stanie w sposób ciągły zasilać standardowy pistolet do przedmuchiwania przy ciśnieniu roboczym 6 bar. Przy większym ciśnieniu niestety go nie testowałem jednak mam niemalże pewność, że również nie będzie problemu nawet przy pełnym ciśnieniu 8 bar.
Jak zdążę, sprawdzę to i dopiszę jak sobie radził w komentarzu pod artykułem.

Bardzo dobrze poradził sobie przy zasilaniu klucza pneumatycznego o mocy 340Nm. Szybko uzupełnił ciśnienie, nie dając szans na to by w kluczu zabrakło mocy. Myślę, że przy pracach dorywczych z powodzeniem zasili klucz o mocy około 600Nm.

Według tego co wyliczyłem jego wydajność efektywna 0 do 8 bar to 225 l/min, czyli wartość zbliżona do tej jaką podaje producent.

Przy pracach z pistoletami lakierniczymi i innymi narzędziami pneumatycznymi trzeba zadbać o filtr powietrza z odwadniaczem, co zresztą nie jest jakąś nowością w przypadku takich prac. Mały bufor powietrza nie daje szans na jego ostudzenie i zebranie się kondensatu. Znaczna część wilgoci trafi do narzędzia jakim pracujemy. Odpowiednio przygotowana instalacja sprężonego powietrza rozwiąże ten problem. Na temat przygotowania takiej najprostszej instalacji przeczytasz tutaj: Przygotowanie powietrza do lakierowania.

Co do pracy kompresora i wykonania nie mam większych zastrzeżeń, podczas testów kompresor był szczelny, załączał się i wyłączał jak należy. Startował łatwo bez problemu, konsekwentnie uzupełniając ciśnienie. Mimo, że dość dobrze go męczyłem nie nagrzewał się jakoś specjalnie. Silnik był letni, cylindry i głowice zaś w normie. Kompresor nie należy do cichych, jednak jego praca nie jest uciążliwa, bez niepokojących dźwięków. Taki to już urok napędów bezpośrednich, przy 2850 rpm ciężko o cichą pracę pompy. Mam zresztą wrażenie, że mój poprzedni jedno-tłokowiec był nieco głośniejszy 😉

Dobra, ciuciu ciuciu, ale teraz co mi się nie podobało…
Budzi moje wątpliwości jednostronne mocowanie uchwytu-rączki do przemieszczania kompresora.
Mimo, że kompresor jest lekki, rączka minimalnie się odgina przy przemieszczaniu kompresora. Moim zdaniem uchwyt powinien być gięty w pałąk i przyspawany z obu stron butli, a nie tylko z jednej. Ewentualnie rura uchwytu i jego spaw do butli, mogłyby być nieco dłuższe.

Minimalne ślady na żebrakach silnika po jego montażu do sań na butli. Nie ma to żadnego wpływu na funkcjonalność, jednak psuje to ogólny estetyczny wygląd całości. Nie wiem jak to jest w innych egzemplarzach, ale mój nosi takie ślady na stojanie silnika.

Niezbyt fortunne umiejscowienie drugiego wyprowadzenia pod złączki. Po nakręceniu szybko złączki jest bardzo mało miejsca na podłączenie grubszych przewodów sprężonego powietrza, przeszkadza obudowa silnika. Założenie króćca dołączonego przez producenta i zamocowanie przewodu opaską zaciskową, kompromisowo rozwiązuje problem. Może taki był zamysł konstruktora?…

PLUSY:

  • Wysoka wydajność efektywna powyżej 220 l/min.
  • Bardzo szybkie uzupełnienie ciśnienia 6-8 bar.
  • Chłodnica przewodów sprężonego powietrza pomiędzy cylindrami, oraz przed zaworem zwrotnym.
  • Lekki i łatwy do przemieszczania.
  • Dwa manometry i reduktor.

MINUSY:

  • Budzące wątpliwości mocowanie uchwytu do przemieszczania kompresora.
  • Ślady po montażu na stojanie silnika.
  • Mało miejsca przy drugim wyprowadzeniu na szybko złączkę.

Strona producenta: Maktek.pl
Oferty sklepów: Maktek SKY50V

Na koniec jak już się naczytałeś, zapraszam na film z testów kompresora 😉

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

25 odpowiedzi na „Kompresor Maktek SKY50V – TEST i opinia.

  1. Krzysztof Mulcan komentarz:

    Tak jak obiecałem, dziś sprawdziłem czy kompresor będzie nadążał przy przedmuchiwaniu pełnym ciśnieniem 8 bar.
    Trzymając cały czas spust pistoletu do przedmuchiwania, kompresor załączył się przy 6 bar i dopompował powoli, ale konsekwentnie do 6.4 bar. Później już wskazówka stała praktycznie w miejscu…

    • Krzych komentarz:

      Witam. Wielkie brawa. Kolejny kompresor opisany konkretnie. Jak dla mnie bardzo przydatnie bo sam jestem od dłuższego czasu na etapie doboru dla siebie jakiegoś kompresora i mam wiele myślenia w tym zakresie tym bardziej że jest tyle tego na naszym rynku i każdy doradza co innego. Ja dla siebie biorę pod uwagę bardziej 100l. ale czytałem również o tym modelu. Tak więc jak jest taka możliwość to czekam z niecierpliwością na test kompresora MAKTEK SKY 100V którym się również ciekawie. Myślałem konkretnie już o 400v 3F ale mam dwa garaże oddzielne. W jednym mam siłę a w drugim zwykłe 230v. Więc rozwiązaniem dla mnie będzie chyba 230V. Trochę gorsze parametry ale zawodowcem żadnym nie jestem. Po prostu lubię posiedzieć w garażu. Więc jak ktoś wie coś na temat tego sky 100V to prosił bym o jakieś opinie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  2. mchl komentarz:

    Witam. Gratuluję kolejnego testu kompresora, sam miałem w planach zakup kompresora 50l z dwoma tłokami. Jak widać całkiem dobrze sobie radzi z sprzętem pneumatycznym. Jeśli ktoś ma zamiar zakupić swój pierwszy kompresor warto dołożyć i zamiast zwykłej jedno tłokowej sprężarki kupić taką jak testowałeś. Ja sam postanowiłem w najbliższym miesiącu kupić trochę większy 100l kompresor. Dzięki twoim testom na pewno wybiorę firmy MAKTEK. Jednak, jak inni użytkownicy mam dylemat, jaki wybrać MAKTEK SKY 100V czy MAKTEK SKY 100 z tłokami w rzędzie. Parametry bardzo porównywalne. Cena również. Więc który wybrać? Na dzień dzisiejszy wybrałbym SKY 100V, wydaje mi się, że szybciej będzie nabijać butle. A to duży plus. Proszę o pomoc w dokonaniu wyboru. Pozdrawiam

  3. pietrovek komentarz:

    Dzięki, właśnie przeważyłeś szalkę niepewności/pewności jaką miałem podczas wyboru jaki kompresor zakupić – wybiorę właśnie ten – do moich prac dorywczych myślę że wystarczy.

    PS. Nie widzę nigdzie na blogu możliwości „donate” – szkoda…

  4. Wojtek komentarz:

    Ja właśnie nabyłem ten kompresor SKY 100V ogólne wrażenia dobre poza nie zbyt dobrze wykonaną powłoką lakierniczą jest sporo wytrąceń nie które nie były usunięte podczas spawania i na to położony został lakier ale myślę że to nie jest tak bardzo ważne. A po za tym to wszystko jest ok przesyłka dobrze zapakowana wszystko się zgadzało nie mam większych zastrzeżeń! Sprawdzałem również wydajność i wszystko się zgadza tak jak podaje producent 240l na minute. Sprawdzałem również jak będzie sobie radził z tym pistoletem SICO GREEN dysza 1,3 mm i po rozkręceniu na maksa strumienia i materiału przy cisnieniu 3,5 bar strzałka na manometrz kompresora stała w miejscu.

  5. Diler komentarz:

    Witam jestem od pewnego czasu posiadaczem kompresora Maktek SKY50V. Niestety w moim przypadku po napełnieniu kompresora do 8bar zaczyna przepuszczać zawór do spuszczania kondensatu, wymiana oringu, przeczyszczenie czy mocniejsze dokrecenie nie skutkowało wiec bede wysyłał wadliwą część na gwarancję. Co jeszcze mnie zaniepokoiło to fakt że po wykręceniu zaworu na nim było zebrane trochę rdzy co upewniło mnie w tym że trzeba zaopatrzyć się w filtr. Rozmawiałem na ten temat z serwisem i powiedziano mi że zbiorniki nie są zabezpieczane niczym w środku i że to normalne ale kupując nowy sprzęt nie podoba mi się to że już są oznaki korozji.
    Oto parę zdjęć jak wyglądał zawór po wykręceniu:
    http://www74.zippyshare.com/v/JmNuLRPt/file.html
    http://www74.zippyshare.com/v/hAu8x90f/file.html
    http://www74.zippyshare.com/v/avkOmBAp/file.html

  6. FMOne komentarz:

    mam 2 pytania:
    1. czy da się pomalować po jednym dużym (maska) elemencie przy tym kompresorze z pistoletem DeVilbiss FLG 5 ?? bez jakiegoś większego stresu że zabraknie powietrza?,

    jestem totalny laik, ale lubię dłubać przy autach, muszę w rodzinnych 2 autach (całe do roboty) naprawić blacharkę (zniszczony lakier i w paru miejscach rdza)
    miałem mniej przeznaczyć na to pieniędzy (kompresor 24L 210L/min ssania i pistolet z zestawu, łącznie za 300-400zł), ale po testach z tego portalu zdecydowałem się trochę doinwestować, czyli ten kompresor Maktek SKY50V (750zł) lub ew. trochę tańszy JN-30V RIPPER (630zł), a niby trochę lepsze parametry (efektywnie do 250L/min – teoretycznie) , i pistolet DeVilbiss FLG 5 (429zł), oczekuję przyzwoitego efektu (mam nadzieję że ten pistolet zmniejszy ryzyko kijowego efektu końcowego, jaki mógł być z pierwszym lepszym pistoletem za 50-100zł) nie oczekuję idealnego efektu, oraz to tylko 2 auta, potem ew. do sprzedaży , chyba że mi się to spodoba 😉 , tak czy inaczej to i tak wyjdzie taniej niż jak bym miał dać oba auta do jakiegoś taniego „partacza” lakiernika , gdzie pewnie będę miał podobny efekt końcowy (będę się dostosowywał do porad z tego portalu)

    2. czy może lepiej kupić coś innego w podobnej cenie, lub tańszego , bo poza kompresorem i pistoletem pójdzie jeszcze trochę kasy na resztę osprzętu, więc każda złotówka się przyda

    z Góry WIELKIE DZIĘKI za pomoc

    • luzet komentarz:

      Witam odnośnie pyta kolegi posiadam kompresor ripper 50l dwtłokowy i musze powiedzieć że nie żałuje zakupu. Ma lepszą wydajność niż ten maktek. I wydajność jest autentyczna a kompresor jest solidny. Używam go od roku i dodam że ostatnio w mojej corsie b polakierowałem bez problemu całą maske i 2przednie błotniki za jednym zamachem bez problemu iwatą airgunsą dysza 1.5 bo taką akurat mam, do podkładu mam chiczyka speedway hvlp 1.7 i potrzebuje ok 350l wiatru na minute i daje rade. Mały zbiornik często się włącza ale przynajmniej szybko dobija. Zrobie może zdjęcia kiedy tego kompresorka i pokaże testy… Co do bevillbisa myśle że spokojnie by sobie poradził aczkolwiek myśle nad dodatkowym zbiornikiem 50l zawszeto większy zapas. Myśle że choć troche pomogłem pozdrawiam 🙂

  7. luzet komentarz:

    Tak to ten tylko zrób se łabędzie szyję i za nią daj odważni acz powietrza i można lakierowanie autka

  8. FMOne komentarz:

    Wysłałem zapytania do osób które pokupowały kompresory , prosząc o pomoc – test, dostałem już parę odpowiedzi, może komuś się przydadzą ? oczywiście nie są to w 100% dokładne wyniki, oraz nie są potwierdzone (chyba że kilka osób tak samo odpisze 🙂 ) , ale z grubsza może pokażą jaki producent / sprzedawca jest bliżej prawdy

    dla przykładu TAGRED TA340 100L 2tłoki 8bar 2,2KW/3KM
    http://www.tagred.pl/pl/p/Kompresor%2C-sprezarka-Tagred-TA340-100l-230-V-2-tloki%2C-gratis-8w1/379
    wg. opisu wydajność 480/330L/min
    ale wg. ich pomiaru pompuje butlę 100L do 8 bar w 5:40
    to wychodzi ok 141L/min !?!?!?!??!?!?!?!?!?
    pisałem, dzwoniłem do nich, lekko się pokłóciłem, bo wg. nich to rzeczywistą wydajność liczy się z wyliczenia pojemności tłoków, przewodów itp… odechciało mi się z nim gadki spytałem czy czas 5:40 jest rzeczywisty, powiedział że tak, to zakończyłem rozmowę
    ————————
    Odp. osób które kupiły kompresory:

    CAPRAL V3 900 L/min 200L 400V
    http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-capral-v3-900-l-min-200l-400v-i5439292554.html
    0-8bar: 2:45 = 581L/min
    6-8bar: 45s = 533L/min
    dane producenta / sprzedawcy: 630L/min

    bardzo zadowolony, używa do: „montazownicy opon / podnosnika / klucza mlotkowego do kol” jest cichy

  9. FMOne komentarz:

    TAGRED TA349
    http://www.tagred.pl/pl/p/Kompresor%2C-sprezarka-Tagred-TA349-100l-400-V-3-tloki%2C-gratis-8w1%2C-separator/396

    dane producenta:
    Ilość tłoków: 3
    Ciśnienie: max 9 barów
    Moc silnika: 4,1 KW/ 5,6HP
    Prąd: C20A
    Pojemność zbiornika: 100L
    Wydajność na wejściu: 650L./min
    Wydajność efektywna: 460L./min
    Napięcie: 400V
    Czas nabijania od 0 – 8 bar: 1,40
    Żeliwne cylindry: Tak

    wyniki:
    0-8 bar = 1:58 = 406L /min
    5-8 bar = 38sek = 473L /min

    • Krzysztof Mulcan komentarz:

      FMOne, ciekawe dane zebrałeś, mogą jednak zginąć w tłumie komentarzy pod tematem zresztą innego kompresora.
      Był bym wdzięczny, gdybyś znalazł chwilę i opublikował wszystkie wyniki w podobnej formie w osobnym wpisie. Np. Rzeczywista wydajność kompresorów – opinie użytkowników.
      Kliknij opcje na stronie Dodaj Wpis tam przejdziesz do edytora.

      Ciekawy pomysł zresztą, dzięki za zaangażowanie 😉

      • FMOne komentarz:

        ok, nie ma problemu, jak będzie więcej wyników, dodam wpis

        pomysł powstał z przymusu,
        bo muszę coś kupić max do 1500zł, (najlepiej poniżej 1000zł, na początek, a może tylko na 2 auta to wystarczy) a nie wiem co,
        po obejrzeniu i przeczytaniu testów z Devilbiss’em FLG-5, zastanawiałem się nad kompresorem i pistoletem, w końcu kupiłem Devilbiss’a (pozbyłem się 1 problemu) i nasilił się problem w znalezieniu kompresora by miał rzeczywiście z 300L/min

        niby wybór jest, nawet od ok 800zł ze 100L zbiornikiem , ale chciałem się upewnić przed zakupem czy ma rzeczywiście taką wydajność, by nie odsyłać kompresora, niestety sprzedawcy nie pomogli..
        więc wczoraj napisałem do 25 osób które kupiły na aukcjach kompresory od 4 czy 5 sprzedawców w ostatnim miesiącu, odpowiedziało kilka osób że zrobią test i/lub w/w podali już wyniki,

  10. Pingback:Rzeczywista wydajność kompresorów – opinie użytkowników | Mój Garaż

  11. motobi komentarz:

    Witam wszystkich użytkowników. Kupiłem ostatnio kompresor maktek sky50v i posanowiłem zmieżyć mu czas jaki będzie potrzebny do napełnienia butli od 0 do 8bar, niestety po 2 próbach wynik wynosił ok. 2min 4s a producent gwarantował ok 1min i 24s. Postanowiłem poszukać przyczyny i z ciekawości wcisnąłem przycisk jaki znajduje się na skrzynce na silniku elektrycznym od strony cylindrów. Niestety po wciśnięciu przycisku kompresor nie chciał się włączyć i zaczął „buczeć”. Przycisk niestety również sam się nie wysunął. Postanowiłem przy pomocy płaskiego klucza odkręcić nakretke wokół przycisku co poskutkowało jego wysunięciem. Niestety nic to nie pomogło i silnik dalej się nie włącza na wysunietym przycisku a na wsunietym tzw.”buczy” i zaraz wybija przycisk. Czy mógł by ktoś sprawdzić czy u siebie również występuje taki problem? Czy jest możliwe że przez to wciśniecie spaliłem jakiś bezpiecznik w kompresorze? Dodam że przycisk wcisąłem przy presostacie ustawionym na off lecz przy ciśnieniu w butli ok 6bar. a następnie presostat ustawiłem na auto. Dodam że zgubiłem paragon i z gwarancją się pożegnałem więc ultra drogi serwis odpada.

  12. Mabak komentarz:

    Gorąca prośba do posiadaczy tego kompresora,
    proszę sprawdźcie przy jakim dokładnie ciśnieniu presostat uruchamia silnik a przy jakim go wyłącza oraz czy wskazania manometru cały czas utrzymują się na stałej wartości (odłączony przewód i zamknięty zawór). Jest to dla mnie bardzo ważne, wszystko wyjaśnię jak otrzymam dane od innych użytkowników.

  13. arek komentarz:

    Brakuje mi informacji o zajętości miejsca przez testowany kompresor więc prosto od producenta:

    SKY 50 V:
    630 x 370 x 700 mm

    SKY 100 V:
    1150 x 370 x 890 mm

  14. arek komentarz:

    Testował ktoś Magnum „JWA 50” ? Cichy, silnik podwójny, niby 210l/min.

Dodaj komentarz